Roland TD-50 Vintage Sound Edition by Drum-Tec .

Gestart door Technobeat, nov 07, 2018, 18:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Alle goede bedoelingen en editen van Drum-Tec ten spijt , Roland kan mij met de TD-50 module niet bekoren .
Dan klinkt de TD-30 nog beter in mijn optiek , maar ja .... het blijft Roland natuurlijk .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ach het klinkt helemaal niet verkeerd, maar ja dat mag ook voor het geld en denk er aan alles perfect voor elkaar.
Goede installatie, iemand die kan drummen en belangrijker nog, je hoort alleen de drum, ik zou graag horen hoe e.a. klinkt in een band situatie.

Paul

Eens met Technobeat, dat klinkt behoorlijk teleurstellend voor een toplijn module. Het klinkt voor mij heel onnatuurlijk, heel gemaakt.
Ik ben geen e-drummer, maar ik vind het interessant om de ontwikkelingen te zien a.d.h.v. de filmpjes die jullie hier posten. Daar zitten een paar veel natuurlijker klinkende sets bij die volgens mij echt niet zoveel kosten als de TD-50.

Robert-Jan

#3
nov 08, 2018, 09:34 Last Edit: nov 08, 2018, 09:48 by Robert-Jan
De td50 is een beul als het aankomt op toepassingen in de EDM ( electronic dance music)
De sounds de midi toespassingen etc ..Zie Michael Shack die complete dj sets in zn eentke draait op menig festival. Dat is het terrein van de td 50.
Waarom drumtec nu denkt er goed aan te doen om een demo te maken met vintage drumsounds op die module, geen idee.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Met name de snare`s klinken zó slecht :/ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

https://youtu.be/TZ2njf8caeY

Dan vind ik dit toch beter klinken...

alhambra

En daar voor heb je een topic uit 2018 voor naar boven gehaald ?
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Ik kan er sowieso niet zo heel enthousiast van worden, over het algemeen klinken de filmpjes (sound-wise) van Drum-tec heel erg goed, maar nu niet.
De prijs/prestatie verhouding klopt m.i. echter helemaal!

drfill

het klinkt 'iets' beter dan standaard strike clip van drum-tec.. maar waar je voor op moet
passen.. als je iets 'wilt' dan hoor je alleen nog maar 'het goeie' op een bepaald moment..
je hebt al 'besloten' dat je het wilt.. eigenlijk moet je het eerst 'echt' uitproberen, ergens..
(imo)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

67Deadman

 :Y  :Y Ja, dat ken ik maar al te goed.
Heb ik veel bij keyboards of synthesizers. Dan heb je hem en dan denk je na een week.
Mmmmmm, had ik hem maar beter vergeleken met anderen want die kunnen "dat" wel

animal

#10
feb 15, 2021, 12:39 Last Edit: feb 15, 2021, 18:48 by animal
.. maar waar je voor op moet passen.. als je iets 'wilt' dan hoor je alleen nog maar 'het goeie' op een bepaald moment..
je hebt al 'besloten' dat je het wilt.. eigenlijk moet je het eerst 'echt' uitproberen, ergens..
(imo)
Weet je hoe ze dat tegenwoordig noemen??

animal

..... Een bubbel ....... :+

Karma

#12
feb 15, 2021, 16:51 Last Edit: feb 15, 2021, 20:24 by Karma
Ik heb voor mijn TD20x Vexpressions. Eerder heb ik ook Vexpressions gehad voor een TD8 en TD 12 en telkens vond ik het een verbetering. Laatst heb ik voor de TD20x een drumtec editie besteld en in de praktijk gebruik ik ze nooit. Wat ik online van de TD50 hoor vind ik niet heel slecht. Vaak zit je toch op een enkele favoriete set te spelen. Ik heb echter ook de vraag hoe een TD50 zich nu verhoudt. Wellicht schaf ik zon ding nog een keer aan maar dan vooral voor de digitale snare en digitale ride.
Roland TD30

drfill

ik vind persoonlijk, dat Roland TD-50 eigenaren heeft laten vallen.. toen ze 'betere' snare (samples en combi sub layers)
hadden voor de TD-27, hebben ze nooit een 'update' voor TD50 uitgebracht (voor snares en een hihat bv.)
en deze users hebben meer betaald voor hun module..  nou zijn die 'betere' samples ook niet zo schokkend, als je goed
luistert naar bottom head td-27, hoor je 'fffftttt' sample als zijnde 'snares' maar totaal klinkt het toch beter als TD50 snares..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Karma

Als dat zo is dan heb je wel een punt drfill. Een TD50 kost inderdaad een bom duiten en verdient het beste wat Roland kan bieden. Toch zou ik voor zo'n TD50 een Vexpressions editie aanschaffen. De TD27 heeft ook wel mijn aandacht vanwege de nieuwe crashes die lichter zijn. Lijkt me dichter bij akoestisch komen dan die zware pads die ze nu hebben. Maar tegen de tijd dat ik er geld voor heb ga ik eens kijken. Ik mis aan mijn TD20x eigenlijk niets. Goed genoeg voor thuis en oefenen.
Roland TD30

Omhoog