Roland td-4kp v drums portable

Gestart door Jordiboonie, jan 09, 2013, 16:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jordiboonie

hallo, :w
Ik ben jordi en ben 15 jaar. Ik drum al een jaar of 6 en speel al 8 jaar snaredrum.
Ik ga verhuizen naar een rijtjeshuis, en onze buren willen niet dat ik drum vanwege het geluid.
dus......maar 1 oplossing denk ik:   E drum
Ik heb deze roland td-4kp voor €700 gezien en past dus binnen mijn budget, ik heb hem al uitgeprobeert en vind hem fijn drummen en denk dat hij ook handig is voor kleinere huizen. Maar ik heb nog geen "echt" topic gezien over de roland td-4kp.
en ik wil graag jullie mening horen over dit drumstel.

Harre

Er zullen waarschijnlijk twee dingen naar boven komen:
* Hou er rekening mee dat een e-kit stiekem toch wel behoorlijk wat geluid veroorzaakt. Het contactgeluid van met name de bassdrum gaat bijvoorbeeld echt een heel eind.
* Koop in plaats van deze iets beters en dat hoeft dan niet persé duurder te zijn. Tweedehands worden er bijvoorbeeld op Marktplaats leuke e-kits aangeboden waar je meer en langer plezier van zult hebben dan van deze.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

gjvbakel

Hallo Harre,

ik ben altijd alleen bang bij een tweedehandse, dat er iets mee is...

Zelf drum ik nog niet zo heel lang, maar wil een leuke, mooie, goeie en niet te dure E drum.
En deze heb ik ook gezien.
Maar ik sta uiteraard altijd open voor tips en advies!

DiMarco

Ik heb de td-4kp en moet zeggen dat het contactgeluid enorm meevalt. Wel gebruik ik een vilten klopper op de bassdrum sensor. Wil je nóg stiller dan kun je kijken naar de hd 3 maar de pedalen daarvan zijn buiten stiller ook minder realistisch. Ook Alesis belooft met een stillere e-kit te gaan komen in de vorm van de dm7x maar ik ben over het algemeen niet kapot van de drummodules van Alesis.

Een paar dingen: De 4kp en hd3 zijn voor zover ik het weet niet uit te breiden. Wil je dus met twee crashes en een ride werken dan kan dit niet met deze kits. Wel kun je een geluids set samenstellen waarbij bijvoorbeeld 1 tom je tweede crash of een splash wordt.

De 4kp voelt een stuk steviger aan dan de hd3 en is makkelijker mee te nemen als je bijv. Buiten de deur gaat oefenen. Te gek kitje met als enige minpunt dat de bekkens af en toe bijgedraaid moeten worden omdat ze niet recht blijven hangen (kan ook aan mijn spastische bewegingen liggen).

Ik gebruik de 4kp voornamelijk als trigger met een drum plugin (BFD2) op mijn laptop en dat werkt plus klinkt geweldig.

Groet, Marco

Omhoog