mailberichten van drumforum.nl (oude forum dus)

Gestart door paQ, jul 31, 2012, 14:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

jul 31, 2012, 14:53 Last Edit: jul 31, 2012, 14:56 by paQ
Ik heb wat meldingen gekregen van gebruikers, en ik zelf overigens ook, dat er via het oude forum ogenschijnlijk PB berichten/mails worden verzonden, met diverse onderwerpen.

Nog maar even om duidelijk te maken dat dit forum daarmee niets (!) van doen heeft.
Ik kan er ook niets aan doen dat Jos en Rick de boel zo hebben laten verslonzen dat het halve forum blijkbaar is gehackt en nieteens meer werkt...

just FYI

Dribbel

Ik heb ook zo'n bericht gekregen, en kon er niets mee en wil er ook niets meer mee.
Ik ben blij dat deze erg lekker werkt, en allemaal leuke, verstandige mensen aan werken/posten
T'is al weer een poos geleden.... dus voor dit bericht een + 1 voor paQ! *O*
Yamaha recording & sabian

Air Piet

Ik had ook zo'n mailtje. Beetje raar omdat ik geeneens lid was van het oude forum. Niks mee gedaan verder mja..  :+

paQ

dat is wel heel vreemd....

patrick76

Ik had vandaag ook al 1 te pakken. 1 of ander Steeltje huppelupup zou me een pb gestuurd hebben met onderwerp "vraagje".
Ik kon er ook helemaal niets mee.
Nou ja, geeft ook niet. Ik doe toch niets meer met het oude forum. K wist niet eens dat ik daar nog lid van was.  8)7
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Rob

gisteren ook een gahad ,niets mee gedaan  delete dus

paQ


Ik had ook zo'n mailtje. Beetje raar omdat ik geeneens lid was van het oude forum. Niks mee gedaan verder mja..  :+

toch echt gek...
afzender is drummers@drumforum.nl

je moet toch ergens daar in de database zitten lijkt me


edit:
en daar komt nummer 4 binnen

Murgen

Nog nergens last van ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

harmen 18

Ik kreeg hem ook, van ene "steeffie19.. (en dan nog 2 cijfers) maar kon er niets mee. Ik dacht eerst dat het van hier was, maar toen zag ik het pas.

Harre


toch echt gek...
afzender is drummers@drumforum.nl

je moet toch ergens daar in de database zitten lijkt me


edit:
en daar komt nummer 4 binnen

Ach, er zitten toch gekke dingen daar. Als ik op het forum zat en dan een nieuw scherm of tabblad met Youtube opende was ik regelmatig ingelogd als drumforum of iets dergelijks. Nul video's en je kon er niks mee, maar toch erg vreemd.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Ook hier een ontvangen. Boeie
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Ringo

Ook hier gister ontvangen, van Steefiexxxx.
Op het oude forum staat dat die Steefiexxxx niet meer geassocieerd wil worden met die naam.
Raar dus.
I hit you with my Rhythm Stick

dunDaan

(nog) Geen last van ....
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat


Hier werkt het oude forum nog steeds '' naar behoren '' , en geen last van spam o.i.d.
Maar het is wel lachen hoor daar , nieuwe leden die reageren op posts van dik een jaar geleden . 8)7
ik kwam nog oude posts van ons gewaardeerd forumlid Bam-Bam tegen , is hij eigenlijk meeverhuist naar deze nieuwe frisse lokatie ?

Nee jongens , laten we heel blij zijn dat Paq en de zijne het voortouw genomen hebben om dit goedwerkende en up-to-date forum van de grond te tillen , anders waren wij MET het oude forum in een hele grote neerwaardse spiraal terecht gekomen en hadden we elkaar geen advies en tips kunnen geven over het instrument wat ons alle zo dierbaar is .

Dus nogmaals : PaQ ...... bedankt ! *O*

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

Aha, nu ook hier. In het oude forum even het sturen van notificaties uitgezet, kijken of dat werkt. En anders verander ik het e-mail adres in dat van drummersforum ...  :6
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

paQ

mwa...

afgelopen 3 maanden tot en met nu:


mails worden daar niet gelezen hoor

Murgen

Nee, ik heb mijn mailadres omgesmurfd in spam@drummers.nl, nu is m'n account inactief ;-)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Dat is inderdaad slim, ga ik ook even doen.
Mocht je voor de andere fora dezelfde username+wachtwoorden gebruiken zou ik dat ook even veranderen.
Je weet maar nooit.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Dat is inderdaad slim, ga ik ook even doen.
Mocht je voor de andere fora dezelfde username+wachtwoorden gebruiken zou ik dat ook even veranderen.
Je weet maar nooit.


Even een geruststelling, voor zover...

Wachtwoorden slaat een forum niet op. Wel de 'hash', een vingerafdruk van het wachtwoord. Die hash wordt met een algoritme gemaakt, terugrekenen van hash naar wachtwoord kan niet. Maar omdat een hash uniek is kan je met zogenaamde 'brute force' programma's net zolang wachtwoorden genereren tot je een wachtwoord hebt dat een identieke hash oplevert: het wachtwoord dus. Je hebt een behoorlijke computer nodig om een wachtwoord van 8 karakters te hacken. Om brute force nog moeilijker te maken kies je dus een ingewikkeld wachtwoord met cijfers, leestekens en grote en kleine karakters. Goede forums plakken grote strings nutteloze data aan je hash, dit noemen we 'salten'. Brute Force technieken hebben dan nog minder kans.

Je wachtwoord op het oude forum zal nog relatief veilig zijn maar het kan zeker geen kwaad het daar te veranderen in een wachtwoord dat je verder niet gebruikt.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Paul

Ik heb het net geprobeerd, naar ik kon niet wijzigen in spam@drummers.nl omdat dat adres al in gebruik is. Elk niet-bestaand e-mailadres werkt wel volgens mij. ;)

Murgen


Ik heb het net geprobeerd, naar ik kon niet wijzigen in spam@drummers.nl omdat dat adres al in gebruik is. Elk niet-bestaand e-mailadres werkt wel volgens mij. ;)


Hou er rekening mee dat je account wordt gedeactiveerd en er een mailtje naar het door jou gekozen e-mail adres gaat met een bevestigingslink. Je kunt ook op het oude forum het ontvangen van mailtjes uitzetten, default staat alles aan, dat wil je niet.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Fibesman


Even een geruststelling, voor zover...

Wachtwoorden slaat een forum niet op. Wel de 'hash', een vingerafdruk van het wachtwoord. Die hash wordt met een algoritme gemaakt, terugrekenen van hash naar wachtwoord kan niet. Maar omdat een hash uniek is kan je met zogenaamde 'brute force' programma's net zolang wachtwoorden genereren tot je een wachtwoord hebt dat een identieke hash oplevert: het wachtwoord dus. Je hebt een behoorlijke computer nodig om een wachtwoord van 8 karakters te hacken. Om brute force nog moeilijker te maken kies je dus een ingewikkeld wachtwoord met cijfers, leestekens en grote en kleine karakters. Goede forums plakken grote strings nutteloze data aan je hash, dit noemen we 'salten'. Brute Force technieken hebben dan nog minder kans.

Je wachtwoord op het oude forum zal nog relatief veilig zijn maar het kan zeker geen kwaad het daar te veranderen in een wachtwoord dat je verder niet gebruikt.


Ja, daar dacht ik ook over maar hoe onthou je al die wachtwoorden, pffft

Nijlpaard


Ja, daar dacht ik ook over maar hoe onthou je al die wachtwoorden, pffft



http://keepass.info/download.html ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Murgen


Ja, daar dacht ik ook over maar hoe onthou je al die wachtwoorden, pffft


Ja, lastig he. Een maand of wat geleden bleek Linkedin gehackt ... Ellende. Weer een ander wachtwoord. Er zijn appjes die wachtwoorden opslaan. Misschien is dat iets? (ik heb daar nog geen ervaring mee)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Paul


Hou er rekening mee dat je account wordt gedeactiveerd en er een mailtje naar het door jou gekozen e-mail adres gaat met een bevestigingslink. Je kunt ook op het oude forum het ontvangen van mailtjes uitzetten, default staat alles aan, dat wil je niet.

Inderdaad, ik kan nu niet meer inloggen.
Ach ja, mijn moderatorrechten had ik toch al niet meer en zoveel bijzonders komt er niet meer bij. :w

Omhoog