Snare Recording

Gestart door groovemaker, sep 08, 2012, 18:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Mapexmepper

Denk dat het kiezen van een snare begin bij weten wat voor geluid je wilt en een beetje kunnen tunen. Als je net als ik houdt van een korte sustain en hoge pitch hoef je echt niet zo diep in je zakken te graaien voor een snare die voldoet.

Headshrinker


Raymond

Uiteindelijk gaat het om de klank. En dan is het merk/type niet belangrijk.
Het is de combinatie van ketel, vellen, stokken en drummer.
Heerlijk die stilte

druMees

Ik heb ook zo'n ayotte keplinger stainless steel snare. Alleen dan 13'' x 6''

Heb er een hoop voor betaald  :Y Maar vind de prijs kwaliteit toch echt tegenvallen... Hij klinkt te gek, echt een van de beste snare's hoor, dat wel. Maar de prijs die loopt zo hoog op. Verder is deze snare in alle ranges te gebruiken, alhoewel ik hem in de hoge range het best vind klinken.
Heb voor de gein eens een kevlar vel gekocht (60 euro 8)7 ) en toen klonk hij echt te gek. Later weer een ander vel erop willen gooien. Bleek dat de lugs waren doorgedraait. Toch iets te hoog gespannen zegmaar  :')

Ik kijk nu voor een black beauty, supraphonic en black panther.

Rick

Je moet oppassen met kevlar vellen. Normale snares zijn daar niet voor gemaakt. Het kan je je bearing edge, of inderdaad je lugs kosten.

Het voordeel van een dure snare is dat de kwaliteit gewoon super is. Dat zijn dan gewoon trommels die altijd lekker klinken, en op meerdere stemmingen lekker klinken.

Goedkopere snares hebben vaak een sweet spot waarop ze lekker klinken, en daar buiten is het het weer net niet.

Bij mijn Brady block snare houd ik bijvoorbeeld rekening met de rest van de bezetting van de band. Hebben we een mannelijke zanger, gooi ik mijn snare iets om hoog om uit zijn vaarwater te zitten, en als ik met een zangeres als lead speel, heb ik vaak mijn snare in een iets lagere stemming. Onze gitarist doet het zelfde. Hoe stom het ook klinkt, het maakt wel verschil!

druMees

idd, dat is ook echt een pluspunt van de ayotte snare. je kan er vanalles mee doen. Laag en dof voor disco :P en gewoon laag voor rock, hoog voor gospel/funk/latin

Verder lijkt me het vrijwel onmogelijk om met het spannen van je vel je bearing edge te beschadigen. Het is een stainless steel snare! Als het hout was, oke, dan kan ik me dat wel voorstellen.

En het is waar ja, dat is ook waarom jazzkitjes zo hoog zijn gestemd. Anders zitten ze in het bereik van de contrabassist. MAar dat heb ik eerlijk gezegd niet eerder gedaan, het veranderen van stemming aan de hand van de zanger(es) die voor je staat. Misschien ook eens gaan doen! Wel doe ik mijn stemming aanpassen van mijn toms en floors e.d. zodat de snare niet te veel buzzed. 

Omhoog