Electronisch integreren in akoestische set

Gestart door Asbadrums, jan 12, 2012, 21:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Asbadrums

Hallo, ik speel momenteel in een band waar het af en toe nodig is om "electronische"geluiden toe te voegen aan m'n akoestische geluid.
Zo wil ik dus een pad naast m'n hi-hat hebben als e-snare en ook de e-kick als extra plaatsen naast m'n akoestische bassdrum.
Nu ben ik zwaar aan het twijfelen wat een goede optie is; een electronisch drumstel kopen ( ik denk aan een td-3kw, wellicht vrij oud maar goed genoeg waar ik m voor nodig heb) óf  een Roland SPD-30
octapad en hierop wat extra pads aan te sluiten.
Qua kosten komt het (tweedehands) ongeveer overeen.
Graag jullie mening.
Ik moet zeggen dat ik op e-drum gebied een newbie ben, maar na meer als 30 jaar (akoestisch) drummen kom ik er niet meer onderuit... :F

Rick

Ik zou voor de octapad gaan! Meer opties met samples en andere geluiden.

FoREVer

Ik zou ook voor octopad gaan, elektronisch drumstel is duurder en ook nog eens minder sounds

Kijk ook eens in dit topic
Klik

Misschien is dat wel de oplossing anders...
Klik
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

piebe


Ik zou ook voor octopad gaan, elektronisch drumstel is duurder en ook nog eens minder sounds

Niet als je er een laptop tussen hangt.  ;)

FoREVer


Niet als je er een laptop tussen hangt.  ;)


Dan is ie nog steeds duurder, Of je wilt een crappy Laptop halen, je kan de mijne wel kopen  *O* :P

Citaat
je kan de mijne wel kopen


Dat was een grapje
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog