In Ear Monitoring @ home

Gestart door sem179, jun 28, 2019, 15:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

sem179

Hoi!

Ik heb recentelijk een roland SPD-SX aangeschaft omdat ik meer hybride wil gaan drummen. Het storende op dit moment is dat ik nu dus mijn drums niet goed hoor (ik heb shures se215 in). Hierdoor hoor ik mijn samples heel helder maar mijn drums minder goed want ik heb geen mics op mijn drums. Ook zonder SPD-SX speel ik vaak mee op muziek en zou ik toch wel die In Ear Monitor ervaring willen hebben die ik op het podium heb. Daarnaast lijkt het me leuk om wat dingen zo nu en dan op te nemen.

Mijn vraag is: Is het een overbodige luxe om in ear monitoring voor thuis te gebruiken? komt dit vaker voor? En wat is een (betaalbare) manier om zoiets op te kunnen zetten. Is het dan ook mogelijk om de drums eventueel in realtime te EQ'en? zodat ik toch dat grotere sound thuis kan krijgen. Daarnaast zit ik dus ook met mijn SPD-SX.  :)



Alvast bedankt!

Sem



dunDaan

Ik speel alleen akoestisch, en speel daarom ook altijd met in-ears, zowel met repeteren (ook thuis) en met optreden.
Hiervoor heb ik wel een vaste bassdrum microfoon en een paar overheads, aangesloten op een mixer, om ook mezelf te kunnen horen, anders dempen de in-ears te veel om mezelf nog goed te kunnen horen. Op de mixer sluiten we ook de rest van de band aan, dus op die manier heb ik een goede mix. Als ik thuis zit te oefenen zet ik de muziek ook op de mixer om op die manier ook een goede mix te kunnen maken.

Ergo conclusio: ik vind het zeker geen overbodige luxe om ook thuis in-ears te gebruiken, zeker als je op latere leeftijd ook nog iets wilt kunnen horen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog