Snare Recording

Gestart door groovemaker, sep 08, 2012, 18:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ik vind er ook niet één slechte tussen zitten, ik vind de duurste/zwaarste wel het minst goed klinken.

Hans

Die bronzen sonor vind ik niet fijn klinken. Rest is allemaal erg lekker.

Lichte voorkeur gaat naar de Sonor D505, want dat is mijn eigen lieveling ;) Ik heb er alleen één met diecast hoops. Ik weet niet wat orgineel was.

Robert-Jan

Mooi he smaak..
Die 505 zou ik onderaan zetten.. 8)7
Het bronzen oudje op 1 en de ludwig brons op 2.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Ja zo gaat dat ;) Die onbekende bronzen ketel die klinkt inderdaad wel  aardig goed.

Typisch zo'n snare die honderd jaar op marktplaats staat omdat niemand hem durft te kopen, en waarbij de uiteindelijke koper in z'n broek pist van de lol !

Robert-Jan

Yup..maar nu weten we beter.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Wat een verschil zit er in de diverse ketels! :p

Ik vond die 'unknown' ook het lekkerst en tja... misschien is het een stimulans voor mensen die zelf drums maken: het kan zomaar bij een ander in de smaak vallen :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drums97

@ RJ: Nou ik heb het filmpje gevonden omdat ik nooit een duidelijke opname heb gevonden (buiten die van mezelf) van een D454. Die vind ik in dit filmpje het heel goed doen. Was destijds een goedkopere lijn, maar wel een naadloze stalen ketel. Klinkt bij mij ook erg goed.

Ik vind ze allemaal wel goed klinken, maar sommige wel veel verschil en kan niet echt een voorkeur kiezen. Sonor vind ik beter (smaak- en merkgebonden denk ik), maar Ludwig is en blijft wel een hele mooie snare collectie!

@ Hans; De D505 is origineel met triple flanged hoops, dus die cast is niet standaard, maar wellicht wel een goede toevoeging. Maak eens een opname? Ben namelijk erg benieuwd!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

tRow

Ik heb ook een 14x6.5 bronzen snaredrum. Ik was een jaartje terug helemaal weg van bronze snares. niet voor niks dus!

groovemaker

Ik ga uit dat filmpje toch voor de Ludwig Acrolite - LM404.

On topic: Compressie, EQ, etc op dit filmpje ?
If it's too Loud you're too old!

Hans

Wordt nergens vernoemd... zal waarschijnlijk betekenen dat die niet zijn toegepast.


(Dan heb je altijd nog de kleuring door mic, pre-amps, mixing console, AD convertors, kwaliteit van je afspeelapparatuur en je oren... maar ja... dan kun je nergens meer op vertouwen voor een vergelijkend onderzoekje.)

Hammar

Die kerel is wel een baas in stemmen hoor, al die snare's klinken gewoon lekker! Die diepe logge sonor's aan het eind ben ik het minst gecharmeerd van.

drums97

Dat viel mij ook op, dus kiezen tja...

Ik vind de Sonor HDL 590 (de laatste) ook niet echt fijn klinken.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Animal baars


Ik ga uit dat filmpje toch voor de Ludwig Acrolite - LM404.

On topic: Compressie, EQ, etc op dit filmpje ?


Die zou ook mijn voorkeur hebben ja :) Erg lekkere snare in dat filmpje! Hoe wel er aan de andere kant geen lelijke snares tussen zitten. Vond persoonlijk die diepe sonors (staal en brons) het minste klinken.

groovemaker

Op een na vond ik die diepe Sonor's ook minder.
Die Acrolite heeft alles wat ik van zo'n snare verwacht.
If it's too Loud you're too old!

Rick

Ik had niet zoveel met die ondiepe stalen sonors, maar die 14x8 vond ik dan weel weer lekker klinken.

Voor mij ook het oudje, de black beaty, en de supra in de top 3....

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rick


Er waren mensen bij (uche ik ook!) die de gouwe ouwe het best vonden, nou sla je slag:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m636086045-koperen-mars-trom-uit-de-vorigen-eeuw.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr


Ik ga me er aan wagen. Ik vrees dat de hoops krom zijn alleen maar het is bij mij om de hoek. Valt ook niet echt een bult aan te vallen moet ik zeggen.

animal

Gezien de hoogte van de koperprijs op dit moment is het sowieso geen slechte investering  :Y

Rick


Gezien de hoogte van de koperprijs op dit moment is het sowieso geen slechte investering  :Y

Haha nee precies

Het is een soort freefloater/sleischman achtig systeem wat aan de hoops vast zit.Ik ga komende week even kijken naar de ketelmaat, en algemene staat van de trommel. Dan zie ik wel of er wat van te maken valt!

Harre

Ik ben benieuwd Rick! Overigens moest ik wel lachen om de regel 'leuk om in een les lokaal te tonen of thuis in de werkkamer' in de omschrijving van de advertentie. Die man heeft waarschijnlijk geen idee dat er een drummer om komt die hem ook nog daadwerkelijk gaat gebruiken als het even kan...  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick


Ik ben benieuwd Rick! Overigens moest ik wel lachen om de regel 'leuk om in een les lokaal te tonen of thuis in de werkkamer' in de omschrijving van de advertentie. Die man heeft waarschijnlijk geen idee dat er een drummer om komt die hem ook nog daadwerkelijk gaat gebruiken als het even kan...  :)


Haha, ja precies.

Het enige probleem is dat de hoops ongeveer 5mm kleiner zijn dan 14", dus daar moet ik nog even wat op verzinnen....

Op de ketel valt met een beetje creativiteit nog wel een strainer te monteren zonder gaten te hoeven boren, maar om dan 2x single flanged hoops met klauwtjes en een sleishman achtig systeem er op te monteren vind ik ergens ook weer zonde....

Rick

Mijn "oudje" komt behoorlijk dicht in de buurt bij het oudje hier in de video. Het oudje van de vid is alleen in een iets betere staat en een goede 20/30 jaar jonger!

Hans




The Saga continues...

mangoie

Awesome om verschillende snares bij elkaar te horen in (relatief) dezelfde omstandigheden!

Ik merk bij mezelf dat als ik een winnaar ga kiezen ik vooral naar het merk en uiterlijk van de snare ga kijken. Snares met dezelfde maten en materialen ontlopen elkaar niet zoveel, geluid is niet slechter maar gewoon "anders". Dan trekt het uiterlijk/merk mij over de streep.

Video is wel een bevestiging dat ik een keer een messing 14x6,5 moet gaan zoeken...

Fibesman

#49
jan 28, 2013, 15:17 Last Edit: jan 28, 2013, 15:38 by Fibesman
Gaaf! Die Tama Kenny Aronoff klinkt het mooist (zo een wil ik nog steeds een keer hebben) en de diepe zwarte Pearl is ook goed. Wel erg classic rock zo'n diepe brass valt me steeds weer op. Die stalen snares vind ik allemaal te kil. Zie ik ook de zwarte Yamaha brass zoals Musiqman te koop heeft er bij, ook niet verkeert..

Omhoog