wijzigingen drum-forum na verhuizing

Gestart door paQ, mrt 27, 2015, 10:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Super gedaan guys, tot nu toe nog geen (rare) problemen tegengekomen!

Jenslathouwers

Ziet er prachtig uit heren!  Nu even kijken of ik het wachtwoord van mijn PayPal account nog ergens in de archieven van  mijn lange termijn geheugen terug vind :)

Heel handig trouwens dat het dan mogelijk is om foto' s direct op het forum te posten!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

Ziet er prachtig uit heren!  Nu even kijken of ik het wachtwoord van mijn PayPal account nog ergens in de archieven van  mijn lange termijn geheugen terug vind :)

Heel handig trouwens dat het dan mogelijk is om foto' s direct op het forum te posten!
ja, en dan ook bewaard blijven.  Het is best wel triest om te zien hoeveel photobucket plaatjes e.d. off line zijn als je zo door de oudere topics bladert..  Ik ga het nog zo proberen te fixen dat de bijlage-foto's ook in de opmaak van de post zelf kunnen komen.

Otje

Heel handig trouwens dat het dan mogelijk is om foto' s direct op het forum te posten!
:? Hier ben ik nog niet helemaal uit; Ik dacht dat je bedoelde een afbeelding vanaf je eigen computer:  -knippen-> plakken. Ik krijg een venster met 'enter the image URL'

paQ

:? Hier ben ik nog niet helemaal uit; Ik dacht dat je bedoelde een afbeelding vanaf je eigen computer:  -knippen-> plakken. Ik krijg een venster met 'enter the image URL'

Robert-Jan

Maar dat kan alleen als je eerst op 'reageer' klikt..niet vanuit 'snel reageren' onderaan het topic.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

ja, en dan ook bewaard blijven.  Het is best wel triest om te zien hoeveel photobucket plaatjes e.d. off line zijn als je zo door de oudere topics bladert..  Ik ga het nog zo proberen te fixen dat de bijlage-foto's ook in de opmaak van de post zelf kunnen komen.
Het is helaas vanaf het begin al zo geweest dat bij bepaalde personen al na een paar weken afbeeldingen offline werden gehaald. Zonde, want zo bouw je nooit mee aan een compleet forum naar mijn idee. Maar ja...

Wat die foto's betreft: hier en daar maken geplaatste foto's in de nieuwe versie van het forum de boel lastig te bekijken. Was de resize bij het oude forum automatisch en wordt die hier niet toegepast wellicht?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

kan ik nog even naar kijken :)

paQ

#33
mrt 29, 2015, 22:58 Last Edit: mrt 29, 2015, 23:00 by paQ
Wat die foto's betreft: hier en daar maken geplaatste foto's in de nieuwe versie van het forum de boel lastig te bekijken. Was de resize bij het oude forum automatisch en wordt die hier niet toegepast wellicht?
Hoe ist het nu? :)

Harre

In één woord? Super!  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

idd.. ziet er super uit..  (alleen ik mis Sabian en Gretsch in background?  just kidding :p )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

NathanR

idd.. ziet er super uit..  (alleen ik mis Sabian en Gretsch in background?  just kidding :p )
Sabian is de verdienste van @Robert-Jan  ;)

djska

Ik kan me alleen maar bij PaQ en Paul aansluiten. Geef het een kans en zie ;)
Ik heb het een kans gegeven en vind het niets, een browser op een smartphone werkt gewoon niet efficient tov. een toegespitse client als Tapatalk. Ik ga niet op mijn werk-laptop naar dit forum kijken, dat deed ik op telefoon of tablet. Ik voel me nu dus van het forum weggejaagd :-/

Het ga jullie goed!

Hoefnix

@djska: da's wel heel weinig credits voor het werk (en de inschatting) van PaQ en anderen. Weggejaagd voelen zit vooral in jezelf, tapatalk is jaren niet mogelijk geweest...

Robert-Jan

Ik snap t niet, het werkt hier prima op een phone en op mijn tablet ziet het er praktisch hetzelfde uit als op mn laptop.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Ik sluit mij aan bij Robert-Jan en Hoefnix. Je kan niet met iedereens verwachtingen rekening houden, voor het grootste gros zal de responsive pagina een vooruitgang zijn ten opzichte van de Tapatalk app.

paQ

En zonder contactadvertenties ;)

slagwerk

Zeker erg goed gedaan!

Nijlpaard

 :w   :w
Ik heb het een kans gegeven en vind het niets, een browser op een smartphone werkt gewoon niet efficient tov. een toegespitse client als Tapatalk. Ik ga niet op mijn werk-laptop naar dit forum kijken, dat deed ik op telefoon of tablet. Ik voel me nu dus van het forum weggejaagd :-/

Het ga jullie goed!
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

67Deadman

Ik vind het wel mooi zo op mijn smartphone.  :Y Kan ik Tapatalk eraf halen. Krijg alleen mijn avatar niet meer werkend. Krijg het niet meer voor elkaar

paQ

.Je kunt een avatar uploaden extern linken of een standaard plaatje kiezen.

leeqnl

Hallo 67Deadman,

Een heleboel mensen zijn (zoals gemeld) hun avatar kwijt. Je kunt deze opnieuw toevoegen door boven in het scherm op je gebruikersnaam te klikken en dan op Forumprofiel. Mocht je er niet uitkomen, meld je gerust, dan helpen we even verder.

@paQ, je was me net voor :P

paQ

#47
mrt 30, 2015, 15:06 Last Edit: mrt 30, 2015, 15:10 by paQ
Ik heb het een kans gegeven en vind het niets, een browser op een smartphone werkt gewoon niet efficient tov. een toegespitse client als Tapatalk. Ik ga niet op mijn werk-laptop naar dit forum kijken, dat deed ik op telefoon of tablet. Ik voel me nu dus van het forum weggejaagd :-/

Het ga jullie goed!
Tapatalk was leuk een paar jaar geleden. Je betaalde voor een OK app zonder gezeik.  Tapatalk heeft een poos terug gekozen voor een ander verdienmodel. De app was plotseling gratis, en de advertenties worden je ineens door je strot gedouwd, over de rug van de inhoud van het forum, of je nou had betaald voor je app of niet.
En zoals bij alle gratis diensten: de gebruiker is niet de klant, maar het product.
Daarbij worden best wel een boel functies simpelweg niet ondersteund door tapatalk.
Blijft over: schermweergave op een mobiel apparaat, maar dat is nu aangepakt door een responsive opzet. (zonder verlies van functies)
Bovenstaand in ogenschouw nemend, maakt een dienst als tapatalk 'obsolete'.


Alles went @djska.
Dat je je weggejaagd voelt is wel erg ver gezocht. Ik vind dat we een puik forum draaiende hebben gekregen, zonder bemoeienis en dataverzameling van Tapatalk. Alles werkt als een tierelier (op nog wat kleine dingetjes na waaraan we gewoon blijven sleutelen) en zelfs op een mobiel apparaat heb je de volledige functionaliteit van een desktop of laptop.

67Deadman

Hallo 67Deadman,

Een heleboel mensen zijn (zoals gemeld) hun avatar kwijt. Je kunt deze opnieuw toevoegen door boven in het scherm op je gebruikersnaam te klikken en dan op Forumprofiel. Mocht je er niet uitkomen, meld je gerust, dan helpen we even verder.

@paQ, je was me net voor :P
Merci, het is mij gelukt met de zelfde URL die zo even een paar keer niet wilde pakken.

Robert-Jan

En zo is t @paQ

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog