TD 8 Module

Gestart door michoriust, okt 28, 2011, 17:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

michoriust

okt 28, 2011, 17:30 Last Edit: okt 28, 2011, 17:34 by michoriust
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de td 8 als ik op de cymbals sla worden die soms direct afgedempt
dat ook alleen als je hem al een tijd gebruikt hebt en laatst met een optreden meende
ik te merken dat ook de snare werd gedempt cq onderbroken.
Kent iemand dit probleem en wat er event. aan te doen.

Tevens zoek ik betere instellingen om een vh 11 aan deze module aan te sluiten
de instellingen die in de bijgeleverde manual staan om deze met de td 8 in te stellen
zijn op zijn zachtst gezegt zeer matig
bvd Theo

drum1964

#1
okt 28, 2011, 17:46 Last Edit: mei 12, 2012, 19:07 by drum1964
Ik heb dit probleem zelf nooit gehad en weet zo 1,2,3 niet wat de oorzaak kan zijn.
Maar je kan misschien een factory reset doen.
Hierbij verlies je wel je eigen instellingen !!!!!!!!

Hoe je dat moet doen vind je op pagina 148 in de roland td8 manual.

Of

-Druk setup- dan F3
-Breng cursor naar "RESET"
-Dan F3 drukken
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

ddrum

kan zijn omdat je in een live situatie speelt...de druk/trillingen van de speakers kunnen effect hebben op je triggers.
Heb wel eens gehad dat de bassdrum spontaan begon te triggeren door het laag.

succes ermee

christopheRCE


Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de td 8 als ik op de cymbals sla worden die soms direct afgedempt
dat ook alleen als je hem al een tijd gebruikt hebt en laatst met een optreden meende
ik te merken dat ook de snare werd gedempt cq onderbroken.
Kent iemand dit probleem en wat er event. aan te doen.

Tevens zoek ik betere instellingen om een vh 11 aan deze module aan te sluiten
de instellingen die in de bijgeleverde manual staan om deze met de td 8 in te stellen
zijn op zijn zachtst gezegt zeer matig
bvd Theo


Dag Theo,
Het spontaan dempen van cimbalen kan verschillende oorzaken hebben zoals: een slechte kabel(verbinding), trigger-instellingen of een defect aan het cimbaal zelf.

Dus check je kabels goed uit en let er op dat ze zeker goed ingeplugd zijn, zowel aan de module- als aan de pad kant.

Wanneer voor het cimbaal de 'crosstalk cancel' parameter te hoog staat, kan de module het triggersignaal (wanneer je effectief op de crash slaat, samen met bv. de snare) interpreteren als overspraak. Hierdoor gaat hij het cimbaal dan 'muten'. De oplossing is in dat geval het verkleinen van deze parameter voor het betreffende cimbaal. Dit is een advanced parameter en vind je terug in de trigger settings. (XTALK CANCEL).
In een live situatie (krachtige monitoring, onstabiel drumpodium) is de kans op overspraak groter. De XTALK parameter kan hier heel belangrijk zijn en moet in sommige gevallen verhoogd worden. Daarom zoek je best het juiste evenwicht tussen XTALK - SENSITIVITY en TRESHOLD om overspraak en muting te vermijden. Het verhogen van de treshold bv. kan ook overspraak verhinderen. Uiteraard rekening houdend met je dynamische manier van spelen.

Wanneer de edge sensor of de binnenkant van het rubber (aan de rand) versleten is, kan het cimbaal choken wanneer je erop slaat. In dat geval is een herstelling of vervanging nodig.

In de handleiding van de VH-11 staat beschreven hoe je deze moet instellen voor gebruik op de TD-8 module. Als je de handleiding niet meer hebt, laat me dan iets weten via mail en dan stuur ik je deze op.

mvg,




michoriust

Hallo

Heel erg bedankt voor de nuttige reacties ik zal er zeker mee bezig gaan
oh ja over de instelling van de vh 11 de standaard instelling uit de manual
met gebruik van een td 8 zijn  voor mij niet zo best heb een factory reset
gedaan en toen waren de instellingen beter.
Het zal wel zoeken en uitvinden worden wat het beste is.
nogmaals erg veel dank

vriendelijke groet
Theo Michorius

drum1964

Graag gedaan, Theo. :w
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog