Roland gooit t over een andere boeg

Gestart door Robert-Jan, aug 30, 2016, 09:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Punt is er zijn mensen die alles in een module willen en mensen die met een laptop willen werken.
Ik gebruik edrums om drumtracks mee te maken..op mijn laptop, dus hoe je t went of keert die laptop is nodig voor mij.  Ik vind t reuze handig om de tracks na t spelen te kunnen editten met midi en niet met audio. Ik heb dus niet zo veel aan een module met sounds. Kijk naar youtube, staat vol met mensen die met een oude td10/12/20 werken als triggerinterface. Als je iets wil omdat je de hete adem van vst in je nek voelt zou ik zeggen maak die interface en verkoop die aan degene die anders een tweedehands module gaan kopen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

eens..  Roland had dit ding allang kunnen maken..  maar ze doen 't niet (om een of andere reden) ?
ik kan idd mijn TD20 dan nog verkopen aan iemand die een TMI zoekt..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#77
sep 24, 2016, 14:04 Last Edit: sep 24, 2016, 15:39 by animal
Snap ik..wij wachten allebei op de Ti(trigger interface) 50 is het niet?
Als ze dat nou gewoon eens gaan maken..
Snap ik..wij wachten allebei op de Ti(trigger interface) 50 is het niet?
Als ze dat nou gewoon eens gaan maken..
Precies  :Y .

Ik heb ooit met interesse gekeken naar de DITI triggerinterface. Deze vond ik met name interessant om zijn FSR-direct functionaliteit.
Hiermee kun je gebruik maken van Aquarian On-head en In-head, maar dan zonder die onhandige en wat lompe  Inbox.
Helaas is de DITI tot op heden vooral een mooie belofte gebleken, een teken aan de wand is dat drum-tec de DITI niet meer op de website aanbiedt.



musiqman

Zijn m nog wel actief aan het promoten op social media.

https://www.facebook.com/alternatemode/?fref=ts



animal

Ja, hij is wel beschikbaar, maar zoals op internet ergens in een beursverslag te lezen valt schijnt alléén de bedenker van de DITI e.e.a. op een correcte wijze te kunnen configureren.

musiqman

Zonde, ziet er idd veelbelovend uit.

Robert-Jan

@animal klopt ik heb je toen nog gewaarschud na een lang gesprek met de mannen van drum-tec.
Die hadden er geen goed woord voor over. Misschien ook vanuit frustratie want zo'n interface is voor hun als hardware maker een zegen om als pakket aan te kunnen bieden
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

#82
dec 25, 2016, 22:49 Last Edit: dec 25, 2016, 22:57 by Otje
Nieuwe snarepad met zo te lezen nieuw trigger systeem
http://tfr.roland.com/global/products/product-04
Zo dus: de PD-140DS. "I was curiouss" stond bij de foto op de FB-site van Roland V-drums

Technobeat


Mooi systeem zo met 4 triggers :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MHuijbregts

Hier staat wat informatie op de site van Roland:

https://www.roland.com/us/promos/innovation_of_v-drums/sensor/

kaboemba

Mooi systeem zo met 4 triggers :Y  .
Hmm gejat van markdrums ?????

Toch jammer dat die er mee gestopt zijn.

Technobeat

Hmm gejat van markdrums ?????
Beter goed gejat dan slecht bedacht ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ik had een TD50 upgrade pack besteld voor 2700 euro, was een prima 'deal'  module, 18"ride en 14"snare.. 
en in sommige clips klonk het best goed,
echter de hi-hat samples zijn in 'tight' te strak dicht gesampled, wat helemaal niet 'muzikaal' klinkt..
er zijn maar 2 rides en 2 hi-hats..   de snares klinken voor mij vreemd..
(de verkoper zelf zei zelfs 'vreselijk')  het ligt er maar net aan wat je gewend bent..
het geheugen om samples te layeren is naar mijn idee veel te klein   (voor 2016-17 techniek)
als je normaal met multi-gesamplede drumkits speelt, is een TD50 niet echt een stap vooruit..
maar dat kan het dus voor sommigen wel zijn..    ligt eraan wat je nu voor set-up hebt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Roland wil maar niet mee naar de multi-gesamplede drumkits , maar blijft hangen in de krappe jaren 90 samples , en TOCH blijven ze goed verkopen 8)7  .
Zijn zij nou zo slim of de koper zo dom ?
En nu zit je met je TD50 upgrade pack die tegenvalt , ja ... terug sturen zal niet kunnen neem ik aan ?

Wat is wijsheid , ik houd mijn pijlen gericht op de Mimic Pro :')  .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

ik had gepre-ordered en vooruit betaald (voor deze prijs)  toen net voor levering uitgeprobeerd, en order gecancelled..
zit te denken aan een 2box met 32 gB en vst samples..   misschien..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


VST samples IN de 2Box  , dat is mogelijk maar niet zomaar , er is een speciaal programma voor geloof ik .
Maar ik denk dat jij beter in die wereld thuis bent dan ik :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#91
jan 24, 2018, 11:33 Last Edit: jan 24, 2018, 11:35 by drfill
anika nilles heeft ook een td50 nu..  het doet niks af aan hoe ze drumt, maar ik blijf bij mijn mening,
de cymbals vind ik heel goed, maar de toms en snares dus minder ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

hjs

Hoe kan dit nu een reclame voor een drumstel zijn, ik hoor alleen maar keyboards ;)

drfill

ja,  dat is zodat de drumsounds beter blenden met de muziek  ; )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#94
jan 24, 2018, 21:38 Last Edit: jan 24, 2018, 21:42 by Technobeat
ja,  dat is zodat de drumsounds beter blenden met wegvallen in de muziek  ; )
Nee serieus , dit is geen goede reclame voor de drumkit , een promo filmpje moet veel meer gericht zijn op het product ( in dit geval de TD-50 set ) en niet op de gitarist en de keyboards .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik heb niet de indruk dat het een promo filmpje van roland is..maar gewoon een filmpje van Anika
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Oké , in dat geval is het geoorloofd , als zij zelf maar vaak prominent in beeld komt :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Hoe meer Anika hoe beter..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Vind ik ook Robert Jan. Wat kan die meid toch drummen.
There is no music without jazz

Omhoog