Mijn frame TD11 is te laag

Gestart door blazer, dec 21, 2020, 14:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

blazer

Hey ,

Ik kom tot het besluit dat mijn frame van mijn TD11KV te laag is , ik krijg mijn snare niet hoog genoeg zit altijd tegen mijn billen aan  :?

Ik ben eigenlijk niet zo abnormaal groot 1,80m , maar toch zit ik met dat probleem , mijn toms staan ook al op max. hoogte .

Nu zijn er nog mensen die dit voor hebben ?

Heb al gedacht van de 4 poten te verhogen door middel van een buis die er een stukje inschuift , zou een 8cm omhoog moeten .

Ben benieuwd

Otje

JE KAN DE STOEL TOCH ZEJKER WEL LAGER KRIJGEN OF THE TOMS HOGER GEMONEERT. kWESTIE VAN UITPROBEREN. eN AF EN TOE VERANDEREN VAN 'SETTING. hET ZAL JR VERBAZEN DAT KLEINE VERANDERINGEN GROTE EN SOMS  OF VAAK EEN VERBETREING TE WEEG BRENGT. eXPIRIMENTER ER MEE, jE KOMT SOMS TOT VERASSENDE CONCLUSIES/ kOOP DESNOODS IS EEN EXTRA  BUIS VOOR WAT MEER MOGELIJKHEDEN. eN AF EN TOE WAT VEANDERRINGEN DOET 'WOMDEREN'!

blazer

ja maar de stoel lager zetten is geen opties want dat is mijn zit positie niet oké meer hé .

de toms kan ik niet meer hoger zetten staan op het hoogst .

ik zal misschien moeten wennen aan de positie , als ik kijk op filmpjes spelen al die mannen toch met het standaard frame .

Het is allemaal nieuw voor mij , dus zit de fout waarschijnlijk bij mij .

een optie is dat ik onder de vier poten een verhoging aanbreng zodat het hele frame wat hoger komt te staan , ik dacht dat ik er één had gevonden die dat gedaan had .

Ik ben metaalbewerker , dus 4 verlengingen maken voor de pootjes is geen probleem voor mij

We zien wel .

Een buis bijkopen , zou niet weten waar ik die moet gaan zoeken .

animal

Plaats is een foto, dat adviseert wat adequater.

Otje

Tja Blazer. Met een beetje creativiteit en intuítie beetje uitproberen. het is geen wet van 'meden & perzen' zoals ze getoond worden. Ben zelf met wat buizen , standaards en klemmen bezig geweest. Koop desnoods een 2hand Roland rekje voor wat reserve materiaal. Experimenteer wat. ennuh.. nooit geprobeerd = altijd mis. Zelf ik na jaren drummen kom zelfs nog tot verbetering bij de minst geringste verandering aan het drumrek.

drfill

het gaat om de achterste 2 poten ? de 2 voorste zijn ok, neem ik aan..
gewoon 2 van 90 cm kopen en op maat maken met een pijpensnijder
(zou ik doen, dan)  2 tientjes..
https://www.drum-tec.com/drum-tec-drum-rack-tube-90-cm/straight
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

blazer

drfill ,

eigenlijk gaat het om de 4 poten hé , maar de twee voorste zijn verbonden door een koker profiel dat er tussen gelast is .

nu zou ik wel de twee zijdelinkse buizen kunnen in plaats van onder die koker te plaatsen boven de koker zetten ,  maar dan ga ik in één stap 11 cm omhoog en dat is wel vrij veel .
en dan twee buizen kopen om de andere twee poten te verhogen
zou dan wel kunnen dat mijn twee toms niet hoog genoeg kunnen dan .
Ik heb nu mijn kruk is wat lager gezet en dat valt mee , dus zal nog even uitzoeken worden.
hier een foto
  


drfill

#7
dec 22, 2020, 20:19 Last Edit: dec 22, 2020, 20:30 by drfill
ja, die buis 'voor' zat er vroeger niet..  maar dan sla je 5 cm over toch ?
ik kan snare slecht zien, maar er lijkt ruimte om snare buis boven te zetten en tom
buis onder..  als je een beetje schuift met de clamp buizen links..
misschien is er ruimte om snare clamp/ buis vanaf linkse rack buis te hangen..
en anders een snare stand..  (ben ik zowiezo meer fan van)  maar mijn ideeën zijn op..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

blazer

ergens kan ik ook niet geloven dat het frame zou te laag zijn , dus ik leg de fout ook wel bij mij hoor .

Ik ben onervaren wat drummen betreft , het is allemaal nieuw voor mij , fouten waar ik aan denk :

staat mijn snare slecht gepositioneerd ?
Hou ik mijn drumstokken volledig verkeerd vast , waardoor ik slecht op de snare sla ?
en er zullen zeker nog ander fouten zijn

moest het aan het frame liggen zouden er al lang meerdere ervaren drummers dat probleem hebben .

als jullie op de drumkruk zitten , jullie voeten op de kick en de hi hat pedaal , komt dan de bovenkant van jullie snare gelijk - onder of boven jullie benen?

zo kan ik misschien vergelijken en mijn fouten wat corrigeren

drfill

kan niet zo snel een goed filmpje vinden, maar ..als je zit met je voeten op pedalen,
dan hebben je dijbenen een hoek van meer dan 90° , je snare hoogte is dan waar je
nog steeds rimshots kan slaan (als je gewoon relaxed rechtop zit..)
je arm hoeft voor een rimshot niet 'voorbij' 90° te strekken..  ik zou zeggen ongeveer deze hoogte, van kruk..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

blazer

Ik ga alles nog eens nakijken , ik zou liever niets veranderen aan het frame

we zien wel


Otje

#11
dec 22, 2020, 22:37 Last Edit: dec 22, 2020, 22:54 by Otje


Het is dus zo'n frame. Is  de  buis daar waar de basdrum staat vast aan het frame gelast? Waar is dat nou goed voor. mijn eerste Roland  een TD-4 had een buis die je los kon maken. ik heb er destijds een tweede tussen gplaatst voor de stabiliteit en nog later  de buizen van een TD-9 gebruikt voor uitbreiding. Eens in de zoveel tijd haal ik alles uit elkaar en probeer ik is een wat ander opstelling. Just voor 'fun'. Nou ja fun . iben gauw 2 dagen bezig. ( de snoeren zijn een obsessie)  *)  De komende vreetdagen maar weer eens wat anders opstellen.


MP:https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1632146942-roland-mds9-rack-pd85-bk-pd-8-pearl-pt-122-en-meer.html?previousPage=lr

blazer

Otje ,

Ja de twee voorste buizen zijn vast één geheel door middel van dat dwarsbalkje .

Nu ik zou zelfs zelf een frame kunnen maken in aluminium , ik heb alle lasapparatuur en machines staan , geen probleem voor mij .
of het huidige frame aanpassen .
Maar is eigenlijk niet de bedoeling hé .

Ik heb nog wat foto's gemaakt zodat jullie misschien iets meer kunnen beoordelen betreft mijn opstelling , de plaats waar de kruk nu staat is ook mijn zitstand .






Otje

Zo te zien staan de trommels op max hoogte. Ieder heeft zijn drums op die hoogte staan die voor hem het makkelijks speelt. Het is voor mij de eerste keer dat iemand mij met een probleem als jou confronteert. Het staat allemaal wel erg hoog. En je drumt nog niet zo lang. Misschien een kwestie van gewenning. Ik heb vrijwel een zelfde rek, ben 1.84 .Toch staan de trommels bij mij een héel stuk lager. Op jou afbeeldingen afgaande zeker 20 a 30 cm. Kan het me haast niet voorstellen dat ik jou drumkit  fijn vind drummen. Hou je het lang vol ? Maar ok, ieder z'n 'ding' Wil je hoger dan wordt het 'knutsellen'  . Ik zou eerst  proberen te wennen aan wat je nu hebt en misschien dat het met de tijd beter gaat,. Ik denk ook; hoe langer de buizen en hoger de trommels dat het de stabiliteit van het drumstel niet ten goede komt..

Laat eens een foto zien met jou achter je drumstel dan is de hoogte v h drumstel beter in te schatten en ook je houding is zichtbaar. Wie weet valt daar nog het éen & ander te verbeteren.

Otje

  

Links mijn oorspronkelijke set - Rechts: nadat ik h'm enig zins 'gepimpt' had.


blazer

Otje ,

Dat jij hetzelfde frame hebt weet ik niet hoor , jij hebt een TD-4 frame en jij hebt een ronde buis vooraan tussen de twee voorste poten ?

bij mij is dat een vierkante gelaste buis .

Op de foto zie ik jouw bovenste toms toch ook vrij hoog staan , aan de pin te zien toch .

Op welke hoogte staat je snare ?

Ni inderdaad ben ik een beginner en zet ik misschien alles wel te hoog , de toekomst zal daar wel verbetering in brengen hoop ik .


Nu er word toch al wat gepimpt , heb daarnet een PDX-100 gekocht die als snare moet dienen , en heb ook één PDX-8 bij gekocht zodat de twee bovenste toms van een 6" naar een 8" gaan  *O*

Dus krijg ik twee PDX-6 pads in aanbieding moest iemand interesse hebben .

Otje

De hoogte van de snare = 70cm gemeten vanaf de vloer tot aan het slagvlak. Als ik jou foto's vergelijk met mijn set lijken jou toms toch zo'n 20cm. hoger te staan, of de afmeting van de 2 middelste staanders zijn bij jou korter - bij mij ong 80cm. Met de tom houder erop en de tom er schuin aanhangend komt ie  - de  lage kant naar me toe gekeerd 8cm boven de snare uit.
 Het rek dat ik nog steeds gebruik is/was naar m.i. dezelfde als ie van jou met dit verschil dat de korte verbindings buis bij jou vast gemaakt is terwijl die van mij demontabel is.

blazer

Wel dan zal het bijna exact hetzelfde zijn denk ik de hoogte's

Als je kijkt op mijn laatste foto met de meetlat , zie je mijn snare op 70 cm staan , als je dan naar de tom erboven kijkt staat die met de laagste kant op 76 cm .

Dus jouw toms staan nog ongeveer 2 cm hoger dan de mijne .

De twee vaste voorste poten zijn bij mij 77 cm van op de grond .


bedankt om even te meten , zo heb ik toch een idee waar ik naar toe kan werken

Technobeat


Blazer , misschien is het een optie om , puur voor het experimenteren , onder alle poten van het frame een baksteen te leggen en kijken of dat het beoogde effect geeft ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Een baksteen??  8)7 Wat een belachelijk .........................

animal

............... goed idee .  :+

blazer

ik heb vandaag verlengstukken in aluminium gedraaid op de draaibank , zo komt mijn frame 8 cm omhoog .

Zou ze graag morgen monteren samen met de upgrade van mijn snare en mijn bovenste toms .

Een VH-11 is ook nog op komst ter vervanging van mijn FD-9

vandaag is mijn nieuwe gibraltar 9608MB geleverd samen met een koptelefoon vic firth sih2

centen zijn op  :Y  , nu gaan we volop oefenen  *O*


één vraagje in verband met de vic firth sih2 , ik vind nergens een teken van Links of Rechts , maakt het niet uit hoe je die op zet ?

Groetjes

drfill

niet zo, maar lijkt van kabel links.. met dit prg kun je horen welk channel L is..
en gefeliciteerd, (maar laat de vic firth alleen niet vallen op een harde vloer)
https://www.audacityteam.org/
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

blazer

drfill,

Bedankt voor de link en ook voor de waarschuwing over het best niet laten vallen

alhambra

Bijzonder ik kort al mijn frames juist in, maar dat is omdat ik wil dat het recht op in de auto moet kunnen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Omhoog