LD Systems MEI One 1/2/3

Gestart door Nijlpaard, nov 28, 2012, 09:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard

nov 28, 2012, 09:52 Last Edit: nov 28, 2012, 09:53 by Nijlpaard
Iemand hier ervaring mee ?
Het zijn draadloze zenders die op een fixed frequency draaien.





Ik ben op zoek naar een goede oplossing om in de kerk in-ears te gaan gebruiken waarbij ik de mix van de mengtafel wil hebben en mijn eigen clicktrack van de SPD-SX.
Snap dat het geen sennheisser kwaliteit is maar ik heet dan ook geen Peart of Portnoy.


Belangrijkste vind ik dat er een limiter in zit.


Daarnaast lijkt het me dat een groot deel van de geluidskwaliteit wordt bepaald door de gebruikte in-ears maar daar kan iemand me hopelijk meer over vertellen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

Ik moet nu eigenlijk mijn mond houden, maar laat die MEI links liggen!
In dit geval is goedkoop echt duurkoop...

Overigens krijg je op deze manier nog steeds geen click op je oren.

Nijlpaard

Ok. En geld datgene dat je met je mond dicht zegt ;-) voor alle LD systemen of alleen voor deze ?

Bijvoorbeeld de MEI 100/1000 ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

paQ

draadloos een monitor signaal versturen is... naja.... moeilijk.
Elk jaar op de MusikMesse zie ik weer bedrijven die er maar mee gekapt zijn, omdat ze het gewoon niet goed (genoeg) voor elkaar krijgen.

LD is een echte prijsvechter, maar begeeft zich echt helemaal aan de onderkant van de markt als het op dit soort zaken aankomt. Het is het allemaal net niet, mist leuke of soms essentiele functies. Een mix functie bijv.

Overigens, als het bedraad kan, doe het bedraad.

Animal baars

Ik had het pas met een geluidstechnicus over monitoring, die gaf aan dat je een 4 kanaals systeem voor zo'n €1500 excl. BTW in elkaar kan draaien. Dat is dan beltpack + reciever excl. de oortjes, die moet je gewoon aan laten meten 8)7

Ik werk zelf altijd bedraad en dat werkt prima. Voor een zanger(es) is een beltpack wel nodig, die zijn wat bewegelijker. In mijn band heeft vrijwel iedereen in-ears, maar ik ben de enige die het serieus gebruikt, de rest kan (of wil) er niet aan wennen.

Sinds de geluidstech een digitale tafel (Behringer X32) heeft, kan ik trouwens via m'n iPad een eigen monitormix maken. Dat was voor mij een behoorlijke uitkomst, het was altijd wat aankloten om een monitormix goed te krijgen..

Nijlpaard

Welk bedraad systeem gebruik jij ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

Mijn ding gaat zo:

Multikabel -> XLR kabel -> Balanstransformator (om ruis en brom tegen te gaan) -> Compressor/Limiter (DBX 166XL) -> Mengtafel -> In-Ears

De DBX is niet van mijzelf maar heb ik tijdelijk. Heb 'em alleen gebypassed omdat op die digitale tafel kan ik een limiter op het kanaal zelf zetten.

Nijlpaard

Die mengtafel die je noemt staat dus naast je drumset ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

uhu, daar krijg ik 1 (soms 2 als band en drums gescheiden zijn) monitorsignalen binnen en is mijn metronoom op aangesloten.

Het mengtafeltje is een hele simpele Behringer Xenyx 802 ofzo. Niet de beste maar werkt voor wat 'ie moet doen.

Nijlpaard

hmmm. Eens over nadenken :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Even voor mijn beeld. Met een balanstransformator bedoel je een DI-Box of wat anders ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Animal baars

#11
nov 28, 2012, 14:28 Last Edit: nov 28, 2012, 14:29 by Animal baars
Ik weet niet of je een DI kan gebruiken als balanstransformator. Als balanstransformator heb ik twee IMG StageLine LTR-102 in gebruik. Maar deze werkt ook prima. Die wilde ik eerst omdat het maar 1 unit is voor 2 kanalen. De LTR-102 is enkel kanaals en kost per stuk net zo veel als die uit de link.

Dat is trouwens ook een goed apparaat als je een laptop wilt aansluiten op een PA en last hebt van een brom. Die trafo zorgt voor twee gescheiden aardingslijnen dus onderbreekt eventuele aardelussen in je systeem

Omhoog