Roland gooit t over een andere boeg

Gestart door Robert-Jan, aug 30, 2016, 09:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Roland doet een Appeltje..
Waar we tot voor kort voornamelijk via ofwel de Musikmesse of Namm de nieuwe produkten van Roland gingen zien gaat Roland over op online produkt presentatie.
Op 9 september hebben ze een giga event georganiseerd waar we 30 nieuwe produkten gaan zien.
Natuurlijk met de nodige geheimzinnigheid en mist, maar dat er nieuwe vdrums aankomen lijkt wel zeker.

http://tfr.roland.com/eu/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Slim. Stuk beter dan zo'n beurs waar je eigen presentatie wordt ondergesneeuwd door talloze andere presentaties.

Robert-Jan

Nou dat vind ik dan wel jammer want dit is natuurlijk het begin van t einde van de messe.
Maar goed, tijden veranderen hè.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ik denk dat de Messe zelf (onbedoeld) zijn eigen einde heeft ingeluid door de (vast terecht) hoge prijzen van een stand in een tijd dat bedrijven zuiniger met hun budgetten moeten omgaan, en een Namm in de US (onder het motto ''je kan het maar een keer uitgeven'') En dat was dit jaar te zien.

Ik ben benieuwd wat voor vorm dit over een aantal jaren gaat aannemen.

Robert-Jan

Het gaat niet alleen maar om geld, maar ook om hoe het tegenwoordig werkt richting de klant. Vroeger had je een duidelijke scheiding, de merken richtte zich op de importeur en de winkel, die werd geacht dat naar de klant te vertalen, maar dat is helemaal weg.
De klant wil nu de produkten gelijk zien en dat zie je dus ook aan de hand van de vele video teams die voor hun eigen winkel staan te filmen. Die moeten dan gaan vertellen dat t nog maanden duurt voordat t produkt er is en dan is het produkt soms al afgefikt voordat het uberhaupt in de winkel ligt. Ik ben benieuwd wat ze hier gaan presentren en dan vooral ook wanneer t in de winkels ligt. Als ze het 'goed' doen zou dat dus per direct zijn..maar dat moeten we even zien dan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

In ieder geval alvast geregistreerd voor de afdeling Drums natuurlijk .

Het is wel iets nieuws om op deze manier je nieuwe producten te presenteren  , en je kunt er donder op zeggen dat meer fabrikanten dit voorbeeld gaan volgen .....

Jammer dat je niet meer zoals op een echte beurs de nieuwigheden kunt aanraken en meteen bespelen , maar hey ... het is 2016  en alles gaat steeds meer online gebeuren .

BTW : Als ik het goed gelezen heb is het ook einde oefening voor de autorai , erg jammer ik ging er altijd graag naar toe .
Maar ook hier heeft internet aan meegewerkt , alle scoops en camouflage auto`s staan al maanden van te voren op het www , niets blijft meer geheim :/  .     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

#6
aug 31, 2016, 08:04 Last Edit: aug 31, 2016, 08:51 by Hammar
Misschien eindelijk een module met échte sounds! *O*  maar dat zal wel niet Roland kennende -O-

Hammar

lol......één Roland presentatie is er al uitgelekt: http://www.dumpert.nl/mediabase/6870317/63bf5f35/japan_wtf_doe_je_.html

animal


Technobeat

Deze muziek-broek-gadget zal in bepaalde kringen best ' aanslaan ' :+  .

* Gaat naast Hammar staan * ( Misschien eindelijk een module met échte sounds! *O* ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Wow het eerste ding waar je op kan trommmelen wat ik niet wil hebben..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Yep, percussie
There is no music without jazz

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

Sodeknetter.

Jazz

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
There is no music without jazz

Technobeat


Jemig de pemig , Roland go`s pro 8)  .

De nieuwe TD-40 ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Morgen weten we 't ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

Nog uurtje wachten denk ?

Robert-Jan

#18
sep 09, 2016, 12:11 Last Edit: sep 09, 2016, 12:18 by Robert-Jan
Het nieuws tot dusver..

Een nieuwe Roland TD 1 all meshead..

En!

De nieuwe TD 50..

http://tfr.roland.com/global/products/product-02
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

#19
sep 09, 2016, 12:23 Last Edit: sep 09, 2016, 12:25 by Robert-Jan
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Ok dat is wel heel vet. Mischien beetje oude wijn in nieuwe kruiken maar toch wel erg vet als je de Roland standaard kent.

Ook die ''jarrah ply'' kit naam in de foto, lijkt er op of ze de kritieken qua acoustische sounds ter harte hebben genomen.

En zo te zien ook geluisterd hebben naar de wensen van gebruikers (las grotere pads, meer fysieke noppen op de module ipv sub menu's etc)

Ben beniewd.

drfill

Nou.. TD50   ik vind dat  'advanced sound modeling with own custom samples'  wel wat  : )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

En EIN-DE-LIJK xlr output op een module (en USB en SD)


Robert-Jan

Nou.. TD50   ik vind dat  'advanced sound modeling with own custom samples'  wel wat  : )
Op papier ijzersterk..goeie drumsounds en een goed werkende hihat..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

Nieuwe snarepad met zo te lezen nieuw trigger systeem

http://tfr.roland.com/global/products/product-04
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog