Roland TD-4

Gestart door Otje, nov 11, 2011, 22:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

piebe

#25
feb 15, 2012, 15:47 Last Edit: feb 15, 2012, 15:50 by piebe

@Piebe: Dus jij vind de geluiden van een TD-4 de beste van ALLE Roland modules? Nou heeft iedereen natuurlijk recht op zijn of haar mening (it's a free country!) en smaken verschillen natuurlijk nog steeds, maar heb je dan ook wel een een TD(W)-20(X) met V-Expressions gehoord?  :?

Ik bedoelde meer dat het onder de duurdere Rolands niet noemenswaardig beter wordt dan een TD4K en wat prijs en kwaliteitsverhouding betreft de TD4K dus absoluut de beste keuze is.

Otje

K'ben mijn TD-4 ook aan t 'updaten'; De rubberen tompads vervangen voor meshheads. Keb al een tweede PDX-8. Nu wild ik nog  de PDX-6 'mesch' voor de bovenste toms. Heel veel zoeken op internet naar koopjes. Maar noppes/nada.  Wel de PD-85 meshhead gevonden na héel véel speurwerk, voor minus €50. vd nieuwprijs. Volgens diverse info en  de gebruiksaanwijzing is de PD-85 te gebruiken op de TD-4 module. Keb er direkt 2 besteld gister. (Betalen gaat nog niet zo eenvoudig daar ze in Duitsland zijn besteld  :?). Vandaag de e-mail bevestiging dat ze inmiddels verstuurt zijn. Kben benieuwd: Als ze doen wat ze moeten doen hebbik er een goeie koop an. 
-Wordt vervolgt.. .

Otje

#27
feb 17, 2012, 09:10 Last Edit: jan 18, 2015, 16:09 by Otje
Affijn, Toms PD-85, zijn geariveerd zoals je ziet. Keb de boel enigzins moeten verbouwen. In de originele setting, de module onder de toms, kan ik moeilijk bij de knopjes. Zodoende de module boven de toms geplaats.
De toms staan nu wel iets te ver van elkaar daar het onmogelijk is de module (nog)hoger te plaatsen.
Mischien over een tijdje een ander (lees groter) rack.

Foto=verwijdert

piebe

Ziet er mooi uit!

Otje

Dank je wel Piebe. Kben nog een beetje aan t puzzelen: de trommels omgewisseld, de PDX-8 op de plaats v.d PD85. Maar dan vond ik nie staan. Inmiddels  weer wel de module onder de toms gehangen en daarvan de klemmen anders geplaats zodat ik nu wel makkelijker bij de buttons kan. Nu nog de  Mapex Falcon pedaal (kreeg ik zonet binnen. Ben druk in de weer met afstellen). ben ik  dik & dik tevrede. Voorlopig althans... .

Otje

Vraagje: Is de set uit te breiden met  trommels anders dan aangegeven in de handleiding (of worden ondersteund door de module)? Het is de zg '5'serie die wordt ondersteund; 85, 105 +125. Maar er zijn tegenwoordig zoveel meer trommels te krijgen Naast de 80, 100 ook de 108 128 b.v. Ze staan niet in de module. Zijn ze daarom ook niet te gebruiken op de TD-4? Geldt overigens ook voor de cymbalen en eventuele kickdrum. Niet 'çompatible'maar wel te gebruiken? En zijn de  verschillende racken/drum stands, ook ook aan elkaar te monteren? Delen van rack v.d.'TD-6'te verbinden met de MDS-4?

Fibesman

En ik vroeg me af of alle roland klemmen op het Rek van de TD4KX2 passen.

Otje

#32
okt 01, 2012, 20:09 Last Edit: jan 18, 2015, 16:12 by Otje


Hier m'n gepimpte TD4/6. Middels een eenvoudig 4kanaals mixertje de modules en het percpad met elkander verbonden.

Otje

#33
jun 30, 2013, 10:07 Last Edit: dec 26, 2013, 20:31 by Otje
Geachte leden  ;);
Ik zit al een tijdje te 'dubben' of ik mijn huidige bekkens (Crash), CY-8 zal vervangen door een betere versie de CY-12c. Nu is er ook een versie de  zgn Ride/Crash( CY12-r/c). Nu is mijn vraag: Wat is de meerwaarde van zo'n combinatiebekken ride-crash.

Robert-Jan

De r/c heeft 3 triggers, bow edge en bell.. (Rand blad en bel) de r heeft er 2 en mist dus de bell ten opzichte van de r/c
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Dit Topic nog maar is wat leven inblazen. Daarover gesproken; keb de TD-4 nu zo'n 2 1/2 jaar. Ik vraag me af; Hoelang gaan Roland drummodules mee eigenlijk. Is er een gemiddelde levensduur, geven ze eens de geest? Kunnen ze slijten en houden ze er ineens mee op? Zijn er onder ons leden die de module hebben 'zien overlijden' als het ware. En zo ja, na hoe lange tijd van gebruik was dat?

drum1964

Het is misschien een cliché, maar ik heb nog nooit problemen gehad aan mijn Roland spullen.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

67Deadman

Ik drum pas een paar jaar met een Roland en kan daar ook niet veel over zeggen. Die doet het altijd.
Ik denk ook echt dat er geen houdbaarheidsdatum op een Roland Module zit. So wie so niet op Roland spullen.

Wat ik wel weet over Roland dat ze in de keyboards/synthesizer wereld wel hun mannetje staan.
Daar kocht je nooit en kat in de zak. Die konden wel tegen een stootje.
Heb zelf nu de Yamaha PSR 9000 PRO maar de Roland BK9 lonkt toch aardig. Maar de Yamaha Tyros 4
mag er ook zijn. Maar goed. Dit is een drum forum.   :w

Als je de module beu bent kan je bijv bij Drum-Tec je module inruilen en met bij betaling bv de Roland TD 15 module kopen.

Harre

Ik heb lang geleden een jaar of drie op een TD9 gespeeld en nooit problemen gehad. Maar goed, op een gegeven moment zullen er best wel wat probleempjes komen in de zin van een elektronisch circuit wat het begeeft, knopjes die door slijtage niet meer werken en dat soort dingen meer. Het is immers geen spul wat voor het leven gebouwd is, maar dat je er in normale gevallen lang mee kunt doen lijkt me wel duidelijk  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Otje

Ik zat er eigenlijk een beetje  te brainstormen hoe de TD-4set nog eens op te kunnen waarderen.
De CY-13 vervangen door een CY-15? Maar zit hierin het verschil  alleen maar in het feit dat de '15' twee inch groter is? En wie weet, nog eens een bar trigger BT-1. Maar wat daar nou de meerwaarde van is mag Joost weten. Ik vind dit een drumpad in een andere vorm; niets meer en niets minder. Of zijn er drummers die deze BT-1 wel kunnen waarderen?

djska

Ik heb een CY-15 bij mijn TD9 gekocht en daar ben ik nog steeds blij mee, maar achteraf gezien had ik voor dat geld ook 2 Yamaha PCY155 pads kunnen kopen  (125 euro tegen 250 voor de Roland). De bel zal standaard dan echter niet werken zonder een kleine modificatie. Volgens mij is dat niet veel meer dan het vervangen van de weerstands film in de bel voor een piezo elementje.
De CY-12 gebruik ik nu als crash links. De grotere 15 vind ik net wat realistischer als ride omdat er dan net weer meer afstand tussen bow en bel is.

djska

Electronica kent in het dagelijks gebruik niet echt een beperkte levensduur, afgezien van door overbelasting, hoge temperaturen of door onstructiefouten als elco's in naast koelprofielen enzo. Net als bij computers raken ze eerder te gedateerd om mee te werken, dan dat het van ouderdom uitvalt.
Electronica gaat overigens langer mee als het niet continu uit/aan wordt gezet.
Voordat jouw Roland module door veroudering stuk is gegaan, heb je hem al lang afgedankt, omdat we in 2040 allemaal op telephatisch drummen zijn overgaan en dat pas in de TD-94 ondersteund wordt :-)

Otje

Al weer ruim 3 jaar geleden begonnen met dit topic omdat ik toen net m'n eerste Roland TD-4 drumkit had gekocht. Na vele uitbreidingen en updates wel nog steeds dezelfde cymbalen in gebruik: De CY-8/13r. Ze zijn ondertussen grijs en dof geworden. Weet éen van jullie of er..uhh huishoudmiddeltjes zijn om deze bekkens op te poetsen zodat ze er weer als nieuw en glanzend uit zien. Eens gelezen dat dashboardcleaner gebruikt wordt.. .

Jan-Willem

Hey Otje,

Maak je ze tussendoor ook wel schoon? Ik maak zelf mijn kit regelmatig schoon als ik merk dat hij wat grijs begint uit te slaan. Meestal doe ik dat met een licht-vochtig doekje en een heel klein beetje alles reiniger.

Is het bij jou daarmee niet meer te verwijderen? En heb je een foto van hoe het er uit ziet?

Hammar

#44
nov 25, 2014, 10:06 Last Edit: nov 25, 2014, 10:07 by Hammar
Ik heb een rode TD-10, de ketels zijn al helemaal verschoten naar wit aan één zijde (die naar het raam staat).
Echt belachelijk, misschien maar eens rewrappen.
Hebben jullie ook die rubberen cones onder de mesh heads?

drfill

rubber cymbals : spuitbus siliconenspray 30 cm eraf.. klein beetje erop waaieren en rond uitpoetsen met theedoek > als nieuw ; )   (kan geen kwaad, ze gebruiken het ook als glijmiddel in rubber gietmallen)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

#46
nov 25, 2014, 12:06 Last Edit: jan 18, 2015, 16:13 by Otje
In de filmpjes van V-drum tips gebruiken ze 'Dr.Keddo, door derden werd mij '303 Aerospace Protectant' aangeraden.

http://www.campz.nl/outdoor-uitrusting/reiniging-verzorging/uitrusting-verzorging/275979.html
http://www.carclean.nl/product/303/Aerospace_Protectant_473ml_30340_101927

..zo 't zien wordt 't wel eens tijd voor een poetsbeurt

Jan-Willem

Ah, die is inderdaad toe aan een poetsbeurt! Bij jou is het veel erger dan bij mij. Maar dat zal denk ik vooral komen omdat ik die van mij regelmatig even poets.

Ik ben wel benieuwd of de tip van dr Fill werkt.

drfill

---> 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Otje

Iets wat ik al die tijd al aan de (mijn) module merk is dat bij het bespelen van de rand van de snaredrum ('rimclick én rimshot) en dit exact gelijktijdig met de basdrum, de rand van de snare niet wordt getrickerd. De rimcklick wordt gewoon niet herkend en/of doorgegeven. Vreemd. Ik heb het de laatste tijd met de oefeningen die ik doe, ondervonden. Ik moet de rimclick werkelijk een fractie eerder -of later spelen dan de basdrum om h'm te horen. Heel vervelend. Is het een tekortkoming van de TD-4 module? Hebben anderen met een Roland (TD-4) module dit euvel ook?

Omhoog