Kits uit TD-9 als wave-file in 2Box module .

Gestart door Technobeat, mei 01, 2015, 21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Het zou mogelijk moeten zijn om losse kits ( of losse padhits ) uit een TD-9 of TD-15 module in wave-files naar een USB-stick te brengen en die sounds in een 2Box module te importeren .
Dan zou ik for old times sake een aantal Roland kits in mijn 2Box module kunnen zetten .
Wie weet hier meer over en zou mij kunnen en willen helpen aan een aantal goede kitjes zoals uit o.a. de TD-9 :

- V-Tour ( one ) 
- V-Tour second
- Funky jazz
- Neo funk
- Post punk
- Acid jazz


En TD-15 : Premium Beech .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Ik heb zelf de V2 update gekocht, en zat pas eens naar die update files te kijken en te denken of die files niet met andere samples bij te werken zijn.
Ik kan heel goed met de TD9 leven, ik gebruik alleen een paar zelf samengestelde kits, met vooral V2 snare en bass geluiden, overeenkomend met mijn akoestische set. Die kits heb ik wel eens geupload, hier of op vdrums.com.
VST triggering is me tot nu toe tegengevallen, samples zijn me vaak te over de top en het triggeren werkt me niet direct genoeg, en het is gewoon minder praktisch.
Maar jouw vraag begrijp ik echt niet: die standaard kits die jij noemt vind ik niet bruikbaar en hoe kunnen die in hemelsnaam tippen aan de 2Box? TD9 kits naar een 2Box willen overzetten lijkt mij een nutteloze exercitie, kijk vooruit ipv. terug en verdiep je in de wereld van de 2Box, met alle kits die daarvoor beschikbaar zijn!

Technobeat

kijk vooruit ipv. terug
Wat is er mis met terug kijken , want bv. ook al rijd ik al vele jaren auto heb ik toch for sentimental reasons een Zundapp GTS 50 bromfiets in mijn bezit , gewoon omdat ik dat leuk vind .
En zeker is de 2Box een pracht module waar ik ook bijzonder blij mee ben , zou ik het toch tof vinden om wat Roland kitjes er in te hebben zitten , just for the fun .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Heb je de motor van de Zündapp GTS 50 in je auto proberen te zetten? Want daar gaat je vergelijking mis.
Hou gewoon je TD9 module en probeer dit niet over te zetten naar de 2box.

Robert-Jan

En dat je die dan op diesel wil laten lopen..
Multilayered sampling is niet een kwestie van een wave filetje maar tig filetjes per trigger.

Je bent uren bezig en dan kom je tot de conclusie dat je een kitje hebt die nog meer machinegunned dan welke andere set dan ook.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Hou gewoon je TD9 module
Dat word moeilijk want die heb ik toen ik overstapte naar de Pearl Redbox van de hand gedaan , achteraf heb ik daar spijt van :/  , maar ja dat is achteraf .
Dus Roland sounds in de 2Box loopt op niets uit , duidelijk , ga ik daar niet aan beginnen .
Dan maar lekker op zoek naar goede passende multilayered samples op het www :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog