Td8 module werkt niet na update naar OSX El Capitan

Gestart door Axx, jul 05, 2016, 17:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Axx

Beste forumleden, net geupdatet van OS Mavericks naar El Capitan en ik merkte dat mijn Roland TD8 module niet meer werkt. Als midi apparaat verschijnt hij wel in "systeemvoorkeuren", ook in de audio/midi-set up wordt ie herkend maar niet actief. Even gechecked met mijn backup van Mavericks en daarmee werkt ie zonder problemen.
Op de Roland site wordt de TD8 niet vermeld mbt comptabiliteit met El Capitan. Zou het beetje jammer vinden om the moeten downgraden naar Mavericks met het idee mijn Mac niet meer te kunnen updaten.
Weet iemand of hier een oplossing voor is?

Robert-Jan

Zit t echt in de update van el capitan of in de software die je gebruikt voor je td8?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Axx

Weet ik dus niet. Weet wel dat in Mavericks de TD8 zonder problemen werkt.
Hoe ga ik na of het de software van de TD8 is of het OS?

Hoefnix

Hmm, probleemloze Mac's met een probleem? ;)

Robert-Jan

Wat gebruik je als midi interface?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Axx

Een ESI midimate

Robert-Jan

Je zou dit even kunnen doorlopen en testen
https://support.apple.com/en-us/HT201840
Ik denk dat het je kabel/interface is die niet compatible meer is, niet zo zeer je module.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Axx

Dank voor het meedenken, R-J. Vin dat wel beetje vreemd; ik zie op de site van ESI midimate geen updates voor mac, wel voor PC. En het gaat toch alleen om het doorsturen van een midisignaal?!
Ik duik er nog wel in ...

Axx

Opgelost! Het was de ESI midimate II interface, met een andere interface kan ik gewoon weer drummen.
Had nog gebeld met ESI in Duitsland, die wisten niets van problemen met het nieuwe OS, en zouden eea gaan uitzoeken, maar daar heb ik nog geen reactie van gekregen. Ben allang blij dat het lek boven is.

Omhoog