Yamaha DTX900M Module

Gestart door 67Deadman, sep 27, 2016, 19:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Heeft er iemand op het forum een Yamaha DTX900M ?

Kwam dit tegen bij de specs van de Module en leek mij wel interessant :

USB-aansluiting om eigen geluidssamples toe te voegen met 2x CDIMM256 (512 MB) sampling RAM-board

Een soort van geintegreerde Yamaha DTX Multi 12 / Roland SPD ?

Kan je dan iets van dit creëren ?





musiqman

#1
sep 28, 2016, 08:49 Last Edit: sep 28, 2016, 08:52 by musiqman
Ja je kan hele nummers inladen zo. Simon Edgoose dooet dat regelmatig voor de demo's.

Mooi ding.  Idd net als de Multi 12 (en DTX I , II en II, de SPD-S, SX en 30, HPD-20 en TD-30/50)

67Deadman

Ik krijg het niet echt voor elkaar op mijn TD30 om hele, of samples, in te laden en deze later aan een pad toe te wijzen.
Krijg ik niet van een usb stick naar de TD30. Wav of MP3.

djska

Ik krijg het niet echt voor elkaar op mijn TD30 om hele, of samples, in te laden en deze later aan een pad toe te wijzen.
Krijg ik niet van een usb stick naar de TD30. Wav of MP3.
Dat kan ook helemaal niet op een TD-30.

67Deadman

Dat weet ik, eigenlijk wel jammer.
Dacht dat die Yamaha dat wel kon. Dan zou die Yamaha wat mij betreft wat aantrekkelijker maken Niet met zo spd-sx of wat dan ook maar gewoon sampler opstarten op de rim of op een Tom.
Mijn 1e drummaster had zo'n module en de sounds waren gewoon top. 

musiqman

#5
okt 04, 2016, 21:41 Last Edit: okt 04, 2016, 21:45 by musiqman
Apart ik dacht dat moderne Roland dat al kon. Oh well... De DTX 900 kan dit iig wel. De DTX502 en 700 modules trouwens ook.

djska

Apart ik dacht dat moderne Roland dat al kon. Oh well... De DTX 900 kan dit iig wel. De DTX502 en 700 modules trouwens ook.
TM-2 of de nieuwe TD-50 kunnen dat wel ja.

Technobeat

#7
apr 23, 2017, 17:58 Last Edit: apr 23, 2017, 19:00 by Technobeat
DTX900M module is voorzien van échte drumsamples , dat is een vette +1 natuurlijk .

Nu las ik bij Bax dat er van dit type module een V1 en V2 versie bestaat , als je NU een nieuwe DTX-900 module besteld krijg je automatisch een V2 versie neem ik aan , maar wat is het verschil tussen de V1 en V2 versie ?

De DTX-700 is ook niet verkeerd volgens mij , het zelfde type echte drumsamples ( natuurlijk minder uitgebreide instellingens-mogelijkheden ) maar een  goede prijs kwaliteitsverhouding .

Nu kun je zoals eerder genoemd in dit topic bij zowel de DTX-900 als bij de DTX-700 module zelf WAV-files importeren , maar met max. 512mb aan intern geheugen ( DTX-900 ) kan dat alleen maar bv. een snare sound zijn en geen complete kit zoals dat bij een 2Box wél kan .

Tot slot : gebruikt Yamaha 24-bit  layered samples of one shots ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

V1 heeft volgens mij te maken met een interne Bax codering. Je kan zowel de DTX 900 als de Dtxtreme III (de module generatie ervoor in een andere kleur uitvoering) upgraden naar de laatste firmware en dan zijn deze gelijk.

De 700 is een mooie middenklasser. Deze heeft op alle vlakken wat minder dan de 900.

Je kan complete kits of nummers inladen in de DTX 900 (check maar eens een demo van Simon Edgoose of Ralf Merch, je kan deze ook via social media bereiken en vragen hoe ze dit precies doen)

Er zijn trouwens drummers die al 1gb aan ram geheugen hebben kunnen installeren.


Volgens mij gebruikt De 900 layered samples., maar dit weet ik niet 100% zeker.

Technobeat


THX Wessel :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Roland td30 en td50 zijn ook voorzien van 'echte' drumsamples, maar op een hele andere manier dan je denkt. Het is de basis van een geluid, maar ga er niet vanuit dat je nou hetzelfde kan als 2box.
Het simpele feit dat er maar 512 mb aan geheugen is zegt al genoeg wat dat betreft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Maar wél een mooie module die Yamaha DTX-900M , alleen jammer dat hij ineens 400.= euro duurder is geworden bij Bax :/  .
Komt bij dat hij bij Thomann niet meer leverbaar is , net als bij diverse andere (online) muziekwinkels , er is iets aan de hand bij Yamaha , komt er een nieuwe module aan of stoppen ze langzamerhand met het elektronisch-Drum aanbod ?

ik ben inmiddels op zoek naar een goed gebruikt exemplaar zoals jullie wellicht al in het ' Gevraagt-topic ' hebben kunnen lezen ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Wat is er dan opeens zo mooi aan? ik bedoel, de module is inmiddels een jaartje of 7 op de markt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#13
apr 29, 2017, 17:46 Last Edit: apr 29, 2017, 18:26 by Technobeat
Omdat ik er tot nu toe nooit echt naar gekeken heb , altijd bij  Roland blijven steken
 ( en een 2Box in huis gehaald ) .
Voor zover ik kan beoordelen is de 900 behept met goede echte samples van door Yamaha geproduceerde akoestische kits ( Absolute serie ) en vele echte percussie instrumenten + een aantal synth sounds natuurlijk .

Natuurlijk wil ik voor een Pearl Mimic Pro gaan uiteindelijk , maar dat kan nog wel een jaar duren voor ze hier in Nederland beschikbaar zijn .
Zelfs in Amerika kun je nog alleen maar een pre-order plaatsen , dat zegt denk ik wel wat .   

RJ , heb jij ooit wel eens op een beurs / muziekwinkel een DTX-900 aan de tand kunnen voelen , en zo ja wat waren / zijn jou bevindingen van deze module ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik heb een beetje het gevoel dat je nogal gefixeerd bent op het woord samples, maar het is niet altijd wat je denkt dat het is. roland en yamaha gebruiken in principe ook samples maar dat is dan het basis ingedient en met de software in de module pas je de sounds aan. Dat is dus wat anders dan layered sampels waar heel veel kleine samples van drums zitten en aan de hand van hoe hard of zacht of waar je slaat bepaald wordt welke sample je hoort. Samples kunnen inladen in een module wil dus niet zeggen dat gelijk een layered kit is. Stel je neemt een koebel op of wat mij betreft de claxon van je auto dan kan je die inladen en aan een pad toewijzen..feitelijk is dat samples inladen, zeker, maar wat anders dan wat 2box aan boord heeft. Heb je de 2box niet meer dan?
Yamaha is verder ok hoor, maar niet perse een wereld van verschil met Roland.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#15
apr 29, 2017, 21:22 Last Edit: apr 29, 2017, 21:37 by Technobeat
De 2Box heb ik nog steeds , maar zo nu en dan is iets anders ook wel tof .
Dus als ik het goed begrijp zit er qua sound kwaliteit weinig verschil tussen een Yamaha DTX -900 en een Roland  TD-30 module .
Met dit verschil : Dat je , als je een gebruikte TD30-module  koopt ,  je hem weer voor de zelfde prijs kunt verkopen ,   en of dat met een 900 module ook zo is ?
The king of the layered  samples is de Mimic Pro , maar zoals gezegt duurt dat ' nog even  ' , maar ik ga hem opzeker kopen :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Is de 2 box gewoon aan te sluiten op de roland td15 ?
Heel wat meer mogelijkheden als ik dat zo lees.
There is no music without jazz

drfill

was yamaha niet piezo/ switch (rim) inputs en niet piezo/ piezo ?  als je dan alle pads piezo triggers hebt,
kun je weer alles om gaan zetten..  ..tenzij je via midi triggered uiteraard ..
de sounds (samples) van yamaha dtx900 zijn trouwens helemaal niet zo super..  gewoon '90's' 
wat die dtx900 kit zo leuk maakt(e) waren die siliconen pads..  kon ook niet ophouden met spelen erop
(in muziekzaak)  ..maar dat kwam niet door de sounds..   
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Oke.   Dan ga ik me er verder niet mee bezig houden.
There is no music without jazz

Technobeat

#19
apr 30, 2017, 19:18 Last Edit: apr 30, 2017, 19:20 by Technobeat
Jazz :  2Box werkt prima met Roland pads ( head & rim ) alleen de VH-11 hihat niet .

DrFill : de TruTrac pads heb ik vervangen door Jobeky brug-triggers in de snare`s en  Triggera Intrigg side-triggers in de toms en die zijn universeel .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ok.. de sounds zijn persoonlijke smaak..   en anderen kunnen deze wel goed vinden..  maar .. de rims zijn niet universeel..  zie post #9 :
https://www.vdrums.com/forum/advanced/diy/66894-yamaha-piezo-trigger-wiring-confusion
als je geen rims nodig hebt, met de huidige pads..  dan geen probleem..   bij drum-tec is hij nog 1299,-  en dit is een europese site ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#21
apr 30, 2017, 21:00 Last Edit: apr 30, 2017, 21:36 by Technobeat
Hoe het kan weet ik niet , maar gisteravond was de Yamaha module ineens van 1699,= euro weer de oude prijs van 1249,= bij Bax 8)7  .
Misschien een tijdelijke actie o.i.d. , maar dinsdag krijg hem binnen en als het met deze module weer zo gaat als met de 2Box maar nu omdat de module zelf de rims niet ondersteunt gaat hij weer direct retour .

Las net op de Triggera site dat de Intrigg trigger werkt met ALLE modules .
Over de Jobeky trigger compatibiliteit heb ik nog zo vlug niets kunnen vinden , we wachten rustig af .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Vandaag de module ontvangen , alle kabels netjes aangesloten en de powerbutton ingedrukt .
Het grote genieten kon beginnen , rustig door het kit aanbod gelopen om de Yamaha kwaliteit te ervaren .
Mooie kits en met namen de akoestische , even een X-stick proberen ...... :/  :/  werkt niet , tom rims proberen dan ( want andere triggers )  :/  :/  ook niet .......
Meteen einde oefening wat mij betreft , ik ga niet meer hanissen met kabels omsolderen - triggers omleggen of anderszins , het werkt wél of het werkt niet , klaar.
DrFill had gelijk , Yamaha heeft een eigen systeem en de module werkt met gewone kabels alleen met de eigen Yamaha pads .

De firma Bax krijgt dus binnenkort deze module weer retour , jammer .....     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Vandaag de module ontvangen , alle kabels netjes aangesloten en de powerbutton ingedrukt .
Het grote genieten kon beginnen , rustig door het kit aanbod gelopen om de Yamaha kwaliteit te ervaren .
Mooie kits en met namen de akoestische , even een X-stick proberen ...... :/  :/  werkt niet , tom rims proberen dan ( want andere triggers )  :/  :/  ook niet .......
Meteen einde oefening wat mij betreft , ik ga niet meer hanissen met kabels omsolderen - triggers omleggen of anderszins , het werkt wél of het werkt niet , klaar.
DrFill had gelijk , Yamaha heeft een eigen systeem en de module werkt met gewone kabels alleen met de eigen Yamaha pads .

De firma Bax krijgt dus binnenkort deze module weer retour , jammer .....      
Omsolderen is niet echt nodig...
Wat je kunt doen in gewoon een jack naar RCA stereo plug kopen en dan met 2x tulp weer terug naar jack. Je draait de witte en rode tulp om, en op 1 van de 2 manieren moet deze het doen.
Zo simpel is het.
Yamaha voert de spanning over de tip van de 6.3mm jack ipv de ring zoals bij Roland.
Duidelijk verhaal? (Klinkt nogal warrig in mijn optiek)
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

musiqman

Dat is jammer.

Bij mijn mono ddrum pro triggers had ik geen problemen. Je kan de trigger settings ook aanpassen.

Dat is ook iets wat je altijd even moet checken als je een module probeert met triggers van een ander merk. Zeker als het al bekend is dat sommige triggers wat meer moeite vergen dan de triggers van het bijbehorende merk.

Omhoog