Geen mooi snare-geluid bij Roland TD-11

Gestart door Bert, okt 09, 2015, 17:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bert

Goedemiddag,

Ik drum al een tijdje op mijn Roland TD-11, maar helaas heb ik nog nooit echt een goeie, mooi klinkende snare gehad. Hij klinkt nogal nep, en wat ik ook probeer, het lukt me niet echt om hem realistischer te krijgen... :?
Ook weet ik niet hoe ik kits van internet moet downloaden en op m'n drumstel moet zetten, want hij herkent geen enkele USB stick.

Dus mijn vraag; klinkt jouw snare goed? En zoja, welke snare heb je en wat zijn de instellingen er dan van?  :)
Hopelijk heeft iemand een mooie sound ;)

Met vriendelijke groet,

Bert
Roland TD-11K met CY-13

baszuidwijk

#1
okt 09, 2015, 18:40 Last Edit: okt 09, 2015, 20:41 by baszuidwijk
Hi Bert,

Je kunt op de TD-11 geen geluiden zetten. Je zult het moeten doen met de geluiden die standaard op de module zitten. Mijn ervaring is dat je daar een heel eind mee uit de voeten kunt.

Welke snare (en instellingen) je nodig hebt, hangt natuurlijk af van het geluid waar je naar op zoek bent. Welke stijl speel je?

Ik houd van een snare met ring en een mooie buzz. Ik gebruik op mijn TD-11 graag de Vintage Bright S. Weinig muffling, losse strainer en een vrij hoge pitch.

Grtz, Bas

Bert

Bedankt! Ik speel eigenlijk wel van alles, The Beatles, RHCP, Green Day, Bon Jovi, Aerosmith, dat soort meuk XD
Roland TD-11K met CY-13

Omhoog