PC op module TD 12 (welke instellingen op TD 12?)

Gestart door Bacchus, dec 23, 2015, 19:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bacchus

Goedenavond,
Mijn 2e post vandaag en dan laat ik u weer even met rust....  :w

Ik wil een PC met drumsoftware (nader te bepalen) via een usb- midi converter (Roland UM-One) aansluiten op mijn TD-12 module

Mijn vraag is: Wat moet ik  instellen op de TD12 module ? Iets met midi.........maar dan?


Help svp!
Dank
Groet, Bacchus

Robert-Jan


Zie deze video, t is vrij simpel verder.
https://m.youtube.com/watch?v=50F77gKPWw4
de um one, dat is alleen een midi kabel, hier zie je dus een audio/midi interface..heb je wel nodig bij eenvoudige laptops.

Ps je andere topic sluit ik..dat houdt t wel zo overzichtlijk..en geduld is een schone zaak, soms suurt t even voordat er een reply komt ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Bacchus

Zie deze video, t is vrij simpel verder.
https://m.youtube.com/watch?v=50F77gKPWw4
de um one, dat is alleen een midi kabel, hier zie je dus een audio/midi interface..heb je wel nodig bij eenvoudige laptops.

Ps je andere topic sluit ik..dat houdt t wel zo overzichtlijk..en geduld is een schone zaak, soms suurt t even voordat er een reply komt ;)
Ok. Prima. Prima suggestie: EZ drummer!

Ik vermoed dat het aansluiten van midi voor n td 12 net even wat anders werkt dan bij de td 9 in het youtube filmpje. Daar plug je de midi kabel in en het werkt....weet niet of dat bij n td 12 ook zo simpel is. ik hoop het

djska

Ok. Prima. Prima suggestie: EZ drummer!

Ik vermoed dat het aansluiten van midi voor n td 12 net even wat anders werkt dan bij de td 9 in het youtube filmpje. Daar plug je de midi kabel in en het werkt....weet niet of dat bij n td 12 ook zo simpel is. ik hoop het
In principe is dat niet anders. Maar ter waarschuwing: ik heb de hihat met EZ en de TD-9 nooit goed aan de gang gekregen.
Bovendien vind ik de response niet goed genoeg.
V-Expressions pakketten zijn alleen maar instellingen voor de TD-12 (of 9). Je kunt er prima zelf mee experimenteren, dat is echt niet moeilijk.
Ik snap overigens niet dat je de TD-9 vervangen hebt voor een TD-12 als je niet met die instellingen aan de gang wilt, dat is juist de kracht van de TD-12 tov. de 9.
Verder zou ik de KT-10 aanraden ipv. een KD-120.


n.

Bacchus

In principe is dat niet anders. Maar ter waarschuwing: ik heb de hihat met EZ en de TD-9 nooit goed aan de gang gekregen.
Bovendien vind ik de response niet goed genoeg.
V-Expressions pakketten zijn alleen maar instellingen voor de TD-12 (of 9). Je kunt er prima zelf mee experimenteren, dat is echt niet moeilijk.
Ik snap overigens niet dat je de TD-9 vervangen hebt voor een TD-12 als je niet met die instellingen aan de gang wilt, dat is juist de kracht van de TD-12 tov. de 9.
Verder zou ik de KT-10 aanraden ipv. een KD-120.


n.
Dank voor je reactie! Ik kon de td-9 heel mooi verkopen en vind de samples van de td-12 beter klinken. Uiteraard kan ik zelf tweaken met instellingen. Wat me leuk lijkt aan Vexpressions is dat er n boel kits geload worden die in de basis goed zijn. Ik gebruik nu 1 kit van de standaard 50 van Roland waar ik tevreden over ben.
groet, B

Jazz

Bachus, ik kan me daar in vinden hoor. Ik heb op de pads weet ik hoeveel geluiden en
ik gebruik er 1 van.
Ik ben benieuwd wat jij gaat doen.
There is no music without jazz

Bacchus

Bachus, ik kan me daar in vinden hoor. Ik heb op de pads weet ik hoeveel geluiden en
ik gebruik er 1 van.
Ik ben benieuwd wat jij gaat doen.
Ik neig naar Vexpressions (acoustics)
Ik zie mezelf niet pielen met audio- midi interfaces/ software en zo. Dat leidt alleen maar af van waar t mij om gaat: spelen.

Maar ik heb GEEN idee hoe wat ik moet doen om Vexpressions op mijn module te krijgen. Op de site van vexpressions wordt t een beetje duidelijk, maar toch geeft het me geen gevoel dat me dat wel ff lukt

Jazz

Ik ben een ongelooflijke nitwit op dat vlak. Ik hoopte al op wat
meer duidelijkheid van jou
There is no music without jazz

Bacchus

Ik ben een ongelooflijke nitwit op dat vlak. Ik hoopte al op wat
meer duidelijkheid van jou
Join the club

67Deadman

V-Expressions pakketten zijn alleen maar instellingen voor de TD-12 (of 9). Je kunt er prima zelf mee experimenteren, dat is echt niet moeilijk.
Ik snap overigens niet dat je de TD-9 vervangen hebt voor een TD-12 als je niet met die instellingen aan de gang wilt, dat is juist de kracht van de TD-12 tov. de 9.
Verder zou ik de KT-10 aanraden ipv. een KD-120.


n.
Hallo Baccus. Ik moet me ook bij dsjka aansluiten. De V-edit van Roland is zeer eenvoudig te bedienen. Er zitten div soorten Kicks of Toms of Snares etc etc  in de Roland met een simpele + of - op de Module te veranderen naar jouw smaak. Zo maak je eenvoudig zelf je Drumkits. Als je dat eenmaal door hebt kan je gaan experimenteren met de geluiden.

Heb even snel in de handleiding gekeken van de TD12 en op blz 33/34 staat hoe het moet. Er zit zoveel in die module dan is het zonde om het niet te gebruiken. Heb zelf de TD 30. In het begin zoek je je eigen te pletter maar op een gegeven moment wordt het allemaal duidelijk, begrijp je de structuur en gaat het vanzelf. Je moet je eerst verdiepen in de Roland en de mogelijkheden benutten lijkt mij.
En ik moet zeggen, in het begin vond ik alle drumkits ook niet top bij de TD 30 maar nu driekwart jaar verder begin ik ze toch steeds meer te waarderen. Je moet ook niet 1 kit bij alle muziek soorten gebruiken. Dat is juist weer het fijne van een electronische kit.







Technobeat

Maar ik heb GEEN idee hoe wat ik moet doen om Vexpressions op mijn module te krijgen
Is deze manual misschien wat duidelijker ?

http://www.vexpressionsltd.com/manuals/general_instructions.pdf

TIP : Voor je  ook maar IETS gaat laden in je module , maak eerst een complete back-up van de originele kits en instellingen op een lege CF-card en leg die veilig weg .
Daarna kun je naar hartenlust met Vexpressions aan de slag gaan , en ik zou ook van de originele Vexpressions card eerst een kopie maken op je PC / Laptop of USB-stick , voor het geval dat ....... ;)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dick

Hier nog een manual:  http://www.vdrumlib.com/help.html
Het gaat nog niet helemaal vanzelf. :/

Omhoog