Zoektocht Interface

Gestart door Panda-Beer, jan 17, 2017, 23:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Panda-Beer

jan 17, 2017, 23:38 Last Edit: jan 18, 2017, 09:16 by Panda-Beer
Hallo allemaal!

Ik wil me een nieuwe interface gaan aanschaffen, ik heb namelijk te weinig Mic In's op mijn huidige interface nadat m'n 2de is overleden.. Nu zoek ik iets met minstens 8 Mic/Line ins.. USB is een must, minimaal 2x Phantompower supply ook  :Y

Ik heb zo onder andere op het oog:

Presonus Audiobox 1818VSL
Focusrite Scarlett 18i20
Focusrite Saffire Pro 40
M-Audio M-track Eight

Mijn huidige interface is ook een M-Audio en ben daar zeer tevreden mee (M-Audio Fast Track c600)

Maar, wat raden jullie aan? Misschien iemand die mij meer kan vertellen over bovenstaande producten of wat me een andere kan aanraden?  *O*

TIA

Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

dunDaan

Van de door jou genoemde apparaten heb ik weinig kaas gegeten, maar ik heb zelf het kleinere broertje van de Behringer UMC1820 en daar ben ik zeer tevreden over. Misschien dat dat ook een optie kan zijn.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Panda-Beer

Van de door jou genoemde apparaten heb ik weinig kaas gegeten, maar ik heb zelf het kleinere broertje van de Behringer UMC1820 en daar ben ik zeer tevreden over. Misschien dat dat ook een optie kan zijn.

Thanks voor de tip! Zal er eens naar kijken  ;)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Maverickje

Ik heb de Zoom R32 die heeft ook deze functies.

Panda-Beer

Ik heb de Zoom R32 die heeft ook deze functies.
Ik had dus een zoom r16, die is kapot gegaan.. -O-  Moet zeggen dat ik hem soundwise niet zo denderend vond als ik hem vergelijk met mijn M-Audio + mijn zoom werkte niet met ableton live
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

animal

Die Focusrite Scarlett heb ik een tijdje gehad. Geluids- en bouwtechnisch een prima apparaat, maar omdat de driver bij het 'inschakelen' van een 4de VST steeds een blue screen of death opleverde heb ik de unit geretourneerd naar BAX.
Ik gebruik nu de Behringer x-air XR18, duurder dan de Focusrite, dat wel, maar met een prima geluid en een zeer stabiele ASIO-driver (met een zeer lage latency). Een geweldig apparaat.

Panda-Beer

Die Focusrite Scarlett heb ik een tijdje gehad. Geluids- en bouwtechnisch een prima apparaat, maar omdat de driver bij het 'inschakelen' van een 4de VST steeds een blue screen of death opleverde heb ik de unit geretourneerd naar BAX.
Ik gebruik nu de Behringer x-air XR18, duurder dan de Focusrite, dat wel, maar met een prima geluid en een zeer stabiele ASIO-driver (met een zeer lage latency). Een geweldig apparaat.
Hmm, zonde van de Scarlett.. de x-air is idd wel wat duurder.. ik zie wel veel goeds over de behringers. Ik zit momenteel een beetje te twijfelen tussen de umc1820 en een presonus audiobox 1818VSL.. wat vind je van de bouwkwaliteit van de behringers? Beetje stevig spul?

TIA
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

animal

Ja, zeker de XR18 is rock-solid en lekker compact. Ik heb ook X32 -Rack, ook een geweldig apparaat.

Panda-Beer

Oké, thanks voor de info!  *O*
Maakt de keuze toch wel makkelijker  :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hammar

De XR16 is het kleinere broertje?

baszuidwijk

Zal een Windows-dingetje zijn. Op mijn Mac heb ik hier met mijn Focusrite Scarlett 2i2 geen last van. Superstabiel!

animal

De XR16 is het kleinere broertje?
Nee, niet helemaal. De XR16 mist een ultranet aansluiting en met de USB -aansluiting kun je alléén een stereo-opname maken (met de XR18 is een meersporen opname te maken).
(Geloof niet wat op de website van de Bax-shop hierover staat vermeld, die verstrekt op dat punt onjuiste informatie)

@baszuidwijk Hoeveel VST instruments lukt het jou dan zonder problemen te laden?

dunDaan

De XR18/16 zijn meer bedoeld als mixer, ondanks dat je ze goed als audio interface kunt gebruiken, maar daardoor wel onnodig duur als je 'm alleen als audio interface gebruikt. Dan is IMHO een UMC1820 toch een betere optie.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

Met de UMC1820 heb ik echter geen ervaring, vandaar dat ik hem niet noem.

Panda-Beer

Vandaag dus erachter gekomen dat m'n zoom helemaal niks mis mee is, kan alleen totaal niet samenwerken met m'n andere interface.. dus m'n zoektocht gaat verder..

Word dus een Presonus audiobox 1818vsl of Behringer umc1820, Scarlett & de saffire vallen af. Eigenlijk een beetje moeilijk dat je dit soort dingen niet echt kan testen  -O-
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Panda-Beer

Foutje ..
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Omhoog