Wie zijn je favoriete drummers?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Leeftijd? Han Bennink!!!

Jazz

Niets, gewoon n ouwe knakker die t nodige heeft meegemaakt.
Heeft niets aan allure ingeleverd.
There is no music without jazz

Maverickje

Taylor Hawkins!

In NL vind ik Niles Vandenberg erg goed

Mart098

Bennie Top.
Geweldige drummer en bovendien een hele aardige vent. Heb meerdere keren met hem mogen optreden. :)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

sixtiek

Taylor Hawkins!
Morgen te bewonderen in de Ziggo Dome, ga je? Ik wel!

Maverickje

Morgen te bewonderen in de Ziggo Dome, ga je? Ik wel!
Helaas niet :(
Was vorig jaar (vooral voor Foo Fighters) op Pinkpop, dus was flink balen dat ze niet konden komen.
De kaartjes voor Ziggo Dome waren hierna onmogelijk te bemachtigen.

Vooral de headline vervanging van de Foo Fighters was erg teleurstellend (Pharrel Williams).
Al was de komst van Triggerfinger wel erg leuk.

Jor

Mijn absolute nummer 1 is Benny Greb! Heb hem twee keer live gezien, jaren geleden bij Musik Productiv toen ik nog niets van zijn bestaan afwist. En in 2013 tijdens een drumclinic in Zwolle.

Verder kan ik Anika Nilles, Chris Coleman & Mike Johnston zeer waarderen. Zeker de manier hoe Mike les geeft vindt ik top, komt op mij over als een sympathieke kerel.


Benny Greb tijdens de clinic in Zwolle.

MoMotje

Enkele van mijn favorieten (in willekeurige volgorde):
Nicko McBrain, Benny Grebb, Brian Tichy, Mike Johnston, Mike Mangini.
Those with an imagination will not go blind if they lose their eyesight

MichelC

Ok, mijn Akiro Jimbo dingskie had hier moeten staan. Sorry, maar blijf er bij: best drummer ever, hoor graag als iemand een betere weet. En ja Peter Erskine etc is ook niet verkeerd.

Nijlpaard

Wat zijn de criteria om te bepalen of iemand beter is of slechter ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drfill

ligt er helemaal aan wat je 'gezien' hebt, en waar je zelf zit..   en 'beste' is relatief..   maar het nivo van de top nu is 'scary' goed..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Walter RS

Voor mij op dit moment denk ik toch echt de drummer van Aborted. Wat een machine is die vent. Komt ook geen druppeltje zweet vanaf :N

https://www.youtube.com/watch?v=aTeAnM7yj9k

Black Page

Wat zijn de criteria om te bepalen of iemand beter is of slechter ?
Mee eens. Techniek, timing, feel, snelheid, complexiteit, beheersing van verschillende stijlen.......????

Akiro Jimbo heb ik technisch gezien latin ritmes zien spelen. Clave linkervoet. ...
Dat was het dan ook.... waarom is hij de beste drummer?

Als je los komt van dat "beste drummer" idee dan ga je je verdiepen in het spel. Akiro heeft hele muzikaal te gekke dingen gedaan.
Luister eens naar een ash shoan.... muzikaal te gek.

My 2cts

67Deadman

Voor mij op dit moment denk ik toch echt de drummer van Aborted. Wat een machine is die vent. Komt ook geen druppeltje zweet vanaf :N


En weet je wat het ergste is. Op 21-02 Komt er in de 013 een voor mij Mega affiche : Kataklysm, SepticFlesh en Aborted.
En ik moet zoals gewoonlijk in het weekend werken   ;(  :'( .

En ze waren ook al in Vosselaar geweest maar toen kon ik ook al niet.

Walter RS

Zonde!! Vind een mega band! Inmiddels al vaker met ze opgetreden ook, barre mannen! Bassist heeft 2 albums van ons afgemixt. Check ff de line up van Stonehenge, das een hele beste! Geen aborted maar wel een hoop andere ruige bands

Rascul

Joe, echt een death metal feestje dit jaar. Voor Immolation en Cattle Decapitation kom ik sowieso al wel m'n bed uit, maar nu komt er nog Dying Fetus, Misery Index en Benighted bij. Meesterlijke lineup, echt.

En agreed, Ken Bedene is te gek, hoewel ik destijds Aborted heb leren kennen via Goremageddon met Dirk Verbeuren op drums. Die sound vind ik stiekem nog steeds het gaafst bij Aborted.

Walter RS

das nog voor mijn tijd.  :')  ik ga sowieso naar Stonehenge. En ik zit er nu ook wel sterk aan te denken om zondag ff naar de 013 te rijden \m/

67Deadman

Joe, echt een death metal feestje dit jaar. Voor Immolation en Cattle Decapitation kom ik sowieso al wel m'n bed uit, maar nu komt er nog Dying Fetus, Misery Index en Benighted bij. Meesterlijke lineup, echt.

En agreed, Ken Bedene is te gek, hoewel ik destijds Aborted heb leren kennen via Goremageddon met Dirk Verbeuren op drums. Die sound vind ik stiekem nog steeds het gaafst bij Aborted.
Zag dat het idd een mooie line up was dit jaar. Laatste keer geweest was in 2004 met o.a  Dismember, Holy Moses, Spawn Of Possession,
Wat een beukende moshpit was dat toen. Die bleef maar doorgaan. Daarna Steenwijk nog in geweest en afterparty op de camping. Nog een paar bijbels aan overgehouden want er was meer dan alleen Death Metal werd er mij verteld. Was echt gezellig daar.

Jazz

Pfoe, dit is echt wel een bevestiging dat ik hier zo'n 2 generaties voor zit.
Het is maar goed dat muziek maken me jong houdt.
There is no music without jazz

Technobeat


Death metal is ook niet mijn favoriete muziekstijl Jazz , maar die gaat meer van pop naar rock en alles wat daar tussen ligt .
Wel vind ik het knap werk van de metaldrummers om minuten lang 2 kloppers op 200+ bpm aan de gang te houden :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Oh zeker ! Dat is echt waanzinnig.
There is no music without jazz

67Deadman

Pfoe, dit is echt wel een bevestiging dat ik hier zo'n 2 generaties voor zit.
Het is maar goed dat muziek maken me jong houdt.
Heb niets met leeftijd te maken denk Jazz. Ik ben van '67 zoals het voor mijn nickname staat en kan met vele muziek stromingen mee maar metal blijft mij toch het meest trekken. Dat gaat gewoon niet weg.

HHBBXX

Heb niets met leeftijd te maken denk Jazz. Ik ben van '67 zoals het voor mijn nickname staat en kan met vele muziek stromingen mee maar metal blijft mij toch het meest trekken. Dat gaat gewoon niet weg.
Same here en mijn nickname zou dan met 65 beginnen  ;) alleen ben ik meer van de prog metal  8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Walter RS

hier ook hetzelfde. ik hou onwijs van goeie jazz en Blues en rock muziek. stevie ray vaughan gary more etc. alleen ik heb gewoon altijd enorm van metal gehouden en zeker om het te spelen! Ik geniet er ook heerlijk van beetje grindcore/deathmetal te spelen  *O*

67Deadman

De extra boost van de grindcore kreeg ik nog van Haemorrhage tijdens de Arnhem Metal Meeting in 2007 in de schouwburg van Arnhem. Daar onder in de krochten van de schouwburg speelde toen deze band en die drummer was met een verbeten trek op zijn gezicht aan het drummen. Dat wilde ik ooit ook nog eens leren.
Geweldig concert, ook visueel. Helaas hebben ze de Metal Meeting in Arnhem maar 4 jaar volgehouden (geldgebrek denk) en daar stonden toch ook Nederlandse topbands als Asphyx of God Dethroned. Daarna is het stokje overgenomen door Eindhoven Metal Meeting geloof ik. Ook geen ongezellig feestje.


Omhoog