Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

die walnut mapex ?
Ik weet niet precies wat het is... Die snare zag er geweldig uit, maar qua sound bleek het niet mijn ding. Heb er verschillende vellen op geprobeerd. Controlled Sound bleek wel een soort 'match made in heaven', maar het werkte gewoon niet voor mij.

misschien hou je meer van metaalsound dan ..
Ik denk dat dat het is...

Maar sluit me zeker niet af voor houten snares hoor! Hou mijn ogen weer open voor een houten snare :D
If it's too Loud you're too old!

Hoefnix

#576
apr 24, 2015, 20:09 Last Edit: apr 24, 2015, 20:17 by Hoefnix
Vandaag een oud beestje weer netjes opgeknapt, een stalen Royal, die is weer 99,9% origineel. Eén van de schroeven is niet origineel :(.
Ik ben blij met het resultaat van vandaag, dus tijd om de snares in de oefenruimte eens te showen :)



Op de foto ontbreekt nog een Ludwig Supra en 3 zelfbouw snares ( 12" mahonie, 13" mahonie en 14" walnoot staveshells van koko).
En nog een paar projectjes: cocktaildrum, concert snare en ballad snare.


groovemaker

Wauw das een vette verzameling! *O*
If it's too Loud you're too old!

drumslet

Mooie snares Groovemaker!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

jamsmurf

Het merk Drum Gear kwam al eens eerder voorbij. Mezelf vorige week een 13x7 brass snare cadeau gedaan. S-hoops erbij en hij is fijn!
Check t filmpje...
Oh ja: die side snare is een Pearl Firecracker 10x5.


Black Page

Op de foto ontbreekt nog een Ludwig Supra en 3 zelfbouw snares ( 12" mahonie, 13" mahonie en 14" walnoot staveshells van koko).



Die laatste drie zijn nou net diegenen die ik graag wil zien;-) ook zijnde een eigenaar van een koko snare. Ik geloof dat Geischa de andere heeft laten afbouwen...
Volgens mij heb ik wel eens laten weten, dat ie geweldig klinkt :-). Laat ik hem nog een keer posten...

Verder heb ik van Worldmax een imitatie black beauty en walnoten stave. Die walnoten heb ik de edges laten doen bij Thijs vd Heijde. Over de noodzaak van goede randen gesproken.

Tweede foto: dit ding zelf in elkaar gezet. Maple ketel (13 * 4) van JZ. De edges laat ik ooit nog een keer doen. Vanwege de afstand zoek ik alleen nog een adresje in omgeving Rotterdam.







Crashtestdrummie

Vandaag een oud beestje weer netjes opgeknapt, een stalen Royal, die is weer 99,9% origineel. Eén van de schroeven is niet origineel :(.
Ik ben blij met het resultaat van vandaag, dus tijd om de snares in de oefenruimte eens te showen :)



Op de foto ontbreekt nog een Ludwig Supra en 3 zelfbouw snares ( 12" mahonie, 13" mahonie en 14" walnoot staveshells van koko).
En nog een paar projectjes: cocktaildrum, concert snare en ballad snare.


Bijzondere, veelzijdige collectie Hoefnix!
Ik zie op de foto twee snares die me opvallen

De oranjekleurige mapex saturn; ik had een volledige set in 20*14 bass, 10*8,12*8 toms , 14 Floor en 14*5 snare.

Volgens mij is het een waxlaag over de ketels. De ketels zijn een hybride van maple en mahonie
Dat was een heerlijk klinkend setje dat ik tot mijn spijt heb verkocht..ben benieuwd of dat aan jou is geweest (?)

De bordeauxrode premier genista: heb hem zelf ook (echt waar, maar dan in het blauw); lekker korrelige en fel snijdende trommel met prettig snarenmechaniek .

Ben nieuwsgierig naar jouw zelfbouw projecten. Is aanstekelijk...lijkt me leuk zelf ook eens te gaan hobbyen

havezet

Het merk Drum Gear kwam al eens eerder voorbij. Mezelf vorige week een 13x7 brass snare cadeau gedaan. S-hoops erbij en hij is fijn!
Check t filmpje...
Oh ja: die side snare is een Pearl Firecracker 10x5.

Die snare klinkt inderdaad erg goed :)) Gefeliciteerd met je aankoop

Technobeat


idd , erg lekkere snare Jamsmurf :Y  :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

#584
aug 26, 2015, 10:12 Last Edit: aug 26, 2015, 14:28 by HHBBXX Reason: Plaatjes deden het niet goed
Nu ik een paar snares heb wil ik ze hier ook maar eens laten zien:

Tama Royalstar






Pearl ELX Export series, purple to black of zo:




Met een Remo silentstroke erop, deze gebruik ik om mijn rudiments te oefenen. Hoeft niet iedereen te horen  ;)


Verder heb ik dan nog de standaard snare van de Mes kit die ik gebruik, maar daar heb ik geen foto van. Ik gebruik de Tama nu in mijn kit en dat bevalt me prima.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

dunDaan

De plaatjes van de Tama doen het wel, de andere niet.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

HHBBXX

De plaatjes van de Tama doen het wel, de andere niet.
Hmm, bij mij wel en ik heb ze op dezelfde manier toegevoegd vanaf dezelfde bron, dus dat is raar.
Hebben anderen dit probleem ook?

Net even naar de code gekeken, maar ik zie geen verschl tussen de code voor de plaatjes van de Tama en die van de Pearl... Geen idee dus, wel jammer.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Paul

Hier doen ze het gewoon hoor (en elders op het forum ook bij mij). dunDaan, ff ctrl+F5?

Harre

Hier werken ze ook gewoon  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Same here , de *D Tama ( i love chrome .... ) en de paarse Pearl zijn beide te zien :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

Raaarrrrrr. Nu ik thuis zit zie ik wel alle plaatjes, op het werk niet  8)7
Mooie ketels. Die tama is echt goed opgeknapt  :Y
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

havezet

Ook maar eens een familiefoto...



v.l.n.r
Pearl Kapur Special Edition (14x6.5 - Kapur)
Yamaha SD493 (14x3.5 - Brass)
Mapex BlackPanther (14x5.5 - Maple)
Mapex BlackPanther Nomad (13x6 - Brass)
Mapex BlackPanther Maple Cherry (12x7 - Maple+Cherry)





Technobeat


Mooie gevarieerde familie heb je Havezet *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Mooi setje snares havezet  :Y

Joris

Doe mij die Maple black panther maar  :Y 

drumslet

Mooi DW snare op de kop getikt! Paar onderdelen zijn alleen niet meer origineel, dus zodra dat vervangen is volgt de foto. Het is een snare van voor 1996. Heb contact met DW gehad, maar ze konden a.d.h.v. het serienummer helaas niet meer de gegevens boven water krijgen.

Maar ik ben er blij mee!!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Star



Mijn snares.

Van boven naar beneden.

Mapex Mars 14" x 6.5"
Mapex Armory 14" x 5.5" (The Tomahawk).
Mapex Saturn 13" x 5.5"
Mapex Deep Forest 10" x 5.5"
Dixon drums & hardware.

Hoefnix

Mooie series snare drums! Welke is je favoriet?

Mapex fan?

Star

Mooie series snare drums! Welke is je favoriet?

Mapex fan?
Thanx!

Vind de Saturn en de Deep Forest erg lekker klinken.
De Armory / Tomahawk heb ik net daar nog even mee spelen.
Dixon drums & hardware.

Hoefnix

Klopt die Saturns klinken erg goed, ik heb er ook zo één gehad.

Omhoog