Opnemen en afspelen van Module naar Laptop via USB

Gestart door hruysch, jan 17, 2013, 00:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

hruysch

Beste mede-zenuwpezen, (a.k.a. drummers)

Na enig uitzoekwerk, wikken en wegen, ben ik sinds kort eigenaar van een nieuwe TD11- KV.
Helemaal blij en onder de indruk van de kwaliteit en realistische feel. (ik ben nieuw in de E-Drums. Altijd akoestisch gespeeld. Ik zat bijna automatisch te zoeken naar de stelknop voor mijn snare, zo realitisch.. Zelfs de buzz die je toms veroorzaken op je snaredrum is te immiteren en af te stellen! wow!)
Anyway, misschien kan iemand me helpen met:

Opnemen van stukje drummen, Opgeslagen op de USB stick (quick rec).
Dit is gelukt. Als ik het terug luister op mijn kit, klinkt het heerlijk (de sound.. confronterend hoe mijn techniek verslapt is afgelopen jaren. :F)
Maar.. Als ik de USB uitplug, in mijn labtoppie prik, krijg ik een knetter flauwe en statische versie van wat ik heb opgenomen. = Zelfde File alleen op mijn labtop zie ik dat het een heel klein bestand is in MIDI. (+/- 15 tot 40kb) Hoe kan ik exporteren via de USB zonder dat het wordt omgezet in MIDI.

Ik heb al wat audio programma's gedownload om te zien of ik wat moet converteren o.d.
Ook alle functies en instellingen op mijn Roland zijn doorzocht. Maarruh...  :N

Iemand?
*Edit* Ik heb al wat gegoogled maar bijna alle forums e.d. zijn vrij diepgaand en vereisen audiobewerking software of afzonderlijke opname aparatuur.. Ik ben van het slag volk "eerst lopen voor ik kan rennen" En mijn niveau is "net opgestaan"

paQ

Dat dus. 

Wat je opneemt zijn MIDI noten. Je pc speelt de universele General Midi geluiden af.

Dus:
Ofwel audio opnemen
Ofwel de MIDI middels 'virtual' drumsoftware een ander jasje aantrekken

Joris

De audio opnemen moet niet heel moeilijk zijn, elke pc of laptop heeft wel een geluidsingang. Met een of ander simpel programma kan je dan makkelijk opnemen.