Volume hiat-pedaal TD-3 omhoog?

Gestart door Ludens, dec 24, 2015, 11:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Ludens

Hallo,

Ik heb een tweedehands TD-3 gekocht en die functioneert prima. Behalve dat ik het voetpedaal van de hiat nauwelijks hoor. Ik heb hem al terug gezet op fabrieksinstellingen maar dat had geen effect. Ook heb ik het volume van de hiat op maximaal gezet waardoor wanneer ik erop sla het volume luid is maar het voetpedaal blijft dan nog steeds achter.

Ik heb in de gebruiksaanwijzing niet kunnen vinden dat ik het volume van het voetpedaal apart kan afstellen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Tips en trucs zijn welkom!

Alvast bedankt voor de reacties!


Otje

De Hihat is  bij elektronische drumkits altijd al het zwakke onderdeel Ludens. Vrijwel iedereen die voor het eerst de e-kit bespeelt valt dit direkt op. Misschien bij de aller duurste modellen is dit euvel verholpen. Ik krijg de hihat op de TD-4 én -6 ook bij lange na niet goed genoeg.  Met Level en Sensitivity kan je het volume verbeteren maar nooit voldoende, ..helaas.

djska

Hallo,

Ik heb een tweedehands TD-3 gekocht en die functioneert prima. Behalve dat ik het voetpedaal van de hiat nauwelijks hoor. Ik heb hem al terug gezet op fabrieksinstellingen maar dat had geen effect. Ook heb ik het volume van de hiat op maximaal gezet waardoor wanneer ik erop sla het volume luid is maar het voetpedaal blijft dan nog steeds achter.

Ik heb in de gebruiksaanwijzing niet kunnen vinden dat ik het volume van het voetpedaal apart kan afstellen, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Tips en trucs zijn welkom!

Alvast bedankt voor de reacties!


Bij mijn TD-9 is het hihat pedaal volume op kit niveau, niet op pad-niveau in te stellen, dus ga de instellingen van een kit eens bekijken!

Nijlpaard

Zit daar de fd8 bij ?

Zoek dan maar eens op "roland hi hat pedal fix" in Google. Is een bekend issue van dit pedaal.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska

Zit daar de fd8 bij ?

Zoek dan maar eens op "roland hi hat pedal fix" in Google. Is een bekend issue van dit pedaal.
Dat is ook waar, vergeten dat ik dat zelf ook had met de FD-8! Dat is makkelijk te fixen, alleen kwam het bij mij na verloop weer terug.

Ludens

Dank voor deze reacties! Ik heb dit filmpje gevonden en ga even kijken of ik het probleem hiermee opgelost krijg.

https://www.youtube.com/watch?v=mncNvGyt_R4

Ik laat het resultaat nog even weten.

Omhoog