Wie zijn je favoriete drummers?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

Vond vooral jammer dat Benighted gecanceld had :( :(
Die had ik ook wel willen zien, met Romain Goulon nu  *O*

Walter RS

Heb ze vorig jaar gezien op Ranger Rock, weet alleen niet met welke drummer toen maar tsjjjjjjiiiiieeeeeeeesssssssssssss dat was een partij goed!!! machine aan t werk

Nijlpaard

Niet om nou de mod uit te gaan hangen maar eeeeehhhh. Kan dit niet beter hier -> http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=140.400 :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Walter RS

haha ja deels wel maar nu was het bruggetje weer gemaakt naar een goeie drummer  :P

maar je hebt gelijk!

Rascul

#204
aug 21, 2016, 15:18 Last Edit: aug 21, 2016, 15:22 by Rascul
Sorry mod ;) Die drummer zal overigens Kevin Foley geweest zijn. Die zag ik ook nog even met Abbath, voordat 'ie de drumkruk overgaf. Vette drummer hoor, wat organischer dan veel andere death metal drummers. Overigens kwam ik dit nog tegen, van één van m'n favo metalmennekes, John Longstreth. Het zal muzikaal niet ieders kop thee zijn, maar het is gaaf om te zien hoe ontspannen en technisch beheerst het is - helemaal met die crossrhythm op de bell rond 1:07.

https://www.youtube.com/watch?v=g-9XmfZsqHE

En Longstreth die uitlegt hoe hij dat doet: https://www.youtube.com/watch?v=1Mppbl5jR_s

Jazz

Poeh, dit is heel gaaf om te zien.
Inderdaad die relaxte manier van spelen en die snelheid.
There is no music without jazz

Joris

Ik moet zeggen dat ik hem eerst creatiever vond, beetje te veel van hetzelfde tegenwoordig, maar vette drummer en aardige gast.

Rascul

Yeah, I feel ya - maar Origin is als band ook wat bruter geworden, meer blastgericht. Overigens was wat hij bij Angelcorpse deed ook wel vrij rechttoe, rechtaan. Als je zijn creatievere werk wil horen, check dan vooral die ene plaat die hij met Skinless opnam. Dit filmpje ging voor mij vooral om z'n techniek. Voor m'n gevoel is death metal drumwerk de laatste paar jaar met sprongen vooruit gegaan qua techniek, ontspanning en souplesse, en hij is daar wmb een mooi voorbeeld van. Gasten als Hannes Grossman, Romain Goulon, Dirk Verbeuren en Ken Bedene trouwens ook, heel verschil met de wat houterige stijlen van Mike Smith en Pete Sandoval (hoe snel die ook gingen).

Jazz

There is no music without jazz

drumslet

Wie niet..!?
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

jamsmurf

Geen gedoe, geen opsmuk, geen 'kijk-mij-eens-patsen'
Ondertussen wel errug lekker spelen! En stiekem nog verdomd moeilijk.
Althans: ik kan t nie... :-)

Black Page

Erg creatieve drummer met een mooie sound.

Zijn live cd ga ik binnenkort wel kopen. Ik zou dit soort jongens veel en veul meer live met andere muzikanten willen  zien.....

chico

Voor mij is er nog steeds maar 1 drummer:
Jeff Porcaro  ( RIP) de N1 groovemeister!

animal

Dat zou ie zelf niet met je eens zijn geweest  :N .

Hier zijn inspirator  :Y .


Wichert

Wat laat, maar hierbij mijn favoriete drummers:

Ginger Baker

keith Moon   

Jason Bonham

Bill Cobham

Harvey Mason

Will Kennedy

 

Karma

Dat heb ik nu ook ... heb zelfs een paar Jeff Porcaro drumstokken.
Roland TD30

chico

Voor mij was en is nog steeds er maar 1 die ik de beste vind.

Jeff Porcaro!

animal

Dat zij je op 10 januari j.l. ook al  :+

Omhoog