Paiste Topic

Gestart door Air Piet, sep 26, 2011, 17:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Favoriete bekken-reeks Paiste?

101
201
PST-3
PST-5
Alpha
Black Alpha
Noise Works
2002
RUDE
Giant Beat
Signature
New Signature
Traditionals
Twenty
Alpha A (Voorloper huidige Alpha)
Sound Formula
Combinatie van meerdere series. (als je bijvoorbeeld van een reeks een crash goed vind klinken en van een andere reeks een china)
302
502
602
802
505
3000
Dimension
Innovation
Paiste Stambul
Omlaag

Hammar

#150
jun 06, 2014, 18:35 Last Edit: jun 06, 2014, 18:38 by Hammar
https://www.youtube.com/watch?v=KlFd-2hEDXw&feature=youtu.be

Zeer betaalbaar, goed alternatief voor de Masterwork troy?

Geischa

Eerder een goedkoper alternatief voor de 2002!

Hammar

Jah waar! Maar......gaan ze een beetje lang mee, dat horen we pas over een tijdje vrees ik.

patrick76

Ik ben er wel heel nieuwsgierig naar. Maar nog steeds niet bij de plaatselijke drum shops te horen.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Robert-Jan

#154
jun 06, 2014, 20:43 Last Edit: jun 06, 2014, 20:49 by Robert-Jan
Die ride heeft wel een hoge pitch zeg ..hmm

Dit filmpje vind ik wat fijner luisteren qua bekkens..niet zo n enorme bak laag erbij zeg maar ;)

Paiste PST 7
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Geischa

Ik heb een set Light hats en ride en thin crashes hangen, heel tof, komt gevaarlijk in de buurt van de 2002's
Iets minder fel dan in het filmpje.
Duurzaamheid zal moeten blijken idd...

baszuidwijk

Zat op de website van Paiste dit vergelijkend filmpje te bekijken en ben helemaal fan van de Signature Dark Energy.



Harre

Even de link plaatsen zonder gebruik te maken van de bovenstaande Youtube knop ;)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

baszuidwijk


Technobeat


Goede Paiste promo video , mooie overgangen en ruim aanbod voor verschillende muziekstijlen :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

patrick76

Die Twenty hihat lijkt me wel wat. :)
Word wel tijd voor een update aangezien er weer nieuwe series zijn.
Wel een heel goed filmpje.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Star

#162
nov 01, 2014, 11:35 Last Edit: nov 01, 2014, 11:38 by Star
Heb nu al een tijdje de PST7 serie en moet zeggen ze bevallen mij prima!
De ride doet wel onder voor de rest van de set, maar heb een mooie Dimensions 20" dry ride weten te bemachtigen.

De bekkens worden wel erg snel zwart, maar goed als dat het enige is  ;)
Heb ook opnames met mijn band teruggehoord en de bekkens klinken ook erg goed op die opnames.



Foto is gemaakt met telefoon vandaar mindere kwaliteit.
Dixon drums & hardware.

Black Page

Mooie setup hoor. Erg benieuwd hoe die dimension klinkt.

Star


Mooie setup hoor. Erg benieuwd hoe die dimension klinkt.


In onderstaande link staat ook een link naar een filmpje (2e you tube link)

http://www.paiste-only.com/paistewiki/index.php?title=Dimensions_20%22_Dry_Ride
Dixon drums & hardware.

Joris

Ik heb nog een nieuw zwart Paiste T shirt in XL, liefhebbers? Ik doe er niks mee, voor gratis!

Marco

Singnature Dark Energy is mijn favoriet

drfill

en vergeet de 2002 (black) Big Beat serie niet..  hele veelzijdige crash/ rides die ook echt goed klinken
als ride en als crash ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

FreeFloater

en vergeet de 2002 (black) Big Beat serie niet..  hele veelzijdige crash/ rides die ook echt goed klinken
als ride en als crash ..
Ik heb zelf sinds kort een 21" 2002 Big Beat. Mooi geluid en een snelle response. Voor een ride vind ik 'm net te licht en te veel 'wash' hebben (is uiteraard persoonlijk). Ik gebruik 'm als crash en om te 'crash riden'.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

drfill

ik zou eens een meinl cymbal tuner (net na de cup) proberen, op zo'n cymbal.. krijg je iets minder wash en iets meer stick..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

FreeFloater

Wat grappig, ik kende die cymbal tuners helemaal niet. Net even een filmpje gezien. Het haalt inderdaad de wash weg denk ik, waardoor je mee stok definitie gaat horen. Ik heb mijn big beat overigens gekocht om als crash te gebruiken. Ik houd persoonlijk toch meer van de zwaardere ride bekkens (ik heb zelf een Signature dry heavy ride). Mocht ik om een of ander reden de Big Beat een keer als ride willen gaan gebruiken, dan is zo'n cymbal tuner een idee.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

patrick76

Ik heb een vraagje over de 2002 6" cup chime, 6" bell chime en de 6" accent cymbal.
Welke heeft de mooiste of kortste ping?
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

FreeFloater

Op de website van Paiste (www.paiste.com) kun je van elk bekken goede geluidsopnames beluisteren. Ik weet dat een opname iets afwijkt van wat je in werkelijkheid met je oren zou horen, maar het geeft wel een goede indruk van welk geluid je kunt verwachten. Je kunt bij het afluisteren voor de optie kiezen 'add to soundroom'. In de 'soundroom' kun je vervolgens gemakkelijk de gekozen bekkens beluisteren en met elkaar vergelijken.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

patrick76

FreeFloater, de modellen waar ik het over heb staan niet meer op de site van Paiste.
Deze modellen worden hoogstwaarschijnlijk niet meer gemaakt.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

drfill

dan gewoon intiepen op youtube..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog