dtxpress I headphone probleem

Gestart door Ypanic, mrt 31, 2015, 21:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ypanic

mrt 31, 2015, 21:14 Last Edit: apr 02, 2015, 15:55 by paQ
Ik vroeg mij af op welke kits jullie spelen?

Ik heb dus laatst de dtxpress I gekocht, via een ander forumlid, en ik krijg maar geen 'hard' volume.
Mijn broertje heeft een Sennheiser 215, en daarmee klinkt de set nogsteeds zacht, terwijl de knop helemaal openstaat.
Als je dan aan de song knop komt, val je van je stoel(kruk).

Ik weet niet of jullie dit probleem ook eerder hadden en door deze koptelefoons niet meer?

Of gebruiken jullie nog een koptelefoonversterker?

Of zal ik hiervoor een eigen topic aanmaken?  :w

67Deadman

Hallo Ypanic,

Ik ken niet precies de structuur van de dtxpress maar dit lijkt dat alsof de drumkit zacht staat. Die zou je harder moeten zetten. Maar wat ik al zei, ik weet niet precies waar die in die dtxpress zich bevindt. Als je de Manual niet erbij hebt, ze zijn zo te vinden op het internet.

Succes, hopelijk is het zo verholpen

Otje

..en mocht je h'm niet hebben - DTXpress manual:

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/dutch/ssdrums/DTXPRESSNl1.pdf

 pagina 16..

Ypanic

Ja, de manual heb ik in principe al doorgelezen, maar het verhaal op pagina 16 niet gedaan natuurlijk, ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat de headphones die ik thuis had, gewoon bagger waren.
Ik had hem al in de factory settings gezet, omdat ik ervan uit ging dat dan alles goed zou lopen, maar jammergenoeg hetzelfde.
Ik ben er nog een beetje skeptisch over om de volumen in de settings omhoog te zetten, omdat ik het niet wil 'overdriven' zoals bij een gitaarversterker bijvoorbeeld. Maar I guess, voordat ik deze aanschaffing ga maken, zal ik eens de settings veranderen, wanneer ik bij mijn ouders ben.

Bedankt en sorry voor het kapen van de topic.

mvg,
Ypanic

paQ

Ik heb je topic even samengevoegd, gezien dit de plek is voor je probleem. zoals ook al in het andere topic aangegeven

HHBBXX

Hoewel Ypanic het niet over de dtxplorer heeft maar over de dtxpress... Close enough  :6
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Ypanic

Nee dat is waar, maar ik ga ervan uit dat het probleem een beetje hetzelfde is.
Ik zal straks langs mijn ouders gaan en dan uitproberen.

paQ

Hoewel Ypanic het niet over de dtxplorer heeft maar over de dtxpress... Close enough  :6
Oeps


Fixed :+

HHBBXX

Nee dat is waar, maar ik ga ervan uit dat het probleem een beetje hetzelfde is.
Ik zal straks langs mijn ouders gaan en dan uitproberen.
Nou, eh nee dus. Ik heb namelijk de DTXplorer en die wil hard zat. Al gebruik ik een andere hoofdtelefoon dan jij, nl de Bowers & Wilkins P7, maar dat zal het verschil toch niet zijn denk ik.
Ben wel benieuwd of je het op kunt lossen in de settings, vast wel.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Ypanic

@paQ, bedankt voor alle moeite!
@HHBBXX, zeker niet iedereen met een dtxpress heeft hetzelfde probleem. Ik heb er alleen al een aantal berichten over gezien. Ik zag dat iemand van een Sennheiser HD201 (dacht ik) naar een HD205 ging, maar in principe ben ik nu op zoek naar een goede koptelefoon. Over de Sennheiser HD205 las ik dat hij wel pijn doet aan het hoofd.

De instellingen heb ik vandaag even gecheckt, hij stond volgens mij op 117 en kon tot 127, er was wel een hoorbaar verschil, maar niet genoeg voor mij. Ik ben mij ervan bewust dat het niet zo hard moet staan om mijn oren te beschadigen, maar het was gewoon niet genoeg.

Aangezien ik begrepen heb dat er ook een aantal mensen een koptelefoonversterker gebruiken, ga ik zo eentje aanschaffen. Naast een goede koptelefoon (waar ook de meningen over verschillen uiteraard).
Momenteel heb ik een 2e hands Denon ah-d1001 in mijn vizier. Ik ga ervan uit dat ik in ieder geval 32 ohm moet hebben, ik weet niet precies waarom, maar dat las ik ergens, volgens mij komen de bassen beter door. Daarnaast een brede frequentiebereik, ook al weet ik dat dat ook niet alles zegt. Normaalgesproken kun je een koptelefoon testen in de winkel, maar ik moet in principe elke headphone testen aan de kit, dus dat gaat niet zo makkelijk. Mijn plan is dus gewoon een goede te kopen en vanuit daar verder te werken.

Maar goed,
iedereen bedankt voor de moeite en ik ben altijd open voor suggesties.

paQ

Je hebt bij een hoofdtelefoon te maken met onder andere de gevoeligheid maar ook impedantie.
Wat gek is is dat de demo wel keihard kan en de rest niet. Dat duidt dan op een instelling. Die 127 is ws de velocity?

67Deadman

Ik begrijp dat eerlijk gezegd ook niet. Ik heb diverse koptelefoons gehad voordat ik de juiste voor mij vond.  De een klonk beter dan de ander maar het geluid was niet minder zacht bij de een dan bij de ander. En dan doe ik de koptelefoon rechtstreeks op de Module aansluiten en niet via via.

Het lijkt mij toch echt een probleem in de instellingen.

Maar als je toch een andere koptelefoon witl hebben. De Teufel is er een uit het rijtje geweldig tot fantastisch.
Ik heb hem nu ongeveer anderhalf jaar, 69 euro voor betaald, en hij doet het nog perfect.
Lage tonen klïnken gewoon goed en "diep" als je dat zoekt. De kabel die op de koptelefoon aangesloten zit is vervangbaar en is niet zo'n lullig
fragile jack zoals bij andere koptelefoons die, als die kapot is je de hele koptelefoon moet vervangen. . Ik had voor deze al stuk of 3 versleten met dat euvel.

Maar goed, er is genoeg over de Teufel te vinden hier op het forum.

Succes

.


Ypanic

Ik heb vandaag even zitten proberen.

Die volume instelling op 127 gezet, het is harder maar is het nog niet echt.
Volume modus practice/live, geen verschil.
Toen een 'eigen' kit gemaakt in de instellingen en elke pad op 127 volume gezet, puur om te proberen. Was het ook nog niet.

Uiteindelijk bedacht ik mij dat mijn ouders nog ergens een oude gitaaramp hebben van 15 watt.
Hiermee krijg je voldoende hard (erg hard) geluid, kwaliteit is bagger natuurlijk vanwege bagger koptelefoon en bagger amp.
Toen de setup: dtxpress module phone input->input gitaaramp->koptelefoons in koptelefoonuitgang van gitaaramp.
Nu wel hard, maar bagger kwaliteit van geluid.

Ik heb ook nog geen goede koptelefoons, als ik deze heb zal ik even updaten, maar ik vond in de instellingen niets wat het volume nog omhoog zou kunnen draaien. Ik zal het internet blijven afspeuren. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er iets met de module zelf is, aan de hardware, omdat in principe alles gewoon werkt.

Die teufel is in ieder geval een goede optie, momenteel sta ik op een punt die aan te schaffen, puur en alleen om te checken of het probleem toch niet ergens anders ligt.


Bedankt iedereen!

Mvg,
Ypanic

paQ

Die HD 2 serie zal ook alleen maar harder gaan met een amp ertussen.  Maar wat raar is, is dat je demosong wél hard gaat.

Ypanic

Ik zal later nog eens naar de gain kijken, daar heb ik nog niets aan veranderd.
Wat het weirder maakt is dat ik hem al 2keer teruggezet heb in de factory settings.
1x om te testen of het verandering bracht en 1x omdat ik teveel aan de settings gespeeld had.

Robert-Jan

Ik zie in de handleiding iets over een input attentuation, een schakelaar achter op je module, staat die op L ?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Dat zal dan wel voor de externe input zijn.

Robert-Jan

@paQ

Nee voor alle trigger inputs...rtfm!

:)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

daar heb ik geen smiley voor   -O-

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Ypanic

Ik zie in de handleiding iets over een input attentuation, een schakelaar achter op je module, staat die op L ?
Toen ik hem kocht waren inputs 1-5 op Low en 6 op High.

Ik heb ze allemaal op High gezet en allemaal op Low en het maakte qua volume niet echt verschil.

Robert-Jan

Hmmmz..vreemd..ik weet t ook niet verder
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog