Stabiliteit KD-9

Gestart door Nozols, sep 19, 2014, 17:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nozols

Hoi allemaal,
Ik heb sinds kort een TD-15KV set thuis staan, helaas blijft de kickpad (de KD-9) voor geen meter op zn plek staan (pedaal is dw5000 dubbelbass). Het pedaal schiet los van de pad, en als dat midden in een liedje gebeurt is dat nogal vervelend. :(

Iemand een oplossing?

Grt Niels

Otje

#1
sep 19, 2014, 19:03 Last Edit: sep 19, 2014, 20:33 by Otje
Dan maak je het pedaal niet goed vast aan de KD-9. Of de klem aan de DW = niet in orde. Draai h`m zo strak mogelijk aan; zit er nog speling in de bevestiging dan kan je met een stukje rubber oid, tussen klem en de `houder`aan de KD-9, het geheel strakker vast zetten.

LaundryLine

Ik heb hetzelfde probleem met mijn KD-9 en dubbele pedaal dw 3000. Precies of die dingen zijn ni compatibel met elkaar. De KD-9 beweegt constant bij elke kick.

baszuidwijk

Bijzonder ... ik gebruik nu zo'n twee jaar de KD-9 met een Gibraltar Prowler op een Roland TDM-10 mat. Nooit enig probleem. Het staat rotsvast. Moet er zelfs behoorlijk wat moeite voor doen om de combinatie los te krijgen wanneer ik moet verkassen. Het klittenband van zowel de KD-9 als de Prowler grijpen zich als een dolle vast in de mat.

67Deadman

Niet echt veel last van gehad en ik gebruikte er ook altijd een dubbele bass pedaal erop.
Ik heb in mijn schuur ook geen gladde vloer maar tapijttegels. Misschien zit het in de ondergrond ?
Het klittenband zat altijd muurvast op de tapijttegel. Die achterste 2 pinnen kan je ook nog eens extra in het tapijt draaien. Verschuiven doet die niet, bewegen wel en dan gaat idd die vleugelmoer wel eens los van. Maar dat was meestal om de paar dagen.

jozwf

Bij mij wandelde de KD-9 ook regelmatig van mijn pedaal weg, ander kleedje er op waar het klitteband zeg beter aan kan hechten, en probleem is opgelost.

Otje

Je zou zelfs de kickpad aan het drumrack kunnen bevestigen (waar ikzelf overigens geen fan van ben). Bij diverse merken -2Box/XM/Milleinium- doen ze dit middels een dwarsverbinding. Je zou iets zelf kunnen verzinnen. Onderstaand filmpje kan je misschien op weg helpen. Het is dan wel geen KD-9, maar het kan je wellicht op een idee brengen.

http://youtu.be/n5sYUjNe2Nw

Jazz

Nu we het over de kickpad hebben, ik wil die van mij vervangen.
Zit er kwalitatief gezien nog veel verschil in de roland pads ?
There is no music without jazz

Otje

Als  je Kickpads bedoel: https://www.google.nl/webhp?source=search_app&gws_rd=ssl#q=roland+kd*&tbm=shop
Het (prijs) verschil is iig enorm! Maar uhh.. voor de prijs van een KD-140-BC kocht ik mijn Roland drumkit en de 'kick'die daar bij hoort,de KD-9 ,voldoet nog steeds.

drum1964

Je hebt ook nog een KD-85 kickpad.
Ik heb hem zelf ook gehad, maar heb hem doorverkocht aan een forumlid.
Ik kreeg hem niet naar mijn zin afgesteld ( to bouncy ).
Hij is akoestisch ook even luid dan een KD-9, en ook een stuk duurder.

Ik heb geen stabiliteits problemen met de KD-9.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jazz

Ik heb vanmiddag n KD8 opgehaald.
Dit ipv n millennium. Dit is echt een wereld van verschil.
Ik ben er heel blij mee.
There is no music without jazz

Omhoog