Drumsticks Multitest

Gestart door Paintpro, mei 09, 2012, 01:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

Maar waarom de oven???

Metaal en kunststof verandert van moleculaire structuur bij bepaalde temperaturen. Maar hout is een dood (gestorven) product dat naar mijn weten alleen nog maar kan verbranden.

Murgen


Maar waarom de oven???

Metaal en kunststof verandert van moleculaire structuur bij bepaalde temperaturen. Maar hout is een dood (gestorven) product dat naar mijn weten alleen nog maar kan verbranden.


Misschien de lak? Maar dat bedoelde ik met een onderbouwing van de test.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Nickvm


Misschien de lak? Maar dat bedoelde ik met een onderbouwing van de test.


Verbrand de lak niet op die temperaturen?
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Erik

Ahead geeft als advies dat je de nieuwe sleeves even in de oven doet om ze iets flexibeler te maken. Leuke toevalligheid.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paintpro


Maar waarom de oven???

Metaal en kunststof verandert van moleculaire structuur bij bepaalde temperaturen. Maar hout is een dood (gestorven) product dat naar mijn weten alleen nog maar kan verbranden.


De hypothese daarachter is dat je door de stokken in de oven legt je het vochtpercentage naar beneden brengt. Als er nog teveel vocht in de stok zit, trekt deze krom.

De valproef daarachter aan was niet al te serieus bedoeld, alhoewel het resultaat van roadie verassend vind.

paQ

Wat is teveel vocht?
En hoe droog (te droog?) worden ze in de oven?
In real life zal het vochtpercentage nooit onder de 25% duiken.

En de ene lak is de andere niet. Misschien wordt de lak wel zo heet dat de stok kromtrekt. Temperaturen die bij normaal gebruik never nooit voor zullen komen.


NathanR


Als ik me niet vergis is Nathan endorser van Roadie. Hoe bevallen de stokken hem?


Mij verbaasde de test ook... heb met veel 'prut' stokken gespeeld, stokken als die van Stagg/Hayman en noem al dat soort merken maar op, maar die waren bij mij echt na 1x spelen kapot.
De Roadie's houden het tot nu toe bij mij nog steeds vol (eerste paartje vanaf het moment dat ik ze heb.)

Scheelt dan weer dat de meeste drummers niet met hamers achter hun drumkit zitten ;)

Nickvm


Temperaturen die bij normaal gebruik never nooit voor zullen komen.


Dat was mijn gedachte ook.

Wel leuk om de resultaten te lezen van deze test, met name de breekproef :)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

harmen 18

Ik heb doe een jaar met 1 setje vf 5a's. stokken zijn nog steeds goed te gebruiken, maar de lijm begint los te laten (wist ook niet dat dat kon). Toch maar nieuwe genomen deze week.

Jeroenov

Doe je 1 heel jaar met één paar stokken?

Citizen Kane


@ Citizen Kane: Ahead is benaderd, maar dat was nogal een dure grap aangezien de adviesprijs rond de 39,95 ligt en de importeur 5 paar beschikbaar moest stellen.


Kan ik me voorstellen. Ik vind de beschikbaarheid en de kosten ook de grootste manko's van Ahead (echter niet genoeg om me ervan te weerhouden ermee te spelen.). Wel  prijzenswaardig dat je het overwogen hebt.


Plus de kosten van een nieuwe oven.. :+


Ach, als je plastic lang genoeg verhit verdampt alles vanzelf.  8)7 8)7 8)7

JayDie

Geweldig initiatief. Ik ga dit even volgen  *O*

harmen 18


Doe je 1 heel jaar met één paar stokken?


Jep, volgens mij komt het door een "botte" hihat en een goede setup.

Verder sla ik niet onbenullig hard, maar wel bijna altijd rimshots.


Anserini

Wederom te gek! Ik heb toch wel het idee dat je tests best wat laten zien, gezien het in lijn der verwachting is welke merken langer de tests weerstaan. Er zijn vast nog meer of andere tests die mogelijk zijn, maar ik vind je keuzes niet verkeerd.
En lol @ filmpje, ik zat er op te wachten tot het zou gebeuren, en ja hoor. :')

Paintpro

@ Anserini: Ik was heel blij dat ik de camera in m'n handen had ;)

Paintpro

#41
mei 16, 2012, 00:08 Last Edit: mei 16, 2012, 09:31 by Paintpro


Erik

Altijd gedacht dat balbex goekope rommel was, maar deze test laat zien dat ze toch beter zijn dan ik dacht.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Machiel

Ik heb niks dan goede ervaringen met balbex. Goed spul! Jammer dat het bijna nergens te vinden is.
Neem mij vooral niet te serieus.

beest1979

Hier is een webschop waar je Balbex kan bestellen *D
http://drumstokkenonline.be/index.php?action=home&lang=NL

Headshrinker

Balbex is ook verkrijgbaar bij http://www.aandestok.nl/.

NathanR

De keren dat ik met Balbex speelde braken ze bij mij super snel (sneller dan mn Roadie stokken :P ), toch wel bijzonder en apart zo'n test!

Murgen

Ik speel al jaren met Balbex, kan ze via mijn drumleraar ook bestellen. Erg tevreden. 3 paar in gebruik (bij cocktailset, wekelijks), 2-box en setje bij Pearl. Echt prima met toendertijd speciale passessie met alle stokken die in Nederland te krijgen zijn.  :w
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Ik had niet anders verwacht eigenlijk..

:Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog