Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Headshrinker


Wat Neil Peart af en toe loopt te neuzelen over dat hij random licks doet zonder tempo en dat hij maar doet wat in hem opkomt, zónder vaste groove heb ik zoiets van.... Juist.

Snap ik (denk ik). NP komt op mij ook niet over als 'spontaan'. Ik kan zijn studiopartijen dromen (niet spelen...) en hoor zelden dat hij daarvan afwijkt bij optredens.

MattHelders



Waar ik wel heel blij van word is Benny Greb. Wat kan die man grooven!


Helemaal mee eens! Benny is the man ;)

Bert koncept

Ik vind Lars Ulrich mijn minst favorite drummer, heb totaal niks met de beste man zijn spel. Ik heb hem een paar keer aan het werk gezien en dat klonk bij momenten behoorlijk rommelig. Verder erger ik me soms aan drummers die hun materiaal niet verzorgen.

Joris


Ik vind Lars Ulrich mijn minst favorite drummer, heb totaal niks met de beste man zijn spel. Ik heb hem een paar keer aan het werk gezien en dat klonk bij momenten behoorlijk rommelig. Verder erger ik me soms aan drummers die hun materiaal niet verzorgen.


Die nieuwe metallica met Lou Reed klinkt me ook weer een partij matig, niet normaal. Zelfs een simpel traag 4/4 ritme klinkt helemaal nergens naar.

Bert koncept


Die nieuwe metallica met Lou Reed klinkt me ook weer een partij matig, niet normaal. Zelfs een simpel traag 4/4 ritme klinkt helemaal nergens naar.


10 seconden, langer kon ik daar niet naar luisteren.

Erik


Die nieuwe metallica met Lou Reed klinkt me ook weer een partij matig, niet normaal. Zelfs een simpel traag 4/4 ritme klinkt helemaal nergens naar.


Metallica heeft sinds the Black Album alleen nog maar troep afgeleverd. (Garage inc buiten beschouwing gelaten).
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Dr.Funkensteyn

Dennis Chambers zien en horen spelen bij Scott Henderson vd week en helemaal gek worden van de schrijnende arrogantie waarmee hij op het podium zit en op ongeveer 30% van zn kunnen zit te spelen en ook zeker qua inzet. Snap best dat als je -tig shows per jaar geeft en van jetlag naar jetlag leeft en de beste fusionmuzikanten begeleidt je in Zoetermeer met SH niet denkt....ik zal es ff stevig uitpakken, maar had wel op meer gehoopt. Hoogtepunten???...een bizar goede versie nummer van Herbie Hancock en "the chicken" waarin Chambers liet horen hoe bizar goed zijn techniek, timing en gehoor is! Hij weet zóóó goed wat en hoe een aanslag op dat moment het best klinkt en gespeeld moet worden   :Y
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

jamsmurf

*schopje*

Ik kan me ergeren aan niet ergonomische opstellingen waarbij je denkt; 'hoe kan je daar in vredesnaam mee spelen'? Of een zekere houtigheid in het spel..pfff.

Namen? Meg Ryan, die ook al eerder genoemd is. Zij heeft beide  :6

En ook eerder genoemd: Benny is de man  :Y

Nickk

Ik heb geen drummers waar ik me aan erger. wel drummers waar ik gewoon niet van kan genieten. Thomas pridgen bijvoorbeeld. (al vond ik hem in het begin bij the mars volta wel erg goed) Verder kan ik blijven kijken naar drummers als teddy campbell, aaron spears en de al eerder genoemde benny greb

zildjianboy

hier erger ik me aan :S wat een dom ventje is dit toch .......



Jochem


hier erger ik me aan :S wat een dom ventje is dit toch .......




Dit topic heet Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Erik


hier erger ik me aan :S wat een dom ventje is dit toch .......





Terwijl zijn drumkunsten in dit filmpje nog niet eens van enorm lage kwaliteit zijn. Maar...het blijft gewoon een eikel, daar ben ik het met je eens.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Rick


Terwijl zijn drumkunsten in dit filmpje nog niet eens van enorm lage kwaliteit zijn. Maar...het blijft gewoon een eikel, daar ben ik het met je eens.


Erg veel stelt het ook niet voor. Het zelfde patroontje gevarieerd en een bonham triplet (R-L-Bass). Beetje jammer.

Erik

Beter iets simpels goed doen, dan iets moeilijks verneuken. Als iedere drummer zich hier aan zou houden zou er minder geprutst worden. (geldt overigens voor alle muzikanten)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Murgen

Je ergens aan ergeren is zonde van de tijd. Wel vind ik het altijd jammer als een drummer overduidelijk teveel speelt. Less is echt more. Maar in iedere 4 maten een fill of accent is voor ieder mens teveel.

Liever geniet ik van drummers zoals Steve Gadd, die op 50 Words of Snow zo briljant speelt ..
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

rtniels


Terwijl zijn drumkunsten in dit filmpje nog niet eens van enorm lage kwaliteit zijn. Maar...het blijft gewoon een eikel, daar ben ik het met je eens.


Er staat ergens een filmpje op youtube waarin Bieber een pearl reference van het podium schopt, maar ik vind het niet meer ...


NathanR

In dit filmpje doet dhr Bieber weer dezelfde 'solo'.



Ruubke

En daar maakt hij er een bende van..
Waarschijnlijk is dat ook het enige wat hij kan produceren met een drumstel  :X

Technobeat


En daar maakt hij er een bende van..
Waarschijnlijk is dat ook het enige wat hij kan produceren met een drumstel  :X


En niet alleen met een drumstel ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick

Misschien gaat dit weer een karmapunt-oorlog worden, maar kunnen jullie je ook ergeren aan drummers die met een bekkenset aan komen zetten zoals bijvoorbeeld

14" aax hats
15" k crash
22" k dark ride

Zijn niet de goedkoopste bekkens, en ik vind de sound van de hats totaal niet met de andere bekkens overeen komen. Naast dat er een enorm verschil zit tussen een 15" als grootste crash en een 22" ride. Was ik eerder voor een 16" crash en een 20" ride gegaan, met een iets meer donkere set hihats. Voor minder geld had je een prachtset Dirils of Masterwork bekkens gehad. Maar wie ben ik!

Ik snap natuurlijk dat smaken verschillen, uiteraard. Maar ik heb zelf echt nagedacht over mijn bekkens, wat voor thema/character wil ik hebben, en past het bij elkaar? Wie deelt mijn frustraties?

ArcticLight

Ik snap je frustratie niet helemaal... Je ergert je aan zulke sets omdat je ze niet bij elkaar vind passen?

Rick


Ik snap je frustratie niet helemaal... Je ergert je aan zulke sets omdat je ze niet bij elkaar vind passen?


Jij vindt dat wel bij elkaar passen?

ArcticLight

Hoho dat heb ik niet gezegd! :+ Tja het is een ongebruikelijke combinatie en het zou zeer zeker ook niet mijn keuze zijn, maar als een drummer mij vertelt dat ie er serieus over na heeft gedacht dan respecteer ik dat, ook al vind ik het zelf voor geen meter klinken. Krijg ik echter de indruk dat ie gewoon wat willekeurige bekkens bij elkaar heeft geraapt, dan vind ik het inderdaad een frustratiepuntje.

Rick


Hoho dat heb ik niet gezegd! :+ Tja het is een ongebruikelijke combinatie en het zou zeer zeker ook niet mijn keuze zijn, maar als een drummer mij vertelt dat ie er serieus over na heeft gedacht dan respecteer ik dat, ook al vind ik het zelf voor geen meter klinken. Krijg ik echter de indruk dat ie gewoon wat willekeurige bekkens bij elkaar heeft geraapt, dan vind ik het inderdaad een frustratiepuntje.


Daar sla je de spijker op zn kop!

Erik

ach dat moeten die lui zelf weten. Smaken verschillen. Zo zullen er ongetwijfeld ook mensen zijn die de combi broccoli met pindakaas geweldig vinden. Als dat lekker vinden is dat toch prima? Gewoon maar bij elkaar gegooid zonder na te denken of goed doordacht, het blijft smaak.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Omhoog