SPD-S geluid tunen

Gestart door Roland, sep 08, 2013, 19:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Roland

Beste lezers,

Ik heb recentelijk een SPD-S gekocht en ben benieuwd of en hoe men de geluiden kan tunen.
Bij mijn TD8 kan ik de klanken wel tunen en ik hoop dat dat bij de SPD-S ook kan.
Iemand een hint?

Mvgr Roland

Nijlpaard

Omschrijf "Tunen" ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Roland

Omschrijf tunen:

Het geluid stemmen (zoals je bijvoorbeeld bij een gitaar kunt doen)

Voorbeeld: met mijn TD8 kan ik het geluid van mijn kik aanpassen op het geluid van de gitarist of toetsenist.
Graag zou ik dat ook kunnen doen met de SPD-S.
Nu is het geluid van de kik niet zo passend bij de rest (minder vol)


Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Roland

Bedankt voor uw reactie. Natuurlijk heb ik zelf de handleiding ook gelezen, maar niet gevonden wat ik zocht.
Misschien kunt u mij naar een specifieke pagina verwijzen?

Mvrgr Roland

Technobeat


Momenteel heb ik ( nog ) geen SPD in mijn bezit , ben wel in de markt voor een SPD-SX .
Maar forumlid Stella heeft al een ruime tijd een SPD-SX in gebruik en hij kan je ongetwijfeld meer vertellen of hetgeen jij wil mogelijk is op de SPD-S .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella

Ik weet niet precies waar je op doelt. Pitch wijzigen kan inderdaad, zelfs in het quick menu. Of is dat niet wat je bedoelt?

christopheRCE


Beste lezers,

Ik heb recentelijk een SPD-S gekocht en ben benieuwd of en hoe men de geluiden kan tunen.
Bij mijn TD8 kan ik de klanken wel tunen en ik hoop dat dat bij de SPD-S ook kan.
Iemand een hint?

Mvgr Roland


Beste Roland,

Bij een sampling pad (SPD-S of SPD-SX) heb je geen 'tuning' functie zoals je die hebt bij je TD-8 of elke andere drum module. Bij de sampling pads kan je wel de 'pitch' of toonhoogte veranderen van een sample (wave).

Bij de SPD-S doe je dat als volgt: je drukt op WAVE en vervolgens op EDIT. Dan ga je met de rechter 'page' knop naar "wave pitch" en je drukt op ENTER. De originele pitch wordt nu aangegeven als 100% en deze kan je dus verhogen of verlagen. Wanneer je de juiste pitch hebt ingesteld druk je 2x op de rechter 'page' knop om de gewijzigde sample weg te schrijven als een nieuwe.

Let wel dat wanneer je té sterk afwijkt van de originele toonhoogte, de klank niet altijd zuiver blijft.

mvg,
Christophe



Roland

Beste Christophe,

Ik ga stoeien met het 'pitchen' van mijn waves.
En nu maar hopen dat ik niet uit de toon val ;-)

Iedereen bedankt voor jullie reacties !

Mvgr Roland

Omhoog