Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Harre

76
Het kost dus wel even wat tijd, maar het effect vind ik wel cool.
Dat is een understatement in mijn beleving. Echt super vet!
77
paQ maakt ze, dus daar zou je kunnen informeren:
http://cinepaq.nl/gehoorbescherming/

Schoonenberg heeft diverse vestigingen door het land en daar kun je ze ook laten maken in diverse mate van demping:
https://www.schoonenberg.nl/
78
techniek / Re: Zenuwen onder controle
dec 13, 2016, 17:54
Stokken die vliegen was ik ook bang voor.
M'n bandleden zijn er banger voor dan ik :)
Er ligt altijd een paar reserve stokken voor het grijpen, voor het geval dat er één aan de wandel gaat of gewoon afbreekt.
79
Nee, daar kan ik je niet mee helpen.
80
techniek / Re: vragen over een liedje
dec 04, 2016, 12:08
Een shortcut: als hij voor jouw gevoel op 3 stopt (het is eigenlijk ietsje eerder voor mijn gevoel), dan begin je het dynamische stuk gewoon 4 tellen verder dus ook weer op 3 en dat duurt dan 4 tellen. Dat maakt het waarschijnlijk een beetje wazig voor je gevoel, maar ik hoop dat het op deze manier duidelijker is.
81
Ik ben aan het denken om een Evans EMAD2 als slagvel te gaan uitproberen. Mis in mijn huidige kick (Gretsch New Classic 22x18) de lage tonen.

Moet de interne demping eruit? Dit omdat het slagvel dempingsringen heeft.
Ik had een Emad op een 22x18 Pearl MMX liggen en die beviel me het beste met de dempring er in en verder geen demping in de bassdrum.
82
techniek / Re: vragen over een liedje
dec 02, 2016, 16:18
Oh, stream of consiousness
Aan de hand van je zin dacht ik eigenlijk aan 'Lines in the sand'. Ik kende deze niet als titel :)
83
Tja, wij doen nog wel eens lacherig over die Amerikanen op Black Friday maar zelf zijn velen hier net zo erg of misschien zelfs erger  8)7
84
Er zijn gebruikers die een foto plaatsen en die even later doodleuk verwijderen, waardoor hij niet meer zichtbaar is. Daar is voor het forum niks aan te doen, helaas een metaliteitskwestie in mijn beleving.
85
Doet me wel erg denken aan de Amazing Discoveries verkoopfilmpjes bij de commerciële zenders van een aantal jaren geleden, als iemand iets goed vindt dan hoeft dat wat mij betreft niet naar me geroepen worden.
Compleet off topic, maar dat doet me dan weer hier aan denken...

https://www.youtube.com/watch?v=3_a92XgSKjA

https://www.youtube.com/watch?v=h_DFwke5CSE
86
Hele gave set geworden en... die bekerhouder vind ik dan als detail ook wel grappig  :Y
87
cymbals / Re: Keyhole
mei 13, 2016, 18:21
Beschadigingen aan het gat ontstaan tijdens het spelen en in mijn beleving niet tijdens het ophangen of afhalen van je bekkens. Kijk dus even of hij goed in het rubber hangt en nergens direct de schroefdraad raakt tijdens het spelen. Mocht je onderaan geen rubbertje of wat dan ook hebben zitten wat de bekkens beschermd, zet die er dan zeker op!
88
techniek / Re: Armspieren trainen
apr 24, 2016, 11:57
Als je techniek vanuit de polsen komt gaat dat niet veranderen omdat je meer kracht in je armen hebt. Vergelijk het met schrijven, dat ga je toch ook niet ineens vanuit je armen doen?
89
Maar die Kelly Shu monteer je toch met elastieken, zoals onderstaand? Dat is in mijn beleving een heel ander systeem als Daan gebruikt.

90
In een bigband situatie loop ik meer gevaar van trompetten schuin links achter me, maar toch ben ik iets voor ze gaan zitten omdat ik zelf anders niet hard genoeg speel, toen ik bij die band begon, speelde ik veel te slapjes en had ik moeite met het volume van mijn eigen drums, dus wellicht heb ik hier nu over de afgelopen jaren een beetje gehoorschade mee opgelopen, maar dat moet dan maar. Dopjes in, in die situatie werkt niet, dan klinkt het nooit goed en dan heb je nooit de goede akoestische balans.
Dat laatste zal van de doppen cq filters afhangen. Goede filters hebben een vlakke demping en dus blijft de balans hetzelfde, alleen is het volume zachter.
91
Een in-ear keihard zetten zodat je alsnog gehoorbeschadiging oploopt schiet inderdaad niet zo op  :N
92
Ik heb tinnitus en ik raad iedereen aan om gehoorbeschermers te gebruiken. Echt drama als je een gehoorbeschadiging krijgt. Leven wordt minder leuk.
Same here. Stilte bestaat niet meer... en komt ook nooit meer terug, zoals het er nu voor staat.
93
Wat bedoel je precies met 'eigen aparte speakers'? Aparte speakers voor de zang en aparte voor de drums? Dat is in principe niet nodig, al heb je voor een beetje goede klank van bijvoorbeeld je bassdrum natuurlijk wel meer laag nodig dan voor zang. In dat geval zou je even moeten proberen wat de zanginstallatie doet met het uitversterken van je drums en als dat naar je mening niet voldoet zullen er andere speakers moeten komen. Op zich om je drums 'er bij' te doen in kleine gelegenheden voldoet het naar mijn idee al snel omdat het echt alleen maar voor 'er bij' gaat en niet voor een volledig uitversterkte kit. Met andere woorden: in een kleine kroeg hoef je die dreunende bassdrum gewoon niet te hebben. Maar ja, dat is mijn persoonlijke mening  :)

En wat betreft je andere vraag: drums gaan altijd in hetzelfde mengpaneel als de rest, dus gewoon alles bij elkaar. De geluidsman heeft dan letterlijk alles onder handbereik en kan makkelijk dingen inregelen of tijdens het spelen aanpassen mocht dat nodig zijn. Je zanginstallatie doet in dit geval dus eigenlijk gewoon dienst als PA, zij het in het klein maar voor de naam en wat het doet maakt het formaat niet uit en in wezen is het gewoon leuk om in het klein te beginnen zodat je de basis snapt en van daaruit verder te werken naar iets groters. De basis van elke PA is namelijk altijd wel hetzelfde, of het nu om het kleine ding in een kroegje gaat wat dienst doet om wat zang uit te versterken en te zorgen voor wat spreiding van andere instrumenten of dat het gaat om de loeier van een PA die bijvoorbeeld gebruikt wordt in het Gelredome om grote bands met veel muzikanten en zangers/zangeressen uit te versterken. Als je de basis snapt, dan snap je het grote spul ook. Vandaar van dezelfde site als eerder nog wat meer leesvoer:
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_pa_techniek.php
94
Alles hangt eigenlijk af van de vraag of je een eigen PA hebt. Als je die niet hebt zou ik niet eens in microfoons gaan investeren, aangezien elk verhuurbedrijf wel goede meeneemt. In dat geval gaat je kit direct de mengtafel in, wordt er een mix van gemaakt met de diverse nodige effecten en komt je geluid in de zaal terecht.

Heb je zelf wel een PA, dan werkt het eigenlijk hetzelfde want zelf een goede mix maken van je kit op het podium zodat hij in de zaal goed klinkt is praktisch gezien onmogelijk. Daarnaast kun je tijdens het spelen ook geen dingen aanpassen mocht dat nodig zijn, dus gewoon alles direct naar de PA, daar mixen en klaar.

Wat betreft de compressor... de naam zegt het eigenlijk al: het is een setting in een effectprocessor (die soms in eenvoudige vorm in een mengpaneel gebouwd zit) die het geluid zal comprimeren = samenpersen waardoor harde aanslagen zachter gemaakt worden en er mits de juiste instellingen gebruikt worden een mooi egaal geluid ontstaat. Laat je een compressor te veel doen, dan blijft er niks van je zacht geslagen noten over en laat je hem te weinig doen hoor je te veel 'bijgeluiden' om het zo maar te noemen. Meer info hier:
http://www.popschoolmaastricht.nl/college_compressor_limiter_gate_expander.php
95
Wie kan mij nou eens iets écht zinnigs vertellen over het hoe en waarom van de onder rand van de snare drum ketel, daar zit die inkeping op de plaats waar de snaremat komt te zitten, soms is het een inkeping, en soms is de hele onderkant geglooid, ik weet dat het er voor zorgt dat een strak opgespannen ondervel op die manier ,op de plaats van de snare mat, tóch ietsje bol komt te staan, ivb met de gedefinieerd heid van de snare sound, je zou zeggen een strak opgespannen vel kan nooit ietsje bol komen te staan, gezien vanaf de ene kant naar de andere kant, op de plaats dus waar de snaremat zit, maar juist door die inkeping/glooing, kan dat wel, maar wie verteld mij nu eens hoeveel zo'n inkeping/glooing eigenlijk precies zou moeten wezen, wat er gebeurd als het te veel of te weinig is, BEN HEEL BENIEUWD !
Twee keer dezelfde vraag is wellicht wat overdreven ;) Check het antwoord:
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=4000.msg70440#new
96
Wel even de staande buizen inkorten. Nu steken ze er nogal bovenuit en dat gaat ten koste van de strakke looks.
De achterste naar voren plaatsen en allebei gebruiken als cymbal stand. Die links achter staat er nu voor niks en een klem aan de achterkant valt toch niet zo op. Als je dan alleen de achterste in zou korten wordt het super strak!
97
Die Harre laat zien is gebaseerd op een Gibraltar
http://www.thomann.de/nl/gibraltar_sctael_tomarm_kugelgelenk.htm

Maar dan moet je goed kijken wat de diameter van de L-rod is, je hebt deze namelijk in verschillende diktes.
Klopt dat hij daar op gebaseerd is, maar het is toch echt de originele van Gretsch incl de naam die er op staat. Maar ja, welke fabrikant levert aan de dag van vandaag hetzelfde product niet aan diverse merken? :)

Waarschijnlijk hebben ze in de loop der tijd de houder aangepast. Ik heb de set nu vanaf eind 2011 en die is voor zover ik weet één of twee jaar ouder.
98
Ik heb ook een Renown Maple en daar zit wat ze bij Gretsch de GR-TAWC bij. Het verschil zit hem voor zover ik kan bekijken in de plaatsing van de vleugelmoer en bij mij gaat de tom (13x9) geen kant op. Hieronder een fotootje van m'n tomhouder.

99
Ik lees net dat er meer zijn die "niets" te doen hebben vandaag ;)

Deze quote was ik nog niet vergeten:
En het oude zwarte rack vervangen door een chromen versie (en ja, ik weet dat niet iedereen van een rack houdt)

Gaaf! Ik heb indertijd voor de 'curved' variant gekozen omdat die in mijn beleving een wat minder statische aanblik geeft.
100
De toms rechter hangen en de klemmen die op je stands zitten een eind lager is ook een optie. Je zult dan wellicht de arm voor het kleine bekken in het midden even omhoog moeten doen, wil de linker tom er onder kunnen, maar dan heb je alles op dezelfde hoogte én mooi recht.