Slim om nu nog een Roland TD 30KSE te kopen?

Gestart door drumhead360, feb 20, 2019, 14:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumhead360

Hallo iedereen,


Ik ben al een tijd op zoek naar een goede en fijne digitale kit. Ik heb inmiddels 4000 euro gespaard.
Nu kan ik een zeer complete TD 30KSE kit krijgen met veel extra' s:
-TD30 module
-TAMA snare statief
-TAMA directpull hi-hat statief
-TAMA iron cobra single kick pedal
-Roland Vdrum amp/monitor
-Roland Vdrum koptelefoon, die zilveren
-Roland VDrum kleed/tapijt
-in totaal 5 cymbals, de bekende uit die serie plus een 15 inch ride allemaal CY serie geloof ik
en dus die geupgrade snare 128 en de VH13 hihat.

In perfecte staat, allemaal eerste eigenaar en nog 1 jaar garantie. Voor 3900 euro

Ik heb twijfels,aangezien de de td30 toch wel redelijk gedateerd is. Ik vind de kits en sounds persoonlijk wel mooier dan de td50 geluiden. Ik wil uiteindelijk ook vst software gaan triggeren.

Is dit nog de moeite waard? ook met het oog op eventuele re-sell waarde, mocht ik over hem een tijd willen verkopen voor iets anders. En hebben jullie misschien andere iedeeen die tussen de 4000-5000 euro passen?


Alvast bedankt en vriendelijke groet,




musiqman

Hier is een mooi overzicht met de verschillen:
https://www.vdrums.com/forum/general/products/1145008-td-50-versus-td-30-analysis

Het ligt er aan wat je zelf denkt te willen in een module, de een is niet slechter dan de ander.

Dreamdrummer

Als je met VST wil gaan spelen, zou ik kijken naar een goedkopere module, die wel genoeg uitgangen heeft, zodat al je toms en bekkens getriggerd kunnen worden.
(en die ook midi uitstuurt)

Met ander woorden, dan zou ik geen module uitkiezen op basis van sound.

Wellicht is Megadrum een optie?

Ik speel zelf met VST via een Roland TD9. Deze Triggert kick, snare, HH, 3 toms, 4 bekkens (en 5 bekkens met splitkabel ;) )

Aan de andere kant, ik heb DIY bekkens en geen Roland bekkens. Ik weet niet of de VH13 werkt op een TD9...
Je module moet dus ook "compatible" zijn met je pads.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

#3
feb 20, 2019, 17:30 Last Edit: feb 20, 2019, 18:00 by drfill
marktplaats?  je 'moet' altijd op td30 en td 30 zoeken..  dan staat er ook een van 3200,-
ps.  hoewel wel kleinere tom pads,  je moet wel exact weten welke tom pads erbij zitten
(en cymbals) dit scheelt een hoop in waarde..
maar ook alleen een td30 module (±1250-1300) is zeker nog de moeite waard ..
je kunt dan ook deels interne geluiden (hh, cymbals, kick) gebruiken en toms en snares triggeren..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#4
feb 20, 2019, 18:42 Last Edit: feb 20, 2019, 19:00 by animal
Als je met VST wil gaan spelen, zou ik kijken naar een goedkopere module, die wel genoeg uitgangen heeft, zodat al je toms en bekkens getriggerd kunnen worden.
:?  :?  :? Of ik heb m'n dag niet, maar het aantal uitgangen op de Roland module doen er toch helemaal niet toe als je met VST's gaat spelen???
Veel uitgangen op een separate pc audio interface heeft daarentegen wel nut, zeker als je er mee gaat optreden en er een PA-system met geluidsman wordt ingezet.

Nu ik je reactie nog eens lees, bedoel je eigenlijk/waarschijnlijk 'ingangen', waarop je dus de pads en cymbals aansluit??!!??

Persoonlijk vind ik € 3900,- (nog steeds) veel te veel geld voor wat Roland in het hogere segment te bieden heeft.

EN PAS OP MET GARANTIE, DEZE IS VAAK NIET OVERDRAAGBAAR, ALLÉÉN DE OORSPRONKELIJKE KOPER (DIE OP DE FACTUUR WORDT VERMELD) KAN EEN BEROEP DOEN OP DE GARANTIEREGELING.

Dit is bijvoorbeeld bij een toch gerenormmeerde drumzaak, Drum-Tec in Duitsland, bijvoorbeeld het geval.

Nu de naam drum-tec toch gevallen is, ik zou op hun website eens te raden gaan https://www.drum-tec.de/ voor mooie edrums.

kaboemba

Tja extra's als een kleed, de monitor en de koptelefoon zou ik niet eens mee tellen, bovendien is het maar de vraag of dat nu het beste is voor je geld (heb geen ervaring met de roland monitor maar wel met de yamaha edrum monitoring, ronduit prut).


Over de roland zal ik niet te veel zeggen, ik heb het niet op roland maar het zal vast het doel dienen.

Andere opties, de atv ad5 valt af denk ik, gewoon te weinig aansluit mogelijkheden maar wel TOP geluid.
2box, misschien een prima optie, ik weet te weinig over de huidige 2box weet alleen dat ik het bij de oude een verschikking vond om e.a. af te stellen.

Met jouw budget, pearl mimic pro !!
Heb er sinds kort 1 en ik ben zeer tevreden, vst gebruik ik niet maar voor mij is het de ideale module.
Geen problemen gehad met andere merken triggers en hihat ik gebruik yamaha.
Zeer goede geluiden, maar dat is persoonlijk.
Genoeg in en uitgangen, veel interne ruimte, touchscreen met korte leer curve en genoeg instel mogelijkheden om e.a. aan jouw smaak aan te passen.
Ik heb nog niet zaken gevonden die mij tegen staan of problemen waar geen oplosswing voor was.
Enige wat ik hoop is dat er snel wat meer soundpatches bij komen, maar het is maar de vraag of ik die nodig heb.

4 tot 5000 euro is een heel mooi bedrag, ik zou erg goed kijken waar je dat aan besteed en vooral eerst weten wat je wilt en dan met geduld de juist set kopen.

Dreamdrummer

:?  :?  :? Of ik heb m'n dag niet, maar het aantal uitgangen op de Roland module doen er toch helemaal niet toe als je met VST's gaat spelen???
Veel uitgangen op een separate pc audio interface heeft daarentegen wel nut, zeker als je er mee gaat optreden en er een PA-system met geluidsman wordt ingezet.

Nu ik je reactie nog eens lees, bedoel je eigenlijk/waarschijnlijk 'ingangen', waarop je dus de pads en cymbals aansluit??!!??

Sorry, ik bedoelde natuurlijk ingangen... GOEIEMORREGE!! ;-)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drumhead360

Hartelijk dank jongens voor alle reacties! Ik ben een beetje druk geweest en zag geen notify in mijn mail oid.
Er zijn veel opties las ik al. Het blijft inderdaad relatief veel geld.

Mijn euvel blijft een beetje: ga ik voor goedkoper en ouder model, Zoals een TD30 versie kit, of spaar door voor een nieuwe kit die meer re-sell waarde heeft over een paar jaar.

Als je kijkt naar de aanslaggevoeligheid van pads , dan is er op roland gebied niet zo heel veel verbeterd de afgelopen paar jaar, buiten die nieuwe digitale snare dan. Is zon nieuwe ketel/pad kit van bijvoorbeeld ATV/drumtec net zo goed of beter?

Tof dat jullie meedenken!

hjs

Wat ik uit meelezen hier begrijp zijn de standaard geluiden van de Roland nogal, eh, des Roland  :6

Je moet er maar van houden (of een 3rd party sound kit aanschaffen).
De andere modules genoemd klinken over het algemeen beter.

correct me if I'm wrong, ik heb een TD15 en geen ervaring met de moderne modules.

Jazz

Mijn TD15 is in de loop der tijd aardig aangepast.
N losse snare ipv n pad., VH11-hi hat, extra bekken (roland pads). Vind deze wel prima en wil geen geld meer spenderen aan andere bekkens. En de ATVad5-module, waar ik zeer over te spreken ben. Is echt niet te vergelijken met de roland-module. De roland module had ik trouwens heel snel verkocht op marktplaats.
There is no music without jazz

drfill

voor e toms/ kick zou ik ook eens op jobeky kijken, voor snare zou ik of een atv 13"
of een drum-tec 13"  kopen..   alle e cymbals zou ik 2e hands kopen (toch roland cy) ..
https://jobekydrums.co.uk/product/jobeky-standard-electronic-drum-shell-pack/


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Of een goedkoop kitje via Marktplaats kopen en mesh-heads met triggers erop leggen :-)

Trigger keuzes genoeg... (Roland, DDrum, Triggera, Yamaha, Tdrum) of zelfbouw

Ook hier wel weer rekening houden met je module.
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Karma

Hmmm toch maar even een oud topic nieuw leven inblazen. Ik las wel vaker over de Roland sound en dat die soms minder wordt gevonden en in een enkel geval zelfs wordt verguisd.

Ik heb voorheen een TD8 gehad, TD12 en nu een TD20x. Telkenmale als ik hierop de geluiden van Vexpressions en Drumtec installeer kom ik persoonlijk weinig tekort. Overigen ben ik wel van mening dat niks gaat boven akoestisch maar thuis is dat gewoon geen optie.

Ik blijf verder erg gecharmeerd van de nieuwe td27 en de al wat oudere td50 modellen vanwege de digitale snare en ride. Dat de nieuwe crashes groter zijn en lichter lijkt me ook een goede ontwikkeling. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?

Zijn er mensen die superior drummer of iets dergelijks gebruiken en hoe werkt dat en hier is de er ervaring ermee?

Hoe kijken de drummers hier allemaal tegenaan?
Roland TD30

alhambra

Ik heb de td12 en td20m gehad (en er ligt er nog 1 die ik moet maken), maar ik ben 1 van die mensen die absoluut geen liefhebber is van roland.
Dat wil zeggen de samples (wat dus eigenlijk geen samples zijn), maar de bouw en de mogelijkheden (mede door dat het geen samples zijn) zijn wel erg goed en een td20 is gewoon DE standaard voor wat betreft edrums.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Ik heb de TD9, TD11, TD12 en de TD30 gehad voordat ik overging op de Yamaha DTX900M maar dat was niet vanwege de sounds
maar vanwege de pads. Die van Yamaha vond ik lekkerder spelen dan de gaasvellen van Roland.
Ik speel nu al weer een aantal jaar op de Yamaha dat ik eigenlijk niet meer kan voorhalen hoe de sounds van Roland klinken.
Een voordeel van de Roland was dat je er een USB stick in de module kan steken en zo kan meespelen op muziek. Nu moet je bv bij de DTX900M je telefoon erbij pakken en een kabeltje naar de module. Niet dat dat erg is maar een USB stick is makkelijker.
Nadeel van de pads van Yamaha is dat als ze vuil zijn of meer beschadigd (als je dat al voor elkaar krijgt) je ze niet echt meer blinkend wit krijgt. Of iemand heeft een middeltje gevonden ?
Van de pads van Roland schroef je de bovenkant eraf en je plaats een nieuwe gaasvel erop en hij is weer spik en span.

Superior drummer heb ik ook geprobeerd met een DIY drumstel maar dat vond ik zo'n gepiel allemaal. Met dat latency gebeuren. Kreeg hem nooit strak. Die weggedaan en een TD30 Module gekocht te samen met dat DIY drumstel. Dat werkte perfect.





Karma

De Yamaha kende ik nog niet. Denk dat het beste is gewoon gaan bespelen en kijken wat ik zelf het fijnst vind. Strakke set heb je daar maar dit is niet de Yamaha?

Ik maak dingen heel vaak schoon met een babydoekje. Bizar wat dat allemaal schoon krijgt zonder schade te veroorzaken. Misschien voorzichtig eens proberen? Bij de action heb je ook van die kleine lichtgrijze sponsjes. Volgens mij heet dat iets van wondersponsjes. Die krassen overigens wel super licht. Ik weet niet of je pads door en door wit zijn, anders zou ik het niet doen.

Ik vind ook wel het fijne aan Roland ook wel dat je niets hoeft in te stellen en alles goed werkt. Zelf gaan pielen met instellingen schrikt mij eerlijk gezegd ook af.
Roland TD30

67Deadman

Nee, die heb ik allang niet meer. Dat was een akoestisch drumstel die ik voor 50 euro op markplaats had gekocht. Alle vellen eraf,
alles gepoetst en REMO silent stroke gaasvellen er op. En dan op de snare, bass drum en op elke tom een Roland trigger.

Daarna hoefde ik alleen nog maar een Module te hebben. Of superior drummer of ez drummer of hoe die programma's mogen heten

Die bekkens en Hi-hat had ik nog liggen maar anders koop je bv Zildjian Low Volume bekkens en bouw je zelf daarmee verder.
Zijn hier pagina's genoeg over volgeschreven.

Maar omdat ik wel eens wat inkoop en weer verkoop hou je op den duur wel spullen over die je dan weer hergebruikt. Nu doe ik het niet zoveel meer maar ik kocht wel eens sets op op marktplaats voor 1 tom die ik wilde hebben en de rest verkocht ik dan weer. Daar verdiende je dan wel wat op. Maar dan moet je soms wel geduld hebben.

Op zich wel een leuk project om te doen en hoeft niet duur te zijn. Althans, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Zag er aan de voorkant zo uit :





Omhoog