Drumkits toevoegen via SD Card aan TD50-KV

Gestart door Bianciny, jan 09, 2018, 11:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bianciny

Goedemorgen drumliefhebbers,

Na lang er over gedroomd te hebben ben ik dan eindelijk in het bezit van een TD50-KV.
Nu heb ik drumkits van internet afgehaald en deze moet ik dus via een SD card op mijn TD50-KV zien te krijgen.
Nu ben ik niet helemaal a-technisch maar het wil me gewoon niet lukken.
Een handleiding kan ik ook niet zo snel vinden....
Dus dan maar de vraag op dit forum.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de drumkits op mijn TD50-KV kan krijgen??

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Groetjes Bianca

hjs

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de drumkits op mijn TD50-KV kan krijgen??


Staat er niks op youtube?

bv?
https://www.youtube.com/watch?v=p_LKyTEZ1TU

67Deadman

Mooie aankoop hoor. Niets mis mee  :Y

Technobeat


Zomaar drumkits van internet plukken kan niet zomaar , het moet sowieso het Roland 'formaat' zijn , kits van Yamaha o.i.d. kan de module niet herkennen .
En ik weet niet hoeveel vrije ruimte er aanwezig is bij de TD-50 maar 1 complete kit kost al een behoorlijk deel van de vrije ruimte .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MHuijbregts

Er zijn twee plekken waar je kunt nieuwe kits kunt vinden. Kits is overigens niet perse het juiste woord. Het gaat namelijk om configuratie bestanden. De omvang van 1 backup met honderd kits (alle sloten gevuld) hoeft nog niet eens meer dan 1MB te zijn. Echter, als er ook samples zijn opgenomen in de backup dan kan de omvang wel een stuk groter worden.

De twee plekken zijn voor een aantal kits zijn:


Oh, ik herinner me het volgende adres: http://privatfrickler.de/td-50-drum-kit-directory/
Dit is een pagina die als een overzichtspagina dient waarbij je ook nog naar kits kunt luisteren.

Als je voor een VEX pakket gaat zou ik de meest recente nemen aangezien die wat dieper en voller is gemodelleerd. De eerste is ook prima en je kunt hier ook individuele instrumenten (cymbal packs) naar de kits van het nieuwe pakket installeren. Ik heb ze zelf allebei en dit is hoe ik er mee om ga.

Omhoog