In ear monitor

Gestart door SoftailClassic, okt 03, 2011, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

Zijn er mensen die gebruik maken van of kent men situatie waarin gebruikt gemaakt wordt van Bluetooth technologie voor in draadloze in ears. De "goede" systemen zijn flink aan de prijs zodra er geen gebruik meer wordt gemaakt van een draad maar met een Bluetooth transmitter en Bluetooth headset icm met een kleine mixer zou je toch hetzelfde resultaat moeten kunnen bereiken?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Dat kan, maar dikke kans dat je dan een vertraging hebt .. Met alle gevolgen van dien.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Ah, dus daar zit hem de kneep.?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Dat en dynamisch bereik.


drumslet

Dag,

Zijn er mededrummers die ervaring hebben met de Shure ES315? Ik ben op zoek naar een betaalbaar setje inears. Overige tips zijn welkom!

Paul
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

paQ

hmmm... 315 zal NET iets ontoereikend zijn. Liever een 4 serie of hoger.

dutchdrummer

Ontoereikend? Waarom dan?

Ik doe al jaren met een setje Sennheiser IE6 van (destijds) €120, en die voldoen voor mij prima voor een live setting.

paQ

Een sennheiser IE6 is dynamisch, een 315 is een balanced armature. De laatste is wat preciezer, maar beide zijn vrij eenvoudig te clippen als je de EQ van je kick wat opvoert. Dat is net als je drumkit aansluiten op je hifi-set thuis.  Dat kan wel, maar het heeft al snel zijn beperking.

Rick

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: bespaar alsjeblieft niet op je in ear monitor. Je gehoor is zo belangrijk en goed geluid speelt zoveel lekkerder. Ik heb nu in ears op maat, en ik wou dat ik het jaren eerder had gedaan.

dunDaan

Sluit ik me helemaal bij aan. Heb jarenlang met walkman-dopjes gespeeld en merk nu dat mijn gehoor slechter is dan gemiddeld. Nu sinds een jaar of wat gegoten in-ears en, buiten het feit dat het een verademing is om mee te spelen, is het zoveel beter voor je oren. Je hebt maar 1 paar oren, en als ze kapot zijn is het niet meer te repareren, dus je kunt er niet zuinig genoeg op zijn.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drumslet

Geen member die ervaring heeft met Shure SE315?

Gegoten is dus zeker een plus, bedankt...
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

paQ

Jawel, ik heb een paar sets 315 voor de uitleen.

MatiZ

Ik sluit me bij @dunDaan aan.. heb een tijd geleden ook in-ears op maat laten maken en kan en wil niet meer zonder. Nu doet spelen zonder gewoon een soort van 'pijn' aan mijn oren en wordt er gewoon onrustig van. Sinds, in mijn band, het in-ear systeem feilloos werkt doen we niet meer zonder.

Een voordeel ook is dat je alles veel gedetailleerder hoort, zowel de zanger(es) als gitaristen, bassisten en toetsenisten.

Ik heb destijds gekozen voor een single driver systeem wat voor mij prima werkt, een dual driver zou wellicht een volgende keer mijn keuze zijn omdat je toch net iets meer punch hebt.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

willem4130

Ik heb meerdere universele in-ears gehad en ook op maat gemaakte (ook uit Dieren, zoals Musiqman).

Heb in de tussentijd ook veel met headphones gespeeld en daarom nu een Sennheiser HD25-II(c) gekocht. Is circa 180 euro en in mijn ogen/oren kan er geen universeel setje tegen op (ook niet die 415, in mijn beleving althans). Daarnaast dempt het ook goed en kun je ieder onderdeel makkelijk vervangen mocht het ooit stukgaan.

Dus ik zou óf full pull gaan met in-ears en deze via een goed adres laten aanleveren, of een goede koptelefoon kopen - een on-ear oplossing dus :) Zelf vind ik beide opties prima maar moet aan in-ear altijd langer wennen als ik weer nieuwe heb. Daarnaast is het een stuk prijziger (waar ongetwijfeld ook wel een kwalitatieve reden achter zal zitten).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Nijlpaard

Er zijn er recent meer geswitcht naar headphones :)


http://www.head-fi.org/t/550132/neil-pearts-m50-mod
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Op een vic firth isolation headphone of iets vergelijkbaars na, ga ik echt niet met een koptelefoon spelen, dat dempt echt niet genoeg. En het ziet er niet uit, nou ja Hd 25 kan nog wel maar niet zo'n groot gevaarte.

Nijlpaard

Hij speelde ook altijd met in-ears maar dat gaf blijkbaar nogal wat problemen.

Citaat
"... The headphones I'm wearing also round off the ear-infection story, for now-or at least suggest the short version. After much experimentation with eardrops, creams, and hypotheses, two excellent doctors, Dr. Buzz Reifman and Dr. David Opperman, persuaded me to visit their clinic in Denver, specializing in "Care of the Professional Voice," but also a musician's ear, nose, and throat problems. Both ears were badly infected, aggravated by wearing the in-ear monitors onstage, and perhaps by wearing earplugs on the motorcycle, too-heat and moisture create a rainforest environment for bacteria, fungus, eczema, and psoriasis. The doctors prescribed a heavy regimen of three different antibiotics, and recommended that I switch to headphones (and no earplugs on the bike, but its Cee Bailey windscreen is pretty quiet). Within a few days, they had given me back two reasonably healthy ears. Never again will I take for granted simply hearing what I'm playing, what the other guys are playing, and-in everyday life-what people are saying to me. ..." 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dunDaan

Tsja, als je reeds ontstoken oren hebt kan ik me helemaal voorstellen dat het dragen van in-ears niet prettig is en de infectie kan verergeren. Kan me daarentegen niet voorstellen dat de oren zijn gaan ontsteken door het dragen van in-ears. Zal toch wel iets anders aan ten grondslag hebben gelegen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

naja dat dus
Erg makkelijk om iets de schuld te geven wat van zichzelf nooit een infectie zal veroorzaken natuurlijk; foutief gebruik echter wel. (nooit reinigen bijv, of oorsmeer maar blijven aandrukken. idem voor otoplastieken, oordopjes, mp3-dopjes, whatever...)

Ik krijg hier ook wel eens oortjes retour met de melding:  ze doen het niet! :(
En nu ben ik echt wel wat gewend hoor kwa oorsmeer enzo :P maar soms pak ik ze liever met een pincet uit het doosje en gaat er een scheut alcohol overheen :')

En als de binnenkant van de in ears dan net zo ranzig zijn als de buitenkant, dan hoor je niet veel meer nee, en stop je elke keer weer een broeinest van bacteriën in je oor.


Van de andere kant, je moet ook wel de discipline zien op te brengen, om ook na de gig om 01:15 nog je oortjes netjes op te bergen, en liefst zsm te ontdoen van overtollige meuk.

Nijlpaard

Wie praat er over schuld ?

In-ears zijn prachtig voor mensen waar ze voor werken. Maar niet iedereen is gelijk en dus zullen er altijd mensen zijn waar het gewoon niet bij functioneert, en dat kan dan idd aan het gebruik liggen of gewoon aan de toestand van de oren van de gebruiker. 

Het hoeft dus niet per definitie de schuld van de gebruiker te zijn of de schuld van de in-ears. If it works for you it works for you........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Tsja, als je reeds ontstoken oren hebt kan ik me helemaal voorstellen dat het dragen van in-ears niet prettig is en de infectie kan verergeren. Kan me daarentegen niet voorstellen dat de oren zijn gaan ontsteken door het dragen van in-ears. Zal toch wel iets anders aan ten grondslag hebben gelegen.
Mogelijk maar dan zal het dragen van in-ears de situatie lig niet verbeteren :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

#121
mei 29, 2015, 13:16 Last Edit: mei 29, 2015, 13:24 by willem4130
Op een vic firth isolation headphone of iets vergelijkbaars na, ga ik echt niet met een koptelefoon spelen, dat dempt echt niet genoeg.
De demping (ik spreek dan alleen voor de HD25-II) is echt aanzienlijk. Hoeveel dB precies durf ik niet te zeggen maar nooit meer piepende oren of last van omgevingsgeluid…*Na wat gezocht te hebben op internet zie ik qua isolatie waarden tussen de 20 en 30 dB (alhoewel ik nergens een officiële bron vindt; wel veel uitgebreide reviews).

Looks zijn subjectief en doen me a) niet zoveel en b) vind ik het er sowieso niet lelijk uitzien (tenzij je het als zanger gebruikt bijvoorbeeld :)).
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Robert-Jan

Er is een groot verschil tussen on ear en over ear headphones.
Van de on ears hoef je niks te verwachten qua demping, maar inderdaad bijvoorbeeld zo n hd25 dempt echt wel behoorlijk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

en dan is er nog het verschil tussen open en gesloten schelp

Henk0210

Ha Drummers,
Zou een Shure SE215 of de Audio Technica ATH-E40 in ears genoeg dempen voor drummen? Ik ben van plan ze te gebruiken voor oefenen en een enkele keer optreden (meestal doe ik dat akoestisch). Ik had vorige week een optreden, en werd helemaal gek van het lawaai, 2 monitors op me gericht, en de versterker van de bassist achter me.
Oefenen doe ik nu met alpine oordoppen, en daaroverheen dan een studiohooftelefoon. Dat dempt genoeg, maar ik hoor de drums nog wel mooi klinken. Shure zegt dat hun in ears zo'n 90% van het omgevingsgeluid dempen, maar dat lijkt me nogal wat overdreven. Daarom mijn vraag, heeft er iemand ervaring met een van de bovengenoemde in ears, en dempen ze genoeg voor (dagelijks) gebruik op drums?

Ik speel verder niet echt heel hard, (jazz, latin/gospel en klassiek) maar ben toch wel zuinig op mijn oren.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

Omhoog