Yamaha DTX Multi-12 te gebruiken voor monitoring??

Gestart door Leloup, mrt 02, 2016, 23:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leloup

Hey y'all!

Ik ben momenteel bezig de samplepad van Yamaha te integreren in mijn set up, en dat gaat erg voorspoedig. Maar nu heb ik een kritisch punt waarvan ik het antwoord niet zo snel kan vinden. Dus hopelijk weten jullie mij meer te vertellen!

Live zal ik continu met een headset op spelen omdat ik bij sommige nummers de click aanstuur via de Multi-12. Maar dan heb ik alleen de click, terwijl de rest van het podium geluid dan nog via de monitor komt ipv op mijn headset. Vandaar de vraag:

Kan ik de samplepad zo gebruiken dat ik de monitoring van de andere instrumenten ook op mijn headset kan binnenkrijgen? Zo ja, op welke manier kan ik dat dan het beste doen?

Groeten Luc

musiqman

De 12 heeft een aux in met eigen volume regeling en optie om dit geluid te laten klinken door de headphones, stereo out (meestal maar de foh, het zaalgeluid) of beide.

Aan te raden is een limiter er tussen aan te sluiten om onverwachte pieken vanuit de monitor tafel te ondervangen.

Je kan ook kiezen voor een los (mini) mixertje al dan niet met een ingebouwde limiter. Zo kan je ook meer bronnen laten binnen komen op je oren. Zaken zoals de click los van de samples/sequences, een laptop met daarop langere sequences, of een losse metronoom.

Sucses!

Leloup

Thanks Musiqman! Dat klinkt helder en makkelijk uitvoerbaar, ik ga het eens proberen.

Heb je misschien nog een suggestie voor een limiter? Merk of model?

Grtjs Luc

musiqman

Graag gedaan.

Helaas geen ervaring met losse limiters. Ik weet zeker dat iemand anders hier op het forum dit wel heeft.

Nijlpaard

Fischer amp :Y kost niet veel en je kan 2 kanalen (dus je DTX en FOH) binnen laten komen en zelf de mix tussen die 2 bepalen

En heeft een ingebouwde limiter :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan


Robert-Jan

En welke van de 717 produkten bedoel je dan ? ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leloup

@Nijlpaard, dan bedoel je zoiets denk ik? Dan heb ik alleen nog wel het volgende. Namelijk dat ik de click ook aanstuur via de samplepad, en die stuur ik alleen door naar mijn koptelefoon output. Dus dan heb ik toch een amp nodig met minstens 3 kanalen? Samplepad + FOH + Headphone...?

http://www.bax-shop.nl/personal-mixer/fischer-amps-hard-wired-in-ear-body-pack?gclid=CjwKEAiA04S3BRCYteOr6b-roSUSJABE1-6BYDe74Si7ZwaP49hHFVDQGo_pV9hhbT2cVkRiGBbTrxoCL6Pw_wcB

Nijlpaard

@Nijlpaard, dan bedoel je zoiets denk ik? Dan heb ik alleen nog wel het volgende. Namelijk dat ik de click ook aanstuur via de samplepad, en die stuur ik alleen door naar mijn koptelefoon output. Dus dan heb ik toch een amp nodig met minstens 3 kanalen? Samplepad + FOH + Headphone...?

http://www.bax-shop.nl/personal-mixer/fischer-amps-hard-wired-in-ear-body-pack?gclid=CjwKEAiA04S3BRCYteOr6b-roSUSJABE1-6BYDe74Si7ZwaP49hHFVDQGo_pV9hhbT2cVkRiGBbTrxoCL6Pw_wcB
Ik had op mijn Roland SPD-SX de mogelijkheid om de klik alleen naar de hoofdtelefoon te sturen. De FOH ging dan in het ene kanaal en de klik en spd-sx via de hoofdtelefoon-uitgang naar het andere kanaal. Master R+L van de SPD-SX ging via het stageblock naar FOH. 
Of jouw Yammie die mogelijkheid heeft weet ik niet maar dat zou je ff kunnen controleren.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Leloup

@Nijlpaard , dat heeft mijn Yamaha inderdaad ook  :)
 
Maar het is allemaal gelukt hoor! Bedankt voor het advies guys!

Omhoog