Instellingen TD11-KV

Gestart door Bianciny, jul 13, 2014, 18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Bianciny

jul 13, 2014, 18:18 Last Edit: jul 13, 2014, 18:20 by Bianciny
Hoi drumliefhebbers,

Sinds een jaartje ben ik in het bezit van een TD11-KV.
Zit behoorlijk te klooien wat instellingen betreft, vooral voor de Hi-Hat.
Is er misschien iemand die mij zijn/haar (perfecte) instellingen wil doorgeven?
Zelf ben ik nl niet zo ervaren  :? omdat zelf goed te kunnen horen.

Alvast bedankt.

Bianca :Y

Otje

#1
jul 13, 2014, 19:37 Last Edit: jul 13, 2014, 19:39 by Otje
Bianca: De perfecte instelling is er denk ik niet. Zelf bezit ik al enkele jaren een Roland, overigens geen TD-11. En ik zit af en toe nog steeds naar een betere afstelling te zoeken. Het blijft een beetje spelen met de parameters en ik krijg de ideale kit maar niet voor elkaar. Er zijn alternatieven maar dan kom je uit bij VST's , Midi ed. Daar heb ik geen ervaring mee maar naar verluidt is het zeker een verbetering t.o.v. de bestaande samples in de Roland module. Wellicht iets voor jou. (lees het forum er op na of anderen zullen nog reageren met nadere hints & tips) De Roland hihat CY-5 is voor alle gebruikers hiervan toch een minpuntje; menigeen vervangt het vaste model,  voor de VH-11.
Succes!

NB: Welkom op 't DrumForum  :R

stefan

Het is vooral belangrijk denk ik dat je ons verteld wat je presies zoekt.
Zijn het de geluiden die je anders zou willen hebben (VST's als Superior Drummer)? Is het hihat te sterk? (Volume) Of komt de bedieding van het pedaal niet overeen met de werkelijkheid (gaat het ook niet worden!)? Is er te weinig of juist teveel verschil in aanslag van het hihat (treshold/sensitiviteit)?

Vertel eens, waar zoek je naar?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Bianciny

Het probleem is dat het getik op mijn Hi-Hat het geluid bijna overstemt.
Als ik speel met een koptelefoon hoor je dat uiteraard niet, maar met een versterker des te meer.
Dus daar zou ik heel graag de instelling van willen aanpassen. Maar heb geen idee welke dan de beste zijn.
Dus als iemand alleen van de Hi-Hat de instelling zou willen doorgeven...heel heel graag.  *D

Otje


Het probleem is dat het getik op mijn Hi-Hat het geluid bijna overstemt.


Dat probleem is algemeen bekend. Je kan de sensitivity verhogen in 'padsettings'. Hoef je minder hard op je hihat te slaan. Maar je blijft het hòren mits je het volume van de speakers zo ver open zet dat het  getik wordt overstemd.

baszuidwijk


Zit behoorlijk te klooien wat instellingen betreft, vooral voor de Hi-Hat.
Is er misschien iemand die mij zijn/haar (perfecte) instellingen wil doorgeven?


Ik heb zelf ook de TD-11, anderhalf jaar geleden nieuw gekocht in de KV-uitvoering. Ondertussen wel al heel wat pads en cymbals ge-upgrade. Gebruik je nog de originele CY-5/FD-8 als hi-hat?

Bianciny


Ik heb zelf ook de TD-11, anderhalf jaar geleden nieuw gekocht in de KV-uitvoering. Ondertussen wel al heel wat pads en cymbals ge-upgrade. Gebruik je nog de originele CY-5/FD-8 als hi-hat?


Heb inderdaad nog de originele hi-hat, CY-5.
Ben naarstig opzoek naar een VH-11 of VH-12.
Nieuw best prijzig, dus een goede tweedehandse is zeker welkom.

drum1964

Is een VH-12 wel compatibel met een TD 11 module ?
Dat zou je toch even moeten nakijken voor je die kosten doet.
Een VH-11 werkt goed en is ook wat makkelijker tweedehands te vinden.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat

#8
jul 16, 2014, 17:26 Last Edit: jul 16, 2014, 17:26 by Technobeat

Het probleem is dat het getik op mijn Hi-Hat het geluid bijna overstemt.




Allereerst hartelijk welkom op het Drum-Forum :) .


Omdat men over het algemeen de hihat het meest gebuikt valt dat het éérste op , maar als je wat langer op de ride riedeltjes speelt hoor je ook daar het getik van hout op de rubberen pad .
De crash valt minder op omdat je die normaliter maar 1x raakt , ook hier hoor je uiteraard bij het riden  het getik .

Speel je het meest mét of zonder koptelefoon ?
De VH-11 is zeker een goede hihat en ziet er realistisch uit , maar ook hierbij hoor je het getik , echter als je toch veel met de hoofdtelefoon speelt is dat geen probleem .
Er zijn wel alternatieven maar dat brengt weer een aanslag op de portemonnee met zich mee ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Tja, Er zijn Hihat alternatieven. Die van Roland zijn  duur. Binnekort komt Alesis met de Pro-X http://www.alesis.com/pro-x-hi-hat


Ennuh..toevallig sinds gisteren op MP -vergeef me 't verkeerde Topic- een VisuLite Hihat: 'een vreemde eend in de bijt'!
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m828320122-visu-lite-hi-hats-roland.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Bianciny

Bedankt voor de (tot nu toe) reacties.
Kan hier zeker wat mee!!

Technobeat

toevallig sinds gisteren op MP -vergeef me 't verkeerde Topic- een VisuLite Hihat: 'een vreemde eend in de bijt'!
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m828320122-visu-lite-hi-hats-roland.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr




Lijkt op een soort van VH-12 imitatie , maar omdat het dan ook geen echte Roland is lijkt hij mij met 100,= euro dik betaald :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans

Pintech (visulite) bestaat al vrij lang  in ieder geval toen ik mijn td8 kit nieuw kocht al (zeker 10jr geleden). Check even vdrum forum. Volgens mij aardig goede kwaliteit en daarom lijkt 100€ mij voor een hihat die op een gewone stand past en prima prijs hoor.


Bianciny

Blij blij blij  :w
Heb een VH-11 en een Pearl Hihat standaard besteld.
Nogmaals dank voor alle adviezen!

Technobeat


Dat is mooi Bianciny , het is even een uitgave maar is het dubbel en dwars waard .

Krijgen we nog een paar foto`s te zien als alles binnen is en geïnstalleerd ?


Alvast veel speelplezier toegewenst .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Bianciny

Het is compleet nu. Weet allen niet hoe ik hiervan hier foto's moet plaatsen.
Maar neem van mij aan dat het top is en top eruit ziet.

Omhoog