16" bass drum mesh head??

Gestart door animal, aug 23, 2019, 14:12

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Ik ben op zoek naar een 16" bass drum mesh head, maar kan deze helaas niet vinden, misschien heeft één van jullie meer succes.
De enige 16" mesh heads die ik wel kan vinden zijn alléén geschikt voor een tom.

drfill

#1
aug 23, 2019, 15:10 Last Edit: aug 23, 2019, 18:12 by drfill
...
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Euhh wat is het verschil ?

animal

 :? (menen jullie dat echt??)

De aluminium rand/ring is bij een bass drum vel veel dikker dan bij een tom vel, hierdoor is er een betere grip/contact met de woodhoop.
Een tom vel ring is zoveel dunner dat de woodhoop er (deels) overheen zakt, waardoor het vel niet goed is op te spannen of zelfs defect kan raken.

drfill

ik denk dat ik dan 'vanzelf' een BD vel heb gekregen, en misschien hebben die mesh heads dat vanaf 18" allemaal,
maar dan een 16" BD vel vinden word moeilijk..  wat ik zou doen met e-drums is 8 stukjes vilt ribbon (of 2mm cell
foam) rond bass hoop ter hoogte van de lugs (of ertussen) als er teveel ruimte was..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

en misschien hebben die mesh heads dat vanaf 18" allemaal,
Dat is een juiste veronderstelling, een 18" mesh head vinden die geschikt is voor een (floor)tom is net zo lastig.

Robert-Jan

De 16" silent stroke van remo is in er ook in BD uitvoering.

https://remo.com/products/product/silentstroke/#SN-1016-00
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#7
aug 24, 2019, 22:23 Last Edit: aug 24, 2019, 22:27 by animal
Hé top, dat ik die niet heb gevonden  8)7 , hoewel de silent stroke maar enkellaags is, is deze wel het overwegen waard.
Bedankt!

kaboemba

Ik zou helemaal de bass drum niet triggeren, zet er gewoon een kt-9 of 10 bij en live zet je de bassdrum er voor.
Van die rand snap ik, let er eigenlijk nooit op. Maar wie weet past het prima met een tom vel.

drfill

met 2 ply mesh zou ik het anders doen.. hoop aan de achterkant/ onderkant strakker maken met
rondom transparant PP tape (je hebt maar 1-2 mm nodig, voor de zekerheid) en je ziet er niks van..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ik heb en KT10 die ik tijdens band repetities gebruik, heb idd ook overwogen deze voor (vanuit drummers oogpunt bezien) de Bassdrum te plaatsen, maar ik vind het rechtstreeks bespelen van de 16 Bassdrum toch veel prettiger dan de KT10.

Omhoog