Amedia bekkens

Gestart door Drummer, sep 20, 2011, 12:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drummer

sep 20, 2011, 12:12 Last Edit: sep 20, 2011, 12:15 by Drummer
Met al je vragen over deze handgehamerde bekkens uit Turkije dan wel je ervaringen kun je hier terecht.

Homepage Amedia - Turkije: http://www.amediacymbals.com.tr

Importeur Benelux: http://www.patsticks.nl

Brochure: http://patsticks.nl/amediacatalogue2010.pdf

Test in Slagwerkkrant: http://patsticks.nl/Test%20Slagwerkkrant%20Amedia%20bekkens.pdf

Test in Music Maker: http://patsticks.nl/Test%20Musicmaker%20Amedia%20bekkens.pdf
The ABC For Drummers: Amedia - Balbex - Cympad

Drummer

Speel zelf met de Vigor Rock serie. Allround inzetbaar.

14" Hihat
12" Hihat (closed)
20"' Ride
16", 17", 18", 19" Crash
10" Splash
16" China
The ABC For Drummers: Amedia - Balbex - Cympad

Jeffrey Streefkerk

Ook ik speel met de Vigor Rock serie.

Betaalbare bekkens met een rijk geluid
16&18" Amedia crash
20" Amedia ride
14" Amedia Hi-hat

Nickvm

Ben nu redelijk tevreden met mijn bekkenset.

20" Dervish ride.
18" Thrace rock crash.
17" Thrace rock crash.
16" Thrace china. *
16" Tigris crash.
16" Tigris china.
14  Tigris hihat.
8" Euphrates splash. *

* op het moment niet in gebruik.

Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Polle

Ik speel momenteel op de Vigor rock serie;

13 hh
16/18 crash
20 ride

Dit bevalt me momenteel echt wel goed,zeker voor de rockcovers die we spelen.
Heb op mijn 2de drumstel thuis nog een Amedia vintage serie hangen,is ook super .Wat zachter,minder scherp van klankleur ,misschien meer allround.
Bij deze staat alles wat ik had van de bekendere ,grotere merken ondertussen te koop,of is al verkocht.

Polle
JOE PILAR,let's rock your party!!

beest1979

#5
jan 31, 2012, 21:56 Last Edit: jan 31, 2012, 22:06 by beest1979
Ik speel ook met de vigor rock reeks

14" hihat
16" china
16" crash
17" crash
18" crash
19" crash
hier zijn een paar pics








Ik hoop binnenkort ook nog  de 10"en de 12" splash te kunnen halen en dan zal het wel genoeg zij denk ik.

Polle

Wow,dikke cymbaalset!Gaat wel hard he,Vigor!?
JOE PILAR,let's rock your party!!

beest1979

ik ben er zeer tevreden over je kan er heel hard mee gaan met bv hard-rock metal maar als je wil kan je er ook vlot pop mee spelen of zo.
Als je constant hard gaat kan je beter naar de trace reeks gaan denk ik die zijn een stuk dikker en gaan nog een stapje harder.

aja ik zag dat ik in de beschrijving mijn ride vergeten was dat is dus een 20" vigor

Supraphonic.D

Hey,
Ik speel zelf ook al een tijdje met Amedia, en sinds kort enkel nog maar met Amedia!
Dit zijn de modellen die ik momenteel gebruik:

12 splash Kommagene
14 hihat Vintage
15 hihat Classic
16 crash Vintage
18 crash Hitites
20 ride Vintage (soms als ride, soms als crash)
20 crash/ride Old School EFX (meer crash dan ride)
22 crash/ride Galata (meer ride dan crash)

Ik heb enkel positiefs te zeggen over dit merk!
De mensen zijn goed, de prijs is goed en de kwaliteit is belachelijk goed!!

Als je de kans hebt, zeker eens checke ;)

- Amedia Cymbals - Balbex Drumsticks -

peachy

Ik speel ook alweer een tijdje met Vigor Rocks, hihat + 16/18 crashes, ben er erg tevreden mee. Ik kreeg onlangs een mooie aanbieding voor Istanbul Traditional-bekkens die ik niet kon afslaan dus kan ik eens wat afwisselen ;)

Jenslathouwers

Zijn die amedia's te koop online bij een van de grotere music shops?   *D
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Jenslathouwers

Hartelijk dank  *D *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

GirlOnDrums

Waar kun je deze bekkens zien en uitproberen?
Ik ben nieuwsgierig geworden.

Stokmans


GirlOnDrums

Bedankt!

Stella

Erg blij met Amedia bekkens. Heb zelf een 16" crash uit de Vigor Rock serie (die is hier populair :) ) en 14" medium hats uit de oudere regular serie, waarbij ik de top onder heb en de bottom boven.

Technobeat

14" medium hats uit de oudere regular serie, waarbij ik de top onder heb en de bottom boven.



En werkt dat goed ? , je zou denken dat de fabrikant niet voor niets speciaal een bottom en een top hihat bekken maakt .
Maar wel een goede tip  *) , voor als mijn binnenkort komende nieuwe Gen-16 hihat-top bekken weer onverhoopt mocht scheuren .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella

Nou ja, komt puur voort uit nuchterheid. Ik probeerde top als top en bottom als bottom en daarna de reverse order en vond het laatste het mooist. Nooit meer veranderd. En, hoe de fabrikant (Ahmet de hameraar (zo heet hij, getuige het signatuur) ) het bedoeld heeft is natuurlijk een volstrekt ander gegeven dan wat ik mooi vind klinken :)
Overigens, met de conventionele set up is ie ook mooi. Op basis van die sound heb ik hem überhaupt gekocht.

Polle

Ik heb net nog een Vigor 17"crash bij aangeschaft!
't livesetje is zo compleet!
JOE PILAR,let's rock your party!!

Cookie


Waar kun je deze bekkens zien en uitproberen?
Ik ben nieuwsgierig geworden.

Een 'ietwat' late reactie van mijn kant maar Strings & Things heeft de grootste voorraad Amedia-bekkens in NL.
Patsticks is de dealer en niet de (eind)leverancier.
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

GirlOnDrums

Bedankt voor je reactie Cookie! Ik ga zeker eens kijken of het iets voor mij is.

ppm5261

Ik heb een hele serie Paistes 2002 20" 18" 8" en Alpha 16" 14" hi hats en PST 10"splash aangevuld met een 20" Amedia Vigor Rock Ride en een 10" splash.
Ik krijg  vanuit de band wel te horen dat de 20" Amedia Vigor Rock lang doorzingt, gongachtig. Hij heeft wel een goede 'Ping' . Het doorzingen baart mij zorgen. Ik heb er een Cympad onder gedaan, maar het verandert niet echt. Iemand hier ervaring mee, en misschien oplossing?
Groetjes, Paul

drfill

sommige drummers 'tapen' hun rides, koop clear PP tape (polyprop) en begin met 2 stroken over bow vanuit bell,
nog niet genoeg, dan 3 (een Y op zn kop)  meestal is dit voldoende..  je kunt ook een stukje moongel op de bow
lijmen dit verkort ook sustain..   de cympad heeft meer effect op de 'bell' hoge tonen..  niet zo op de 'bow' waar jouw
probleem meer zit..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog