Yamaha DTX900M Module

Gestart door 67Deadman, sep 27, 2016, 19:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Welkom Yamaha. Nu komt er nog 1 KP125W en een XP120SD bij (is in de bestelling) en daarna nog 1 XP120T gewenst en dan is het schluss.

De XP100SD mag dan als Tom gaan functioneren en de 3 x KP65 pad + 1 x kp65 bassdrum gaan in de verkoop.




musiqman

Nou het kan verkeren.

Kon ik voor minder dan 800,- deze als nieuwe 900 overnemen. De drummer had m alleen een paar keer in de studio gebruitk een daarna weggelegd. Kwam nog een Thomannn case bij ook.

Kwam na een weekende Parijs met het Yamaha team binnen:


Meteen even 1gb ram besteld:
https://www.ebay.nl/itm/1-GB-GIG-Memory-Yamaha-DTXtreme-DTX-900-950-700-550-500-560-530-520-2x-512MB-W0-/391920822997?

Nu kunnen we weer lekker hybrid spelen.

Technobeat

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop Wessel , veel plezier er mee :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Goud man. Voor die prijs zeker niet laten staan. Top

Otje

Nou-nou; te gek man.  Keb er éen keer op mogen spelen. k'vond de sound geweldig.  Beter als die van Roland. Al waren de meningen van anderen daar natuurlijk niet even positief. Maar ja die discussie is en blijft eindeloos.
In ieder geval gefeliciteerd: Otje - een verstokte Roland drummer
Filmpie..

67Deadman

De laatste week werkt, op de DTX900M Module, het knopje, om de drums uit te schakelen bij een song die bespeelt wordt, niet meer.

Althans, het knopje werkt wel want ik voel hem klikken maar de module reageert niet meer. Of pas na 80 keer erop drukken.

Iemand al dit aan de hand gehad en wat ik evt kan doen ?

Drumkit staat al maanden binnen in huis dus kan ook niet van de kou zijn  :N

kaboemba

Voor sommige mensen is contactspray vloeken in de kerk, maar ik zweer bij DEOXIT.
Werkt echt super, ik heb er al heel wat elektronica (potmeters enz enz) mee verbeterd of gered.

Iets gewoon bij de naden van de knop sprayen, knop paar keer goed indrukken, unit aan daarna weer uit en nog een keer doen.
Geloof mij, top spul !!!

musiqman

Wees daar wel heel voorzichtig mee ivm eventuele garantie en reparatie zonder garantie.

Vochtschade is lastig te weerleggen en kan voor hoge kosten zorgen.

67Deadman

Garantie is al voorbij. Zal straks eens proberen met contactspray. Ik zal ook even de plaatselijke dealer bellen wat die evt als oplossing heeft.

musiqman

Alle Yamaha reparaties in NL worden gedaan door http://www.music-service.nl/ je zou deze ook zelf kunnen contacten, scheelt wat extra tijd.

67Deadman

Super, ga ik zeker doen. Bedankt Musiqman.

Omhoog