NAMM 2013 nieuws

Gestart door rene p, jan 21, 2013, 16:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal


Rick


NathanR

De serie Atlas hardware van Ludwig is overigens dikke prima en goed in mijn ogen. Beter dan voorgaande series hardware. :)

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

Geen budget, wel een filmpje...  :')

Nijlpaard

:+

Iets maken is een ding, het verkopen iets totaal anders :P :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Iets maken wat je kan verkopen...dat is een ding.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Een goede verkoper verkoopt je je eigen gouden vullingen ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Luuk

Booty shaker



Free floating voor een floor tom en snare stand
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

paQ

wat een achterlijke dingen

musiqman

Wel handig en makkelijk zelf te maken lijkt het.

Fibesman

De Ludwig lugbracket zal ik het maar noemen..  8)7
Die DW mag throws zijn er al een tijdje, te zwaar, te groot en lelijk om te zien.
Die Gibraltar G-class ben ik ook benieuwd naar, mooi ding.

Nlz

"What kind of foam is it?"
-"Can't tell you, top secret, blablabla"

Klinkt iig spannender dan zeggen "Oh it's plain old home, kitchen and garden-foam"
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal

#88
jan 26, 2013, 15:58 Last Edit: jan 26, 2013, 16:14 by animal

De Ludwig lugbracket zal ik het maar noemen..  8)7
Die DW mag throws zijn er al een tijdje, te zwaar, te groot en lelijk om te zien.
Die Gibraltar G-class ben ik ook benieuwd naar, mooi ding.


Ja kan maar duidelijk zijn ..... ;) .
Over die lug-bracket ben ik als suspension systeem kan ik niet zo enthousiast worden, want als ik het goed zie (sluit niet uit dat dat niet zo is) hangt de tom aan één bevestigingspunt c.q. lug, wat ik me dan afvraag is of op de spanbout in die lug geen ongewenste spanning komt te staan.  De lugbracket voor op de bassdrum waarin je klein bekkenstandaardje (of welicht micstandaardje) kan hangen, vind ik daarentegen wel geinig.

Edit: De mogelijkheid van het vervangen van 3 lugs door 3 lug-brackets is natuurlijk een erg mooie manier om je (grote) hangende toms op eenvoudige en mooie wijze om te bouwen naar een floortom (mits je een ludwig hebt?) .
Eigenlijk toch wel handig die lug-bracket. :Y

Hammar

Je zet daardoor wel veel spanning op de ketel, da's funest voor je sustain. Middel is erger dan de kwaal...

Jenslathouwers


Die DW mag throws zijn er al een tijdje, te zwaar, te groot en lelijk om te zien.


dat is ook maar een kwestie van smaak, ik vind ze prachtig  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Robert-Jan

#91
jan 26, 2013, 18:15 Last Edit: jan 26, 2013, 18:21 by Robert-Jan

Je zet daardoor wel veel spanning op de ketel, da's funest voor je sustain. Middel is erger dan de kwaal...


Nou ja in zoverre,
Ik kan me voorstellen dat als je het simpelweg bekijkt vanuit de positie dat je door de tomophanging de maximale resonantie wilt bereiken dit niet de juiste oplossing is. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Yess van Yamaha.
Desalniettemin is Yess een gigantische verbetering ten opzichte van het systeem wat ze daarvoor hadden..een arm dwars door de ketel heen. Ludwig had altijd de vibrabands ( of hoe ze ze ook noemden) en die vond ik best een tikkie aan de lompe kant. Hang een 10 en een 12 naast elkaar (op de basdrum) of 2 hangende toms op een stand en je hebt er best al een afstand tussen zitten door die rims..daarbij is het niet handig met vellen wisselen en scheelt het flink in gewicht..wat dat betreft is dit wel beter in dat opzicht..
De vraag is natuurlijk dan wel hoeveel je 'verliest' ten opzichte van de rims..dat gaan we in Frankfurt eens bekijken..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Luuk

Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

paQ

dat IS gewoon een moonmic, die daar staat.

SWK noemde het zelfs al de buttkicker :F   als concurrent van de Yamaha (subick) -O-

Luuk

PaQ

Dat had ik verkeerd gelezen. Dacht dat die foto's waren van nieuwe producten van DW omdat er ook een link van dw's site stond in de beschrijving. Haha
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

musiqman

W meningen zijner trouwens over verdeeld of yess 1 wel beter is dan het oude systeem omdat dat nog op twee punten hing. Yess 2 hangt op drie punten om de draagkraagt en daarmee spanning te verdelen.

Robert-Jan

#96
jan 26, 2013, 20:42 Last Edit: jan 26, 2013, 20:43 by Robert-Jan

W meningen zijner trouwens over verdeeld of yess 1 wel beter is dan het oude systeem ..


Neem dat maar gewoon van me aan.. ;)
Was een enorme stap vooruit...man ik word oud.. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

word.... ja......


:')

paQ

RJ is gonna slap paQ in the face with a trout

Robert-Jan

Twice..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog