Bass uit je bassdrum

Gestart door groovemaker, feb 03, 2012, 15:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Pinstripe ben ik niet zo'n mega fan van op bass.

Powerstroke is een goed vel, niet te vergelijken met "remo" fabrieksvellen. Daarmee komt je bassdrum echt niet tot zijn recht.

Emad, het mooiste, maar natuurlijk ook het duurst.


Kortom:

Wat wil je er voor geven en wat is je smaak? persoonlijk ben ik voor de powerstroke gegaan. Die bevalt opzich goed met een beetje extra demping.

groovemaker

Als ik dit hoor is dus de powerstroke 3 de meest allround vel?

Ik vindt het niet erg om iets extra neer te leggen voor een EMAD als dat echt zo veel verschilt met de Powerstroke.
Is Powerstroke 3 trouwens dubbel- of enkellaags?
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Wordt wel eens gezegt, maar daar druf ik geen uitspraak over te doen.

Is een kwestie van smaak. sommigen vinden het te, anderen vinden het precies goed.

De ps3 is een enkellaags vel met een plastic dempring aan de binnenkant. Een beetje extra demping vind ik altijd wel prettig.

groovemaker

Dus het is bijna hetzelfde als wat ik er nu op heb(zie foto's)?
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Het idee wel, de uitwerking niet denk ik.

animal

Het vel wat je nu op je bassdrum hebt is een Remo PS3 hoogstwaarschijnlijk UX, dus niet de US(A) versie.
Remo UX vellen worden gefabriceerd in China, de vellen zijn van iets mindere kwaliteit, dunner, dan de Remo's die in de USA worden gemaakt. Doordat het vel dunner is "flodderen" ze bij lage stemming eerder dan de Remo's uit de USA.

Jenslathouwers

ik heb momenteel de emad 2 op men kick liggen en ik had nooit gedacht dat ik zo'n prachtige klank uit men kick zou krijgen. ik heb geen ervaring met het ps3 vel heb ik geen ervaring maar als ik ooit nog een nieuw vel nodig heb voor men kick (en ik zal ooit een nieuw vel nodig hebben ) dan ga ik blindelings trug voor de emad...

ik denk dat die zijn geld meer dan waard is... met de meeste basdrumvellen heb ik het gevoel dat ik geld uitgaf zonder een basdrum klank voor in de plaats te krijgen... dat gevoel had ik met de emad absoluut niet !!

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

De extra attack wordt veroorzaakt door de Falam Slam. Naar mijn mening verpesten die dingen het hele geluid, wat alleen fijn is als je snelle metal speelt en de attack belangrijk is.
Een fabrieksvel i.c.m. een Falam Slam zorgt gegarandeerd voor een plastice tik en geen laag, zeker als het fabrieksvel al wat ouder is.

Als je alle tips combineert zul je versteld staan van de klank uit je bassdrum: Powerstroke 3, traditionele klopper, en mocht je toch een patch willen ter bescherming van je vel dan raad ik je de doorzichtige patch van Evans aan. Dat is maar een dunne sticker die, in tegenstelling tot nagenoeg alle andere patches die voor extra attack zorgen, nauwelijks het geluid verandert en toch erg sterk is.

Joris

Als je zo'n dikke vilten klopper hebt lijkt me zo'n patch ook wel overbodig trouwens.

Paul

Helemaal waar.

Dezain

Als je zonder zo'n Falam Slam o.i.d. speelt met een rubberen klopper (bijv die van een Pearl Eliminator) beschadig je dan het vel niet?


En bij een EMAD zit er al een demping ring in, hoef je dan in de ketel zelf niet meer te dempen om het nog wat lager te krijgen?
Experience is the name people give to their mistakes.

harmen 18

Bij plastic wel, bij rubber minder lijkt mij zo.


Dat is smaak, maar het is wel een van de weinige vellen die naar mijn idee dan ook wel goed klinkt.

Dezain

Aaah, oké. Bedankt.

En het reso vel dan? Wat is daar een lekkere vel bij?
Experience is the name people give to their mistakes.

Paul


Als je zonder zo'n Falam Slam o.i.d. speelt met een rubberen klopper (bijv die van een Pearl Eliminator) beschadig je dan het vel niet?

Voor zover ik kan vinden heeft Pearl geen rubberen klopper? Alleen maar plastic of vilt.


En bij een EMAD zit er al een demping ring in, hoef je dan in de ketel zelf niet meer te dempen om het nog wat lager te krijgen?

Geen demping gebruiken (gedempt vel kan wel) en eventueel geen gat maken in het resovel, dan blijft er het meeste klank over van de bass, klinkt voller.
Als je gaat dempen blijft er vaak alleen maar een doffe "tik" over zonder veel laag.

Air Piet

Vet topic dit. Ik lees gaarne mee. Ken dat?  *O*

Robert-Jan


Als je zonder zo'n Falam Slam o.i.d. speelt met een rubberen klopper (bijv die van een Pearl Eliminator) beschadig je dan het vel niet?


En bij een EMAD zit er al een demping ring in, hoef je dan in de ketel zelf niet meer te dempen om het nog wat lager te krijgen?


ik speel al 10 jaar+ met een emad als slag en tegen het front vel een evans eq pad..voor mij een gouden combi.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dribbel

Ik heb een Powerstroke Pro als slagvel, dat is het antwoord van Remo op de emad....
Die bevalt mij erg goed!
En een PS 3 als reso.
Voor de rest  geen demping in de ketel.
En ik mic in de ketel mbv de Kelly Shu systeem.
Yamaha recording & sabian

ddrsonor

Ik gebruik een Evans EQ3 als slag en powerstroke als reso met relatief klein gat van 4" Als demping een klein handdoek, los in de ketel die net het slag en resovel aanraakt. Tot nu toe alleen maar complimenten van verschillende (geluids)mensen over het basdrum geluid.

Dezain

@Paul
Oooh, dus het is plastic of vilt bij de eliminator. Het voelt aan als rubber namelijk. Mijn excuses.
Dus beter gebruik ik wel een Falam Slam o.i.d. omdat ik zo het vel kan geschadigen?


Oke, bedankt voor de reacties allemaal!
Experience is the name people give to their mistakes.

Air Piet

Als ik een patch gebruik is het iig zo'n evans EQ patch.  Die zijn vrij dun en toch slijtvast. Bovendien krijg je hier niet extreem veel meer ''attack'' door op het slagvel.  Maar aankomende keer als ik vellen ga wisselen ga ik zonder patch proberen. 

Heb het over deze jongens:

Ik hoor trouwens weinig over de Aquarian Superkick II ? :? Ik heb deze nog nooit geprobeerd maar ik ben dat toch wel van plan.  :Y

Animal baars

Die EQ pads laten je klopper alleen slijten als een malle. Na elk optreden lagen er vlokken vilt op m'n pedaal en daar omheen. Ik heb ze er pas afgehaald en dat werkt prima. Minder slijtage op mijn kloppers en het geluid veranderd er niet veel van i.m.o.

animal


Ik hoor trouwens weinig over de Aquarian Superkick II ? :? Ik heb deze nog nooit geprobeerd maar ik ben dat toch wel van plan.  :Y


Daar is waarschijnlijk op het oude forum wel het e.e.a. over gezegd.
Persoonlijk vind ik de SK II veel te veel dempen, met name qua volume boet je, naar mijn smaak te,  veel in. Als je van nature een heel stevige trapper bent, zou dit vel wel geschikt kunnen zijn.

Fibesman

Klopt, zelfs de superkick1 is door het vilt erg gedempt en heeft weinig volume.

Joris

Sk 2 klinkt wel vet. Ik heb nu weer ps3. Inderdaad een stuk meer volume en rebound, maar dat kan ook zijn omdat ze nieuw zijn, ipv 2 jaar oude superkicks  :P

animal

Het zou zo maar kunnen dat jij in de categorie "stevige trapper" valt. ;)

Omhoog