Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Ik respecteer je argumenten Tim, maar alle bands waar ik in heb gespeeld tot nu toe hebben de drums een supportieve rol. Het liefst zou ik de muziek ook helemaal volproppen met fills, maar dat gaat ten koste van de opbouw en dynamiek van het nummer. Je drumpartij moet kloppen met de rest van de muziek. Soms is een simpele 4/4 "BOEM - TAK" meer dan genoeg, en soms kan je een groove helemaal volproppen met ghostnotes, accent(verleggingen), en om de vier maten een daverende fill spelen.

Dat wil niet zeggen dat je niet creatief moet zijn. Je moet het maximale eruit kunnen halen wat de muziek te bieden heeft. Dat de drums de basis van de band is betekend het niet dat het op de achtergrond is en totaal niet aanwezig. Je kan het een beetje zien als het bouwen van een huis. Je begint toch ook niet eerst het dak te bouwen, en als laatste het fundament neer te leggen.

Luister naar wat de rest van de band doet. Speel de accenten in de gitaar partijen mee, pak sommige ritmische stukken uit de zangpartijen mee. Zorg dat wat de band neerzet als een malle grooved, dat alles gewoon klopt! Als je alles volpropt met zoveel mogelijk noten en maffe grooves wat niet terugkomt in de zang of gitaren, heeft het geen connectie met de rest van de muziek.

Dat is mijn respectievelijke mening.  :Y

Harre

De term 'smaak' is hier erg van toepassing op jullie beide meningen en daarnaast is het voor de band waarin je speelt een kwestie van kiezen. Als je in een band zit waar de meerderheid niet op allerlei ingewikkelde dingen zit te wachten ga je vanzelf minder spelen of een andere band zoeken. Hetzelfde geldt dan uiteraard voor een band waarbij de meerderheid van de leden wél die ingewikkelde dingen verwacht en jij ze als drummer niet speelt. Conclusie: jullie zitten allebei in de goede band...  8)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dribbel

 :Y ik ben met Harre.

tijdens een clinic met Mike mangini vertelde hij,dat hij ooit met Vai speelde.
En dat hij ondanks dat hij behoorlijk z'n best deed om het nummer te bouwen, en met z'n tijd ook een stevige solo of fill mee te spelen, Vai toch vond dat het allemaal wel meer mocht zijn....
Kortom zei die, hij had het hele nummer bijna alle noten meegespeeld en meneer Vai was tevreden.

Dit is wel een extreem voorbeeld, maar muziek is ook echt smaak.
Sommigen van ons zouden het "noten-poepen" vinden en voor anderen is het helemaal geweldig.

Maar voor de meeste muziekstijlen geld denk ik echt wel dat je een opbouwende rol hebt.
En waar niet in elke passage 2 fills passen.

Ik probeer de stijl en de sfeer te pakken van het nummer, en probeer dan met subtiel noten toch een interessante partij te maken, en overgangen "aan te kondigen"
Dat kan ook met een daverende tom partij, maar meestal is een accent al wel genoeg.
Als de stijl erom vraagt ga ik wel ff los .... *O*
Yamaha recording & sabian

Murgen

Het is zeker een kwestie van smaak maar op een forum ook van juist formuleren. En trust me, ik ben op het oude forum regelmatig in flamewars beland. Daarom nog een keer heel voorzichtig mijn stelling: als je een nummer beluistert en je wordt helemaal gek van wat de drummer doet dan doet ie het voor mij verkeerd.

Twee voorbeelden: Naar mijn mening fout: de originele single opname van Procol Harum: Whiter shades of Pale. Draken van standaard-fills. En iets wat ik wel lollig vind is Blondie met Heart of Glass waarin de drummer in het uittro alles uit de kast trekt wat ie aan fills kent.

Tenslotte hangt het idd van de band af maar ik ben het met Rick eens. Een drummer legt het fundament. Nou ben ik een hele erge hobby drummer met als handicap dat ik als zzp'er momenteel amper aan drummen toekom en alleen nog kan repeteren met een dweilband en ook daar is het slagwerk dienend.

Maar als ik de mogelijkheid had gehad om eerder met drummen te beginnen dan was ik richting Ian Mosley (Marillion) gegaan, een prog-drummer die muzikaal drumt.

Fijne Kerst!
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

groovemaker

#79
dec 20, 2011, 12:20 Last Edit: dec 20, 2011, 12:22 by Mcdrummer4live

Ik ben het wel eens met de post van Robert Jan, dat we inderdaad wel moeten oppassen dat we niet elkaar smaak in de zeik zetten.

Ik erger mij op een 1 of andere manier aan deze drummer;

[ Invalid YouTube link ]

Het 'shinen' vind ik een beetje to much. En ik kan mij op een 1 of andere manier niet vinden in zijn drums...




Kom er misschien wel erg laat mee, maar ik vindt deze gast z'n techniek niet fantastisch...
If it's too Loud you're too old!

dunDaan

Ik kan me aan een aantal dingen storen:

Ten 1e: drummers die niet in dienst van de muziek drummen. Het is al eens vaker naar voren gekomen in dit topic, maar er zijn inderdaad van die gasten die hele nummers volproppen met het ene na het andere technische hoogstandje, en daardoor het hele nummer verkrachten. Zo heb ik eens ooit een band het nummer Not an Addict van K's  Choice zien coveren. Als er één nummer is dat je heel basic moet spelen dan is het dat wel, maar de drummer zat maar te stoeien met 16-en voor de tel en na de tel, en fills van 38 minuten. Koude rillingen over mijn rug .......... 8)7
Ten 2e: gasten die geen respect hebben voor hun spullen. Noem het afgunst of jaloezi, maar ik kan er dus echt niet tegen wanneer iemand zijn dure DW or Pearl over het podium laat vliegen. Dan kun je nog zo'n mega-ster-status hebben, dan ben je mijn respect kwijt :N
Ten 3e: noem het nogmaals jaloezi ofzo, maar als ik van die gasten zie die amper een goede noot kunnen spelen en dan een peperdure kit onder hun reet hebben dan gaan me ook de haren recht overeind staan. Laatst zag ik op joetjoep ook zo'n filmpje (is hier volgens mij ook al eens gepost) van een Duitser, die nota bene een eigen drumschool zou hebben, met een dikke DW, terwijl die kerel echt zo uit-de-maat-als-het-maar-zijn-kan aan het spelen was. Arrrrrgggggggggg  :6
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Nlz


Ten 1e: drummers die niet in dienst van de muziek drummen. Het is al eens vaker naar voren gekomen in dit topic, maar er zijn inderdaad van die gasten die hele nummers volproppen met het ene na het andere technische hoogstandje, en daardoor het hele nummer verkrachten. Zo heb ik eens ooit een band het nummer Not an Addict van K's  Choice zien coveren. Als er één nummer is dat je heel basic moet spelen dan is het dat wel, maar de drummer zat maar te stoeien met 16-en voor de tel en na de tel, en fills van 38 minuten. Koude rillingen over mijn rug .......... 8)7


Vast geen koude rillingen van genot?  *D

Je ziet het ook vaak in de filmpjes van van die showkikkers op YouTube, sticktricks en 32en die je om de oren vliegen terwijl er helemaal niet gelet wordt op wat het nummer wat ze "coveren" nou eigenlijk doet qua opbouw. Ze zouden dat soort filmpjes moeten verbieden! Of klink ik dan te veel als een Koreaanse dictator?  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Tim Zuidberg


Laatst zag ik op joetjoep ook zo'n filmpje (is hier volgens mij ook al eens gepost) van een Duitser, die nota bene een eigen drumschool zou hebben, met een dikke DW, terwijl die kerel echt zo uit-de-maat-als-het-maar-zijn-kan aan het spelen was. Arrrrrgggggggggg  :6


Deze:
http://www.youtube.com/watch?v=vCxx62mwCbw

FoREVer


Deze:
http://www.youtube.com/watch?v=vCxx62mwCbw


Ja deze  :D :D :D :D

Ik lag me kapot om deze kerel, bedoel maar hij concentreert zich helemaal maar zit er hélémaal naast

BTW misschien is dit wat makkelijker
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Robert-Jan

#84
dec 22, 2011, 11:04 Last Edit: dec 22, 2011, 11:05 by Robert-Jan
Ik 'erger' me aan degene die de drumpartijen van last christmas heeft gemaakt..
Iedere keer die crash op de 2.. Hou op!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Dat is zo'n "hoe snel kan ik de radio op een andere zender zetten"- nummer.  Maar ik kan me je irriratie wel voorstellen.

@ Tim & AEDrums: iinderdaad, dat is 'm. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Harre


Ik 'erger' me aan degene die de drumpartijen van last christmas heeft gemaakt..
Iedere keer die crash op de 2.. Hou op!

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE... Ik had al een enorme hekel aan het nummer en het enige wat ik nu nog hoor is die crash...

RJ, bedankt!

:P
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE... Ik had al een enorme hekel aan het nummer en het enige wat ik nu nog hoor is die crash...

Same here...  :F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

Ik snap totaaal niet wat jullie bedoelen, voorbeeldjes aub ^^

Nlz

Really? Waar is je algemene ontwikkeling? Hoe slecht ook, het nummer hoort nou eenmaal bij kerst vrees ik. Joeptjoep kan je vast verder helpen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Dribbel

Deze... :X

Yamaha recording & sabian

NathanR

Ah ik begrijp nu wat jullie bedoelen! Het liedje ken ik overigens wel :)

Nlz

Ik kon me al niet voorstellen dat je al die jaren met kerst onder een steen had geleefd  8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR


Ik kon me al niet voorstellen dat je al die jaren met kerst onder een steen had geleefd  8)


''Als de donkere dagen aanbraken kroop hij vaak onder zijn steen''

FoREVer


Deze... :X




Ik zat weer helemaal verkeerd, Hoorde niks van die crash moet ik ook maar de goede luisteren  :P  8)7

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

ArcticLight


Ik zat weer helemaal verkeerd, Hoorde niks van die crash moet ik ook maar de goede luisteren  :P  8)7



Wauw! Echt wel Heavy Metal! 8)7

FoREVer


Wauw! Echt wel Heavy Metal! 8)7


Ja hè, hier niet de drummer waar ik me aan erger maar de band die beweert dat dit metal is  :P 8)7
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

jamsmurf

Eens.. dit is geen metal! Eerder wat poppy geneuzel.

Paintpro

Misschien als ze de originele metal wilden benaderen?

krzje

Mensen, ten eerste allemaal een gelukkig nieuwjaar!  *O*

Ik zit net dat filmpje van die duitser te kijken, en ik wil niet lijken alsof ik het opneem voor de duitsers maar!

Kan het niet zijn dat die kerel zn monitor niet gelijk loopt met de muziek die wij te horen krijgen? :P

Want mijn god zeg, dit kan toch echt niet :D
Yamaha YD-Serie a-kit <> Yamaha DTX550k

Omhoog