Overkopen Roland TD-15

Gestart door LaundryLine, aug 26, 2014, 15:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

LaundryLine

Dag allemaal,

Ik ga vanavond een Roland TD-15 overkopen van iemand. Aangezien het toch om behoorlijk wat geld gaat, ben ik toch wel bezorgd over het feit dat er een defect aan het toestel zit, wat ik niet direct bij het testen opmerk. Nu dus mijn vraag: waar moet ik zeker op letten bij het testen van de drum? Welke zijn de zwakke plekken van de TD-15?

Voor alle duidelijkheid... het gaat over een toestel dat identiek is aan het volgende:
http://www.bax-shop.nl/elektrisch-drumstel/roland-td-15k-v-tour-elektrisch-drumstel/product-details.html

Otje

Ik zou zeggen; Kijk eerst naar de hardware: rack, koppelingen, drumpads en het hihatpedaal(!). Zitten er geen krassen, deuken of andere beschadigingen op, staat het geheel stabiel, dan is er goed mee om gegaan. Je kan de stekkeraansluitingen nog effe nakijken. Dit is allemaal in vrij korte tijd te doen. Wat de module en software betreft; doet ie het goed en klinkt het dat je wel vermoedt dat het in orde is, lijkt 't mij wel safe. Zelden dat er iets mis mee is. En blijk na verloop van tijd dat er wel wat aan mankeert; is er (nog) garantie?

LaundryLine

Alvast bedankt Otje.
De garantie is helaas 2 maanden geleden vervallen. 

Ik ga dus zeker de hardware goed bekijken.
En hopelijk gaat de module volledig ok zijn. Tlijkt mij onmogelijk om alle menu's en aansluitingen te testen.

LaundryLine

Aangezien je een uitroepteken achter het hihatpedaal gezet hebt: deze geeft dus vaak problemen?

Thijs

In ieder geval en keer op alle pads slaan om te zien of ze allemaal triggeren

Otje


Aangezien je een uitroepteken achter het hihatpedaal gezet hebt: deze geeft dus vaak problemen?

Dat is éen van de mankementen die wel eens (zelden) ter sprake komt. Er zit natuurlijk ook een soort veer mechanisme in die het 'zwaar' krijgt te verduren.

http://youtu.be/ewvm6TnA2pg

67Deadman

Ben eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is? Altijd lastig om zo te kopen.

LaundryLine

Hey!
Even snel antwoorden. Ik ben momenteel op vakantie en heb het drumstel dus nog niet super uitgebreid kunnen testen. Maar zo op het eerste zicht ziet alles er ok uit! Ik heb bij de koper de hardware nagekeken en alles werkte. Je moet wel serieus pitsen op de ride voor de shoke, maar dat is misschien normaal?
De module werkt ook goed. Mp3s afspelen van usb etc is ook geen enkel probleem. Dus momenteel ben ik tevreden en heb ik dus een koopje gedaan!
Bedankt iedereen voor de tips!

Technobeat


Veel Drumplezier met de TD-15 LaundryLine :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Is n heel mooi drumstel , veel plezier ermee.
There is no music without jazz

67Deadman

Veel drum plezier op de Roland

Omhoog