Wie zijn je favoriete drummers?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:27

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

zildjianboy

#100
nov 30, 2012, 17:30 Last Edit: jan 13, 2013, 18:32 by zildjianboy
Steve gadd en dijkman  in Nederland *O*

Mike

Steve Judd (Karnivool)
Danny Carey (Tool)
Tomas Haake (Meshuggah)

En m'n absolute favoriet;
Stef Broks (Textures, ex-Exivious, Cube X)
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

nanouk

Naast de meer obvious namen die hier al meerdere malen voorbij zijn gekomen

Jukka Nevalainen



Mijn favo doe-maar-normaal-dan-doe-je-gek-genoeg-drummer

Raymond

Bill Bruford, Jeff Porcaro, Neil Peart, Virgil Donati
Heerlijk die stilte

Rick

Steve Judd en Benny Greb zijn wel favorieten moet ik zeggen!

Nijlpaard

Ik begin steeds meer fan te worden van deze dame :Y


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

djska


Ik begin steeds meer fan te worden van deze dame :Y




Ze speelt goed en is ook aanstekelijk enthousiast, grappig deze jazz vertolking.

Nijlpaard

Ze komt naar Adams drumworld in September *O*.Kijken of ik nog een handtekening kan scoren :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Groove

Thx voor de tip Nijlpaard! Moet je daar kaartjes voor reserveren?
Ze is zeker een van de betere vrouwelijke drummers. Haar Facebook is ook een aanrader, altijd grappig en vrolijk. Heb je trouwens haar uitvoering van Toto's Dave's gone skiing op Joetjoep gezien? Erg goed!

Nijlpaard

Geen idee. Zag het op FB.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Stokmans

Zo dan...


Bluebe

Zeker een zeer goede drummer, leuke foto's en verhaaltjes altijd op Facebook en af en toe reageert ze ook gewoon ;) Mooie stijl van spelen ook, clean en strak.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

Ja hoor, hij wel weer...  -O-



;)

XD30STMXD

Niet echt in een volgorde, maar Shannon Leto ( van Thirty seconds to mars ) staat op nummer 1. Toen ik hem zag spelen dacht ik, dat wil ik ook kunnen!  *)

Verder vind ik Cobus Potgieter echt heel goed, en Jon Larsen van Volbeat.


K4rsdrummer

Voor mij, in willekeurige volgorde:
Josh Freese
Morgan Agren (kent iemand hier die Medley met Fredik Thordendal op gitaar?)  *O*
Gavin Harrison
Virgil Donati
Vinnie Colaiuta
JoJo Mayer

Nijlpaard

Phil Maturano. Prachtige techniek en timing, heerlijke groove, goede leraar en nog een gewone jongen ook :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Stella

Blijf erg onder de indruk van Bryan Devendorf.

hitman

Voor mij is Tico Torres nog altijd de beste drummer, voor zijn passie alleen al op die leeftijd.Sinds hij overgestapt is naar DW,klinkt het nog veel beter vind ik.
Cobus Potgieter is ook steengoed,je moet het maar kunnen.Ook al is hij het meest bekend om zijn covers,het blijft een fantastische drummer.

NathanR

#119
apr 18, 2014, 09:52 Last Edit: apr 18, 2014, 09:53 by NathanReinds
Ben de laatste tijd erg fan van deze drummer. Niet een bekende drummer, wel relatief bekend op Youtube.




drfill

#120
apr 18, 2014, 10:28 Last Edit: apr 18, 2014, 10:36 by drfill
niks zelfingenomenheid met matige drumskills..
gewoon down to earth slap your drumming ego..
daar hou ik van..
[ Invalid YouTube link ]
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

baszuidwijk

Omar Hakim - Toen ik voor het eerst 'Shadows in the rain' hoorde op Sting's album 'Dream of the blue turtles', was ik meteen verkocht.

Stewart Copeland - Dé grote bron van inspiratie tijdens mijn drumjeugd eind 70's en de 80's.

Steve Gadd - Wie heeft er tijdens drumles vroeger niet '50 Ways to leave your lover' gespeeld?

Franklin Vanderbilt - Speelt braaf het werk van Kravitz, maar geef hem de ruimte en ik geniet.

Michael Schack - Wat een baas is dat zeg! Een bron van inspiratie als ik op mijn V-Drums speel.

Lars Nijman - Jaagt als een bezetene zijn droom na en laat zich door niets of niemand stoppen.

Jenslathouwers

#122
aug 18, 2014, 13:12 Last Edit: aug 18, 2014, 13:14 by Jenslathouwers
https://www.youtube.com/watch?v=5qjhivIzL24&list=UU4RkvTgEt-JaYSnpnchMvcA

Favoriete drummer zou ik hem nog niet noemen maar als hij zo blijft drummen als hij ouder wordt kan hij dat misschien wel worden!

EDIT: Ik heb al vanalles geprobeert maar ik krijg het filmpje niet ingesloten, enkel de link  -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

stefan

Zonder twijfel: Benny Greb, Joost Kroon en Richard Heijerman
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Niles Vanderberg , de Drummer van Kensington .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog