TD8 vs TD10

Gestart door MaartenHc, aug 24, 2012, 18:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MaartenHc

Beste mededrummers,

Ik drum op het moment nog met een TD3 module van Roland, maar zoals vele hier heb ik al het een en ander vervangen voor moderner spul. Nu is de module eindelijk aan de beurt, maar ik twijfel nog of ik voor de TD8, of 10 moet gaan.

Ik vind het opnemen wel leuk als vooruitgang, en het meespelen met nummers vanaf de module. Ook het geluid apart instellen, maar dat zit sowieso op beide. Heel ingewikkeld hoeft het van mij dus niet te zijn, wat denken jullie?

Alvast bedankt voor de hulp/advies!

Robert-Jan

Welnu, als je zegt moderner dan moet je wel weten dat de td8 en de td10 al een paar jaar voor de td3 uitgekomen zijn.
Het is wel zo dat de modules in een ander segment zitten..daar waar de td3 de instapper was, was de td 10 bijv de toplijn.
Wat bedoel je met geluid appart instellen? De schuifjes op de module zelf?
En qua opnemen, je bedoeld alleen met behulp van de module?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MaartenHc

Ja inderdaad de schuifjes op de module zelf, daar is alles apart mee in te stellen toch? die had ik op de td3 ook trouwens, maar dat werkt een beetje omslachtig. En het opnemen op de module zelf ja, daarnaast wil ik ook beginnen met opnemen op de laptop, maar dat is met elke module te doen.


Otje

Tsja..Td-8 of Td-10. Het worden dan dus wel tweede handsjes. Keb is op het www rond gekeken. Je betaald voor de eerste toch gauw €300 en voor de Td-10 bijna het dubbele. Ik zal het niet doen. De nieuwere pads  staan niet in deze modules. Ze zullen wel aan te sturen zijn en af te stellen. Ik zal voor de nieuwste modules gaan: Td-11/15. Opnemen en/of afspelen; het kan allemaal en zeer eenvoudig. En met een nieuwe aankoop heb je garantie.

Robert-Jan

#4
aug 24, 2012, 22:13 Last Edit: aug 24, 2012, 22:14 by Robert-Jan

Ja inderdaad de schuifjes op de module zelf, daar is alles apart mee in te stellen toch? die had ik op de td3 ook trouwens, maar dat werkt een beetje omslachtig. En het opnemen op de module zelf ja, daarnaast wil ik ook beginnen met opnemen op de laptop, maar dat is met elke module te doen.


Nou ik zou dan zeggen, begin gelijk met de laptop   *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MaartenHc

niet goed? vriendelijke vent.. *O*

FeltMi

En Maarten? Ben je er inmiddels uit? Of heb je zelfs al iets aangeschaft?

Zo niet, dan zou ik een TD-12 module overwegen, mits het budget het toelaat natuurlijk. Als ik het goed heb, is dat de opvolger van de TD-8, maar is ie een stuk jonger. Er staat er nu één op mp voor EUR 750,--

De TD-11 en TD-15 ken ik niet zo goed, maar lijken mij iets meer aan de low end of mid-range kant van het assortiment te zitten dan de TD-12 destijds.
Roland TDW-20 plus | Sennheisser HD-280 Pro | Pearl HW

MaartenHc

Ja ik ben uiteindelijk voor de TD8 gegaan. Scheelde toch weer iets in de prijs, en de stap vanaf de td3 module was voor mij sowieso al groot.
Moet zeggen dat de module supergoed bevalt, heb nog niet alles uitgepluisd, maar de mogelijkheden zijn voor mij al gigantisch t.o.v de td3.

drum1964

De TD8 is een goede keuze, Maarten.
Met alles uit te pluizen ben je nog wel een tijdje mee bezig.

Ik heb één van de allereerste TD 8 modules, en heb nog nooit problemen gehad.
Het eerste backup batterijtje zit er zelfs nog in.

Enjoy.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog