Ian Paice cowbell?

Gestart door joachim, sep 01, 2012, 21:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

joachim

Hey iedereen,

Weet er iemand welke cowbell Ian Paice gebruikte op "You fool no one" (Deep Purple - 'Burn' LP)
en op California Jam, of welke er dichtbij komt (liefst van Latin Percussion).


paQ

9 sept kun je het hem vragen bij Adams

Dribbel

Denk je dat hij dat nog weet.....
Ik heb de man al een paar keer eerder mogen zien spelen, waaronder ook een clinic.
Lekker no-nonsense, en is meer van het spelen dan van gear.

Hij houd van groot geluid en dus vind hij grote maten fijn....Het zal wel een grote zijn.... *)
Yamaha recording & sabian

Hammar

Een van mijn favoriete drummers die op een clinic dus gewoon doet wat er in hem opkomt, niks voorgekookt of het publiek eens ff lekker op het verkeerde been zetten met een vreemde maatsoort. Veel roffels, single strokes en paradiddle achtige figuurtjes.  Geweldige groove is dat trouwens, You fool No One. Gewoon een paradiddle feel op snare en cowbel. Verderop in het nummer doet hij ook steeds die crash ff beetpakken om hem te smoren. Geen idee hoe zoiets heet eigenlijk?



Fibesman

Ik vermoed een oude Ludwig cowbell, maar koop een Latin percussion Rock cowbell dan zit je helemaal goed. Klassieke koebel voor rock. Heel mooi, niet afplakken!

Murgen


Verderop in het nummer doet hij ook steeds die crash ff beetpakken om hem te smoren. Geen idee hoe zoiets heet eigenlijk


Choken ... Naar wij denken.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Hammar

Ach natuurlijk, thnx Murgen.

Omhoog