Gretsch Cherry Stave 14x6,5

Gestart door Hoefnix, okt 20, 2013, 23:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Heeft iemand als eens op de Gretsch Cherry Stave gespeeld?

Net boven de 400 euro lijkt het een mooie koop voor een stavedrum. Ben benieuwd naar de ervaringen.






5150

van wat ik beluister op YT zou ik m zo kopen....geweldige sound en mooie snare !...en niet duur  ;)
***...in-between-drums...***

Hammar

Veel te dik die ketel.

Hoefnix

Precies daarom was ik benieuwd naar de ervaringen :)

5150



Veel te dik die ketel.


Hoezo te dik ?..voor n snare vind ik staves juist wel te gek.
***...in-between-drums...***

harmen 18

Smaak....

Fibesman

hmmm, lijkt me wel wat. Hebben ze maar een maat?

Geischa

Dan kun je naar mijn idee beter voor de World Max Stave snares gaan, daar zijn de "staves" niet koud aan elkaar gelijmd, maar met een groefverbinding en nog wat voordeliger...

Hammar


harmen 18

Na mijn idee wel.

Wat de een lelijk vind vind de ander mooi. Dus ook qua klank.

Ik heb zelf een zelfbouw stave snare die denk ik net zo dik is als bovenstaande. Achteraf had ik hem zelf dunner gemaakt, maarja. Hij klinkt best tof. Zowel laag als hoog gestemd.

5150



Dan kun je naar mijn idee beter voor de World Max Stave snares gaan, daar zijn de "staves" niet koud aan elkaar gelijmd, maar met een groefverbinding en nog wat voordeliger...


Grappig...die zichtbare verbinding geeft Musicradar in haar review juist weer aan als een minpuntje. Naja...hoe dan ook...ik vind die Gretsch erg tof zo op eerste gehoor via YT...live helaas nog niet kunnen testen, wel een zelfbouw walnut stave en die vond ik ook te gek.
***...in-between-drums...***

Hoefnix

#11
okt 22, 2013, 20:53 Last Edit: okt 22, 2013, 20:54 by Hoefnix
Nadeel van de worldmax vind ik de marktwaarde tweedehands. Een Gretsch kan je makkelijker kwijt tegen een leuke prijs verwacht ik. Eens kijken of iemand de snare op voorraad heeft liggen waar ik er op mag spelen.

Black Page

^^
Kweetniet.

De imitaties black beauties van WM doen het tweedehands juist heel goed. Kijk 1% van heel veel is nog steeds veel. 60% van weinig geld voor een stave is nog minder. Maw je zal meer moeite hebben met het verkopen van een Brady. Dus krijg je zeker wel kwijt. Zou je hetzelfde zeggen over Paiste cymbals, dan zou ik je helemaal gelijk geven...
Mijn WM walnut stave gaat de komende tien jaar niet weg,  ;) *O*
My 2ct

Hans

#13
okt 23, 2013, 08:58 Last Edit: okt 23, 2013, 09:35 by Hans
Dat verschil in restwaarde wordt gecompenseerd door de aanschafprijs. Overigens ga je op dit moment 2e hands nergens een goede prijs voor krijgen hoor.

Ik zou ook eens naar de worldmax snares gaan luisteren. Of naar andere staves (er zijn er zat). Zeker geen snare kopen op een plaatje en een badge.

Los daarvan... Als je de restwaarde van een produkt erg belangrijk vindt, hoe is het dan met je initiele motivatie om dat produkt te kopen ? Maw hoe graag wil je een stave snare ?

Robert-Jan

Het argument van de marktwaarde gaat volgens mij juist meer op bij de dure custom merken,niet zo zeer bij deze gretsch of worldmax snare.
Zoals Hans zegt zie wat de BB kopieën doen, die zijn meestal zo weg hier als er eentje te koop staat.
Ik denk dat als de wm's staves kwalitiatief overeind blijven dat het best wel eens warme broodjes kunnen zijn voor de winkelier.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

#15
okt 23, 2013, 11:16 Last Edit: okt 23, 2013, 11:19 by Hoefnix
Daar zeg je inderdaad wat.

@Hans: ik heb al van alles gehad, van ply, steambent, solid, dik, dun etc maar nog geen stavedrum. Vandaar dat ik wat rondkijk en de voor mij onbekende Gretschen tegenkwam.

Ik bel vandaag even bij me in de buurt om te kijken of er één ligt om even te testen.

Zit er ook een worldmax dealer in de Oost NL?

5150


Daar zeg je inderdaad wat.

@Hans: ik heb al van alles gehad, van ply, steambent, solid, dik, dun etc maar nog geen stavedrum. Vandaar dat ik wat rondkijk en de voor mij onbekende Gretschen tegenkwam.

Ik bel vandaag even bij me in de buurt om te kijken of er één ligt om even te testen.

Zit er ook een worldmax dealer in de Oost NL?


...heb je de Gretsch inmiddels een paar klappen kunnen verkopen ?
***...in-between-drums...***

Hoefnix

Met een beetje geluk rijd ik volgende week langs Ibbenbüren.
Dan stop ik bij Musik-Produkitiv om de snare te proberen, ze hebben een ingeruild exemplaar (binnen de moneyback) voor nog 100 pleuro's minder gereserveerd voor me.


Omhoog