Twee Kickpads KP65 aansluiten op DTXpress 3

Gestart door Franklin, okt 30, 2018, 17:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Franklin

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik heb sinds kort een mooie tweedehands elektronische drumkit
van Yamaha gekocht, de DTXpress 3. Heel gaaf ding. Nu heb ik er een tweede Kickpad (KP65) bij gekocht om ook dubbele bass
te kunnen spelen. Volgens de handleiding moet dit ook probleemloos kunnen. Nu is de handleiding wel wat vaag als het gaat
om het aansluiten van een tweede kickpad. Er zitten achterop een in en output aansluiting. Volgens Yamaha hoef ik alleen maar door te lussen
vanaf de kickpad die in de triggermodule zit naar de kickpad die ik er bij wil hebben. Wat ik ook probeer, niks lukt.
Wat doe ik precies fout?

Joris

Van de 2e pad out naar de in van de eerste pad en dan met de out naar de module lijkt me? Heb je dat geprobeerd?

Franklin

Ja, dat heb ik geprobeerd met de daarvoor bijgeleverde kabel.
Heb de diverse combinaties uitgetest ook. Beide kickpads doen het afzonderlijk uitstekend, maar zodra ik probeer
door te lussen doet de degene die rechtstreeks aan de triggermodule zit het wel en de andere niet.

drfill

het enige wat ik kan verzinnen is dat je het met allemaal mono kabels (single zone)
moet verbinden..    als het niet werkt kun je het ook 'splitten' (y kabel)
http://faq.yamaha.com/us/en/article/musical-instruments/drums/el-drumkit/dtxpress/dtxpress_iii/4259/7870/?current_page_id=3&sort=&type=
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Bij roland heb je een mix in waar je een extra bastrigger op kan aansluiten, dacht ik.
Denk dat het voor een yamaha hetzelfde zou moeten werken.

Je kan natuurlijk ook gewoon 1 van de extra trigger ingangen gebruiken.

Robert-Jan

De mix in is een audio input geen trigger input.
Daar sluit je bv een mp3 speler op aan en dan hoor je dat samen met je drums via de line out of kopetelefoon output.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

In de manual valt te lezen ......

The KP65's external pad input jack (PAD IN) can be used to send two trigger signals, one from the KP65 and
another from an external pad connected to the KP65, to the DTX Series Drum Trigger Module via a supplied
single stereo cable q.
* When using the KP65 with an external pad, make sure the following inputs on the DTX Series Drum Trigger Module
are used. [DTXPRESS: 9/10, DTX: 9/10, 11/12, DTXTREME: 9/10-15/16, DTXPLORER, DTXPRESS IV: 8/9]
* Either a stereo or mono phone cable can be used to connect the external pad to the KP65.
* Any pad that is designed for use with the DTX Series Drum Trigger Modules can be used as an external pad however,
the sound produced by the rim will not be produced when a pad equipped with a rim switch (TP65S, PCY65S,
etc.) is connected to the KP65. In this case, the rim switch functions (choke, mute) cannot be used.

De DTXpressIII wordt niet expliciet genoemd, hoeft niet persé iets te betekenen, het zou kunnen dat met 'DTXPRESS' ook de '3' wordt bedoeld, in dat geval moet je dus triggerinputs 9/10 gebruiken.
Verder vond ik nog het volgende:" on your module you can connect to input 9/10. The kick will appear on input 9, the attached pad will appear in input 10."

kaboemba

Serieus audio input, volgens mij zag ik toch echt bij de handleiding van mijn KT-10 staan dat je er een tweede kick trigger op kan aansluiten.

Robert-Jan

Oh sorry, ik dacht dat je het over module had (trigger ingangen.)
Op de kt 10 heet het gek genoeg ook mix in en daar is het inderdaad voor een extra bastrigger
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

De mix in is een audio input geen trigger input.
Daar sluit je bv een mp3 speler op aan en dan hoor je dat samen met je drums via de line out of kopetelefoon output.
Citaat
Serieus audio input, volgens mij zag ik toch echt bij de handleiding van mijn KT-10 staan dat je er een tweede kick trigger op kan aansluiten.
Weer een typisch staaltje "Oud hollands langs elkaar *u**en", maar terwijl ik dit typte kwam RJ daar ook achter. :+

drfill

#10
nov 01, 2018, 09:16 Last Edit: nov 01, 2018, 10:17 by drfill
heb jaren met 2 KD-7's geoefend,  (mono) kabel van kick 1 naar kick 2 en uit naar dezelfde
input,  waar je dezelfde pad en sound (single zone) triggert..  maar Franklin vind het al niet
meer zo interessant..
(en voor de haters..  ik trad ook op met 2 x 24" bassdrums met houten kloppers..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

(en voor de haters..  ik trad ook op met 2 x 24" bassdrums met houten kloppers..)
Cozy Powell wannabee :Y

drfill

waren premier resonators (met dubbele ketel) in koffer denk 20 kg per stuk,
dus was dat wel snel zat.. maar toen kwam DW met het 5000 dubbelpedaal..
(sorry voor off topic)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Franklin

#13
nov 01, 2018, 17:42 Last Edit: nov 01, 2018, 17:47 by Franklin
heb jaren met 2 KD-7's geoefend,  (mono) kabel van kick 1 naar kick 2 en uit naar dezelfde
input,  waar je dezelfde pad en sound (single zone) triggert..  maar Franklin vind het al niet
meer zo interessant..
(en voor de haters..  ik trad ook op met 2 x 24" bassdrums met houten kloppers..)
Ik had wat familie omstandigheden waardoor ik was afgeleid.
Jammer dat jij direct er vanuit gaat dat ik niet meer geïnteresseerd ben.
Nogal een voorbarige conclusie, maar dat is tegenwoordig schering en inslag online helaas...
Ik dank jullie allen juist hartelijk voor de input. Doet mij goed dat er veel mensen mij willen helpen.
Ik ga het toch proberen met een stereo to mono split kabel. Heb goede hoop dat dat gaat werken.
Ga deze vanavond nog ophalen. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt vast allen



drfill

daar sta ik om bekend..  dat ik snel conclusies trek.. : )
maar moet je niet een 2x mono naar 1x mono kabel hebben ?  (of y plug)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Franklin

Ik heb net een stereo to mono splitkabel geprobeerd, maar helaas. ik had dus de stereo plug ingeplugd in de trigger module
en de twee mono pluggen in de out ingang van de beide kickpads geplaatst. Opvallend daarin is dat de de zwarte jack plug (min) dan wel werkt
maar de rode plug (plus) helemaal niets doet. Verwissel ik de zwarte plug naar de andere kickpad dan doet deze het weer.
Ik snap het even niet meer. Zou ik ook nog iets moeten doen in de instellingen van de triggermodule?

animal

Ja had mijn reactie over trigger input 9 en 10 al gelezen?

drfill

#17
nov 01, 2018, 21:17 Last Edit: nov 01, 2018, 21:22 by drfill
of dit ..  maar dat van animal kan ook..   ik ken yamaha niet zo goed..
https://www.thomann.de/nl/cordial_cfy_03_pgg.htm
https://www.thomann.de/nl/the_sssnake_1852_yadapter.htm
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

animal z'n manier is beter.. als je toch al zo'n kabel hebt.. je hebt dan ook nog 2 triggerinstellingen op kanaal
9 en 10.. (links en rechts kick)    'split' manier kan ook, maar alleen met 2 dezelfde kick pedalen en mono
kabels in kick input.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Franklin

Ja had mijn reactie over trigger input 9 en 10 al gelezen?
Ja dat had ik zeker gelezen en dat is het volgende wat ik wil proberen.
Het gekke daarvan is dat ik wel een kabel  (mono of stereo maakt niks uit) kan trekken van de output
tweede kickpad naar de trigger input 9 en 10 , maar dat ik daar dan alleen cymbal geluiden uit kan krijgen.
Ik heb nog geprobeerd in de Drumvoice instellingen dit te wijzigen, maar dat wil niet lukken.
Hij reageert in ieder geval wel op de input van de kickpad.

Franklin

HET IS GELUKT!! :Y
De oplossing bleek uiteindelijk kinderlijk eenvoudig met een verloopstekker (van 1 naar 2) tussen de Kick aansluiting op de triggermodule en de twee kickpads.
Een ieder bedankt voor het meedenken en de suggesties!

Omhoog