calibreren VH-11

Gestart door blazer, jan 04, 2021, 21:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

blazer

Heb vandaag mijn VH-11 toe gekregen , deze moet je calibreren zodat op je display de cursor mooi tussen de twee driehoekjes komt te staan .

dit moet je doen door bovenaan aan de stelmoer te draaien ( open - gesloten ) .

en dit werkt nu net niet bij mij , de cursor staat iets onder de driehoekjes en als ik aan de moer draai gebeurt en niets , volledig gesloten of open de cursor beweegt niks .

desondanks werkt de VH-11 wel .

heb al verschillende set ups bekeken bij Roland , youtube , maar vind het probleem niet .

heb al geprobeerd met en zonder de originele hihat dempingsvilt , geeft geen verschil ( sommige monteren het met de vilt andere dan weer niet ) .

Heb ook al gelezen op een forum dat die calibratie niet zo belangrijk is en geen verschil in klank geeft , maar toch zou het fijn zijn als ik het slim krijg .

iemand die mij hiermee kan helpen ?

Otje

#1
jan 05, 2021, 23:22 Last Edit: jan 05, 2021, 23:27 by Otje
Blazer , jij gebruikt een TD11 module  is 't niet? Er is al eens eerder over bericht over dit VH11 mbt de TD11 :  Topic : E-drum / Roland / pagina 4.


misschien dat je dit al gezien en gelezen heb..  Kan er niet mee verder dan hoop ik dat iemand anders op dit forum je wel verder kan helpen. Ik zelf heb geen ervaring met deze module.
Ik gebruik nog de oude TD20 module én daar maakt een juiste calibiratie zeker wat uit tav de klank cq geluid en de druk op 't hihat pedaal.

Afijn lukt het uiteindelijk niet, neem je module eens mee naar een muziek/drumzaak. Probeer het op een andere hihat, of ligt het toch aan de module. Je wordt wellicht wat wijzer en misschien kunnen ze daar het probleem wel verhelpen

drfill

ik wilde vandaag nog een snare vel halen (direct) maar alles dicht, bestellen kan wel,
het lijkt erop dat na 19 jan fysieke winkels nog dicht blijven (ik hoop ook van niet..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

 :? Ook goedemorgen.......... :?

Wat heeft een vel kopen met dit topic te maken en dat de meeste winkels dicht zijn had toch geen verrassing meer moeten zijn?

drfill

:? Ook goedemorgen.......... :?
Wat heeft een vel kopen met dit topic te maken en dat de meeste winkels dicht zijn had toch geen verrassing meer moeten zijn?
ook mogge,  omdat otje zegt 'ga eens naar een muziek zaak met je module' ?
(een vd redenen dat dit forum zo dood is als een pier..  al dat gezever over niks)
trek gewoon de stekker uit dit forum.. klaar
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

blazer

Otje ,

Ja ik gebruik de TD11 module , ga eens kijken op dat topic naar waar je verwees , toch bedankt

Otje

ook mogge,  omdat otje zegt 'ga eens naar een muziek zaak met je module' ?
(een vd redenen dat dit forum zo dood is als een pier..  al dat gezever over niks)
trek gewoon de stekker uit dit forum.. klaar
Nou uhh Drfill..., "foutje, bedankt".

drfill

dat was niet tegen jou gericht, Otje..  (tegen 'commentators' hier)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

blazer

Otje ,

het topic dat jij aanhaalde gaat ook wel over de VH-11 maar niet over het calibreren , maar toch bedankt

groetjes marc .

volgens Roland zou het kunnen dat de motion sensor zijn werk niet perfect doet , een nieuwe kost een 100€ .

moest het nu niet werken zou ik direct een nieuwe aankopen , maar het rare is dat mijn hihat perfect werkt zowel open als gesloten klinkt het geweldig .

dus denk ik dat ik even ga wachten alvorens kosten te doen die misschien nutteloos zijn .


blazer

Vandaag alles nog eens overlopen , en de fout gevonden  *O*

Het stuk dat in de VH-11 cymbal zit was slecht gemonteerd en daardoor kon ik het niet gecalibreerd krijgen .

het is van zeer groot belang dat de stukken correct worden geplaatsten in elkaar passen , anders werkt het niet zoals het hoort .

ben blij want was al van plan een nieuwe sensor te gaan kopen , dit hadden dan verloren kosten geweest want aan de de sensor loog het niet

Omhoog